Høyttalere Canton vento 890 DC

Oxholmen

Fersking
Ble medlem
06.04.2014
Antall liker
0
Hei folkens.

har kjempe problem med å finne riktig forsterker til disse, jeg kjøpte nylig Hegel H200 med HDA 20 DAC. Dette var en ren tragedie, dette grunnet ett vanvittig skjærende øvreregister. så nå har Hegel har blitt returnert.

Noen som har forslag, så jeg får litt mere varme i toppen uten å måtte kompensere for mye med nedreregister?

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
Ligger en EC ECI-6D på torget som kan være verdt å sjekke ut.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Har eid slike, de jeg var mest fornøyd med når jeg hadde anlegget på stua.
Jeg hadde vel en periode Plinius 9200 integrert forsterker sammen med en PS Audio digilink III som en bra match, senere hadde jeg en Dcs Delius dac/pre sammen med en Plinius P10 effektforsterker.
Fantastiske høyttalere som lenge var favoritter.

Zissou

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2012
Antall liker
21
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg ble veldig fornøyd når jeg gikk fra Hegel til Musical Fidelity for ett par år siden på noen Vento Ref.9. Vil vel helst beskrive Hegelen som slapp og kjedelig, ikke skjærende som du sliter med, så mulig det ikke hjelper akkurat der.
Likte veldig godt Naim på de også, litt mer dempet i toppen også kanskje?

(Slapt og kjedelig kan vel bli til skjærende diskant med en del volum når jeg tenker meg om, men spilte sjelden så høyt).

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
2.583
Torget vurderinger
30
Jeg fikk hjem et par Canton Ref 7 i går, som fikk spille litt på Musical Innovation MI11 og oppgradert MI9. Jeg kan si at det er noe av det bedre jeg har hatt av lyd i stua. Ikke et eneste tegn til skarphet. Hadde egentlig tusen ting som måtte gjøres, men jeg ble liksom bare sittende godt planta i sofaen. Ligger en god del MI-utstyr på brukten nå for de som er nysgjerrige. :)

Topp Bunn