Diverse Canal Digital

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.953
Sted
Holmestrand
Datter og familie kjøpte hus hvor det stod igjen et parabolanlegg fra Canal Digital.
Vi har en gammel dekoder så vi fikk dekoderen deres, en 2850ST som koster den nette sum av 990 kr hos CD:

Jeg kobler til og idiotboksen som starter med å veksle mellom ingenting i ca 5 sek for så å vise en informasjonsplakat i 0,5 sek. Regnet med at det var oppdatering, men hadde fortsatt ikke bilde 2-3 timer senere.
Etter en kopp kaffe er 0,5 sekunders visningen dekodet, og jeg ringer CD.

Der en hyggelig talemaskin som stadig tilbyr fakturainformasjon og forteller meg om nettsidene hvor jeg kan finne "svar på nesten alt" .

Til slutt så kommer det en ekspeditør som forteller meg at det stemmer, du kan ikke putte ditt kort i denne dekoderen, fordi den er registrert på noen andre. Du må foreta et eierskifte. Det betyr å be om et eierskifte på nettsida, så må CD kontakte tidligere eier for å få aksept for eierskiftet. Akkurat som for en bil....

Dette gjør CD for å hindre tyveri av dekodere, noe som tydeligvis lykkes veldig bra siden jeg ikke har om noen som har blitt frasjålet dekoderen.
:)

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.310
Sted
.
Torget vurderinger
24
Datter og familie kjøpte hus hvor det stod igjen et parabolanlegg fra Canal Digital.
Vi har en gammel dekoder så vi fikk dekoderen deres, en 2850ST som koster den nette sum av 990 kr hos CD:

Jeg kobler til og idiotboksen som starter med å veksle mellom ingenting i ca 5 sek for så å vise en informasjonsplakat i 0,5 sek. Regnet med at det var oppdatering, men hadde fortsatt ikke bilde 2-3 timer senere.
Etter en kopp kaffe er 0,5 sekunders visningen dekodet, og jeg ringer CD.

Der en hyggelig talemaskin som stadig tilbyr fakturainformasjon og forteller meg om nettsidene hvor jeg kan finne "svar på nesten alt" .

Til slutt så kommer det en ekspeditør som forteller meg at det stemmer, du kan ikke putte ditt kort i denne dekoderen, fordi den er registrert på noen andre. Du må foreta et eierskifte. Det betyr å be om et eierskifte på nettsida, så må CD kontakte tidligere eier for å få aksept for eierskiftet. Akkurat som for en bil....

Dette gjør CD for å hindre tyveri av dekodere, noe som tydeligvis lykkes veldig bra siden jeg ikke har om noen som har blitt frasjålet dekoderen.
:)
Canal Digital tar eierskifte veldig seriøst, det enkleste du gjør er å kaste denne boksen. Siden du er kunde så vil de gjerne beholde deg som kunde..... Ring inn og si at du vil si opp abonnementet ditt, jeg tør vedde på at du får en slik dekoder gratis hvis du ikke sier opp....

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.953
Sted
Holmestrand
På supporttelefonen fortalte de at jeg kunne gå på nettsiden og utføre eierskiftet. Ikke helt korrekt - egentlig.

Etter å sjekka litt rundt fant jeg en nedlastingslink til en PDF.
Denne må jeg skrive ut før utfylling ut, og få underskrift av tidligere eier som forhåpentligvis (for min skyld) befinner seg innenfor en radius på en dagsmarsj.

For så å returnere PER POST!!!

Dette er en dusteboks de tar 990 kr for, hvilket sannsynligvis er ren plyndring av oss som kunder.
CD tar ikke eierskiftet seriøst. De lager helt på eget initiativ problemer for kundene.

Fant også ut at de tar 49 kr i fakturagebyr.

Kanskje jeg skal si opp?
:mad:

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.310
Sted
.
Torget vurderinger
24
På supporttelefonen fortalte de at jeg kunne gå på nettsiden og utføre eierskiftet. Ikke helt korrekt - egentlig.

Etter å sjekka litt rundt fant jeg en nedlastingslink til en PDF.
Denne må jeg skrive ut før utfylling ut, og få underskrift av tidligere eier som forhåpentligvis (for min skyld) befinner seg innenfor en radius på en dagsmarsj.

For så å returnere PER POST!!!

Dette er en dusteboks de tar 990 kr for, hvilket sannsynligvis er ren plyndring av oss som kunder.
CD tar ikke eierskiftet seriøst. De lager helt på eget initiativ problemer for kundene.

Fant også ut at de tar 49 kr i fakturagebyr.

Kanskje jeg skal si opp?
:mad:
ring inn og si at du vil si opp, du vil bli satt over til en avdeling som jobber med dette og de får bonus hvis de hindrer deg i å si opp. Som jeg skrev i forrige post. Du vil få en dekoder gratis av CD hvis du fortsatt vil være kunde hos dem...

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.931
Torget vurderinger
1
Jeg hadde en ganske dyr pakke fra CD, ca 7K tror jeg. Etter hvert gikk det opp for meg at det ble ikke sett så mye på TV-kanaler lenger og summen for disse færre timene ble relativt stor. Ringte inn og sa opp abonnementet og etter et par dager ble jeg oppringt om at jeg kunne få deres nyeste dekoder gratis og halv pris på abonnementet jeg hadde i ett år hvis jeg fortsatte. Etter litt betenking så aksepterte jeg tilbudet. Under veis utforsket jeg litt av det som var tilgjengelig på nettet og tenkte på hva jeg kunne abonnere på der for prisen av CD-abonnementet, og var innom Viaplay, HBO, CD-go, Netflix og noen andre. Det var faktisk ganske mye man kunne abonnere på for prisen det opprinnelige abonnementet kostet, så da det ekstra året var nesten omme ringte jeg på nytt inn og avslutte kundeforholdet til CD. Da fikk jeg tilbud om tre måneder gratis hvis jeg fortsatte. Men nå var jeg klar for å få parabolen ned fra veggen, så jeg avslo tilbudet. For tiden abonnerer jeg kun på Netflix og ser ikke på andre kanaler via nettet, dette koster meg underkant av en tusenlapp i forhold rundt 7K når jeg hadde full pris fra CD.

Skjønner at det er mange som tror de ikke kan leve uten tradisjonelle TV-kanaler, men jeg angrer ikke og kommer ikke til å gå tilbake til et forutbestemt sendeskjema. Nå kan jeg starte det jeg ønsker å se, akkurat når det passer meg å se det (det kan man selvsagt med en opptager også, men da må den programeres osv).

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.310
Sted
.
Torget vurderinger
24
Jeg hadde en ganske dyr pakke fra CD, ca 7K tror jeg. Etter hvert gikk det opp for meg at det ble ikke sett så mye på TV-kanaler lenger og summen for disse færre timene ble relativt stor. Ringte inn og sa opp abonnementet og etter et par dager ble jeg oppringt om at jeg kunne få deres nyeste dekoder gratis og halv pris på abonnementet jeg hadde i ett år hvis jeg fortsatte. Etter litt betenking så aksepterte jeg tilbudet. Under veis utforsket jeg litt av det som var tilgjengelig på nettet og tenkte på hva jeg kunne abonnere på der for prisen av CD-abonnementet, og var innom Viaplay, HBO, CD-go, Netflix og noen andre. Det var faktisk ganske mye man kunne abonnere på for prisen det opprinnelige abonnementet kostet, så da det ekstra året var nesten omme ringte jeg på nytt inn og avslutte kundeforholdet til CD. Da fikk jeg tilbud om tre måneder gratis hvis jeg fortsatte. Men nå var jeg klar for å få parabolen ned fra veggen, så jeg avslo tilbudet. For tiden abonnerer jeg kun på Netflix og ser ikke på andre kanaler via nettet, dette koster meg underkant av en tusenlapp i forhold rundt 7K når jeg hadde full pris fra CD.

Skjønner at det er mange som tror de ikke kan leve uten tradisjonelle TV-kanaler, men jeg angrer ikke og kommer ikke til å gå tilbake til et forutbestemt sendeskjema. Nå kan jeg starte det jeg ønsker å se, akkurat når det passer meg å se det (det kan man selvsagt med en opptager også, men da må den programeres osv).
Det er dette som er fremtiden, CD kabel og Get har også skjønt dette. De kommer til å fjerne de analoge kanalene i løpet av noen få år og tilby bare TV (kunde må ha dekoder) eller bare bredbånd (kunde må ha modem) ev. Begge deler for de som ønsker det.
Tradisjonell TV vil det bli mindre og mindre av.

C

cruiser

Gjest
Jeg kjøpte meg en dekoder på finn som det viste seg umulig å få eierskifte på da tidligere eier ikke hadde betalt i hele bindingstiden og hadde gått til inkasso

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.953
Sted
Holmestrand
Jeg kjøpte meg en dekoder på finn som det viste seg umulig å få eierskifte på da tidligere eier ikke hadde betalt i hele bindingstiden og hadde gått til inkasso
Det er her du m[ forst[ at denne beskyttelsen er der for din skyld. Jeg sitter med en dekoder som kj;pt og betalt, men det er ikke mulig [ f[ tak i eieren.

fbh71

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.06.2014
Antall liker
1.677
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Noen som vet hvor det passer best å legge ut HD-PVR bokser for salg, la den ut under TV, projektor og skjerm?

Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
8.280
Sted
Laksevåg - Bergen
Har i senere tid hatt veldig ustabilt nett. Nettet faller ut flere ganger daglig, og router må restartes hver gang dette skjer. Feilen ble meldt til CD. CD tok kontakt for å høre hva som var feil. Forklarte dem problemet, med dette kunne ikke fikses så lenge nettet var "oppe". Etter 2 dager får jeg mail fra CD om at varene jeg har bestillt er på vei, og at disse varene snart kan hentes på postkontoret. T-Wee boks + T-W Bridge - kostnad for dette var ca kr 2000,-. Problemet er at jeg aldri har bestillt varene. Fikk ordrebekreftelse + angreskjema på mail - ingen forklaring på hvorfor de har sendt meg disse varene. Ringte så CD for å avbestille mine ubestillte varer. Ventet på svar i 19 minutter på tlf, med en hysterisk pausemusikk. Varene var allerede sendt, men ordren ble annulert, og jeg fikk beskjed om å ikke hente forsendelsen. Dagen etter kom det mld. på tlf : Problemet er nå løst, og vi betrakter saken som avsluttet. Kommer feil tilbake er det bare å ta kontakt. Om morgen dagen etterpå, er nettet fremdeles "nede". En time etter dette kommer det en spørreundersøkelse på SMS. Hvor fornøyd er du med teknikeren som var hjemme hos deg for å fikse feilen ? Har aldri hatt besøk av tekniker fra CD - overhodet !!! Dagen etter kommer ny SMS. Mange spørsmål ang. retting av feil. Scoore fra 0 - 10, 0 er dårligst. Jeg svarte 0 på alt, og fikk ny mld. om at jeg ville bli kontaktet av CD innen 3 virkedager. Venter i spenning på neste episode fra CD !!

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.310
Sted
.
Torget vurderinger
24
Kundeservicen er outsourcet og firmaene som har kundeservicen lever av salg og mange kjappe samtaler. Varene du fikk tilsendt gjorde at agenten du snakket med fikk klapp på skulderen og mulig bonus i neste måned hvis du ikke bruker angrefristen. Kan skrive mye om outsourcing, men det kan vente til et senere innlegg:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Canal Digital er håpløst. Kort historie; Kom en kar i går, som jeg trodde skulle gjøre det jeg og CD/Telenor hadde blitt enige om - nytt værstingmodem til internet, og en ekstra antennetilgang i Slukoteket, inkl. en slik vidunderboks til erstatning for dagens dekoder (som for meg var god nok) Montasje og anslutning fra kjelleren til antenneinntaket i stua rett over var inkludert i dealen.

Uten å rippe opp for mye i den totale 180 grader faseforskjøvede forskjellen på selgers/servicemann's definisjoner av hva og hvordan; ut med servicemannen og bå\de CD og Telenor. Har aldri opplevd makan til inkompetanse, feil, bondefangeri (muligens) og ansvarsfraskrivelse.

Har benyttet Telenor hele livet, Canal Digital så lenge jeg har eid huset (16 år) så\ jeg er ikke den typen som shopper rundt. Men et sted må\ en innse at det ikke er noe poeng i å\ være godtroende og godta hva som helst.

Fem minutter etter at montøren var ute av døra kom det en SMS melding; " basert på\... bla bla. hvor stor er muligheten for at du vil anbefale osv. osv.
Jeg taset a big fat zero. Senere på\ dagen ringte det faen meg en SVENSKE fra CD's 06090 kundeservice, og spurte med smørblid stemme om hvorfor jeg ikke ville anbefale CD.

Beklager skyllebøtta, svenske - men du var ikke mye bedre du heller.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
800
Torget vurderinger
5
Har i grunnen generelt god erfaring med CD jeg.
Har både TV og Internett via dem.
Bare syting på dere ;)

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.310
Sted
.
Torget vurderinger
24
Canal Digital er håpløst. Kort historie; Kom en kar i går, som jeg trodde skulle gjøre det jeg og CD/Telenor hadde blitt enige om - nytt værstingmodem til internet, og en ekstra antennetilgang i Slukoteket, inkl. en slik vidunderboks til erstatning for dagens dekoder (som for meg var god nok) Montasje og anslutning fra kjelleren til antenneinntaket i stua rett over var inkludert i dealen.

Uten å rippe opp for mye i den totale 180 grader faseforskjøvede forskjellen på selgers/servicemann's definisjoner av hva og hvordan; ut med servicemannen og bå\de CD og Telenor. Har aldri opplevd makan til inkompetanse, feil, bondefangeri (muligens) og ansvarsfraskrivelse.

Har benyttet Telenor hele livet, Canal Digital så lenge jeg har eid huset (16 år) så\ jeg er ikke den typen som shopper rundt. Men et sted må\ en innse at det ikke er noe poeng i å\ være godtroende og godta hva som helst.

Fem minutter etter at montøren var ute av døra kom det en SMS melding; " basert på\... bla bla. hvor stor er muligheten for at du vil anbefale osv. osv.
Jeg taset a big fat zero. Senere på\ dagen ringte det faen meg en SVENSKE fra CD's 06090 kundeservice, og spurte med smørblid stemme om hvorfor jeg ikke ville anbefale CD.

Beklager skyllebøtta, svenske - men du var ikke mye bedre du heller.
Telenor er konsekvent dyrest på det de driver med. Og når de i tillegg outsourcer og ev. flytter arbeidsplasser ut av Norge så er de ikke mye å spare på.

relløm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2007
Antall liker
190
Jeg sa opp cd abbonementet på hytta pr telefon .Noen måneder senere oppdaget jeg at det fortsatt var løpende .Både ringte og sendte mail om saken ,men det ble ikke rettet opp.Sa opp mitt abbonement hjemme .da ble det rettet opp med en gang og jeg fikk 6 mnd gratis .

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.310
Sted
.
Torget vurderinger
24
Jeg sa opp cd abbonementet på hytta pr telefon .Noen måneder senere oppdaget jeg at det fortsatt var løpende .Både ringte og sendte mail om saken ,men det ble ikke rettet opp.Sa opp mitt abbonement hjemme .da ble det rettet opp med en gang og jeg fikk 6 mnd gratis .
De som sitter på oppsigelseslinja får en manuell bonus for hver kunde de hindrer i å si opp.
På parabol er det jo mulig å fryse abonnementet i max. 6 måneder. Dette er en velkjent metode for agentene å tjene noen kroner.
Kunden tror han har sagt opp men i virkeligheten er bare abonnementet stoppet midlertidig.

Topp Bunn