Musikk og Hi-Fi Canal Digital og dagens TV

Newton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2005
Innlegg
445
Antall liker
169
Vel, jeg har fått svineriet i hus og "velg hva du vil innenfor det vi bestemmer" muligheten og jeg har forsøkt å ha en "techno" vri på dette ved å velge det meste av Discovery kanalene, BBC og andre med mer "kjøtt på beina" enn TV3,TV2,TVN og annet ræl.

Og hva skjer, man abonerer på BBC som skal være reklamefri kanal ala NRK - og jaggu har ikke svinene klart å klemme inn reklame også på BBC kanalene:mad: Man kan ikke se TopGear uten å få reklame om alt og jeg kjenner mitt nordnorske lynne varmes opp sakte men sikkert. TV3 har vært "nektet adgang" på TV skjermen nå i mange år (hadde noen lagt dem ned så hadde det ikke merktes for min del), det som gjelder er å selge reklame og da kan man slenge inn en av de nyere filmene, bare for at de stakkarene som skal se den må sitte i X antall timer for å få med seg slutten. Hatobjekt nr 1 for meg!

Så jeg lurer bare på, ender vi opp med samme dritten som Amerikanerne har - en million kanaler hvor det stort sett er bare dritt og lort? Skal vi akseptere at Canal Digital skal ha rettighetene til å tvangsfore oss med vissvass,tull og fanteri?

Har ikke "Netflix" og andre avarter, men er det reklame også på disse? Vi kan jo ikke se ett oppdatert program på statskanalen som vi tvangs sponser via lønna vår, UTEN at det skal komme "sendingen er sponset av"... Arg arg...

I pendler leiligheten gikk TV'n ut døra og fikk faktisk en positiv effekt for meg, savner ikke TVn i det hele tatt - mer tid til musikk og hifi ;-) I "heim husan" blir PVR muligheten med "time shift" brukt konstant...

N
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.173
Antall liker
9.500
Når vi ønsker lisensensfri TV må vi innfinne oss med reklame. At du syntes Discovery er kvalitet og NRK ikke er jeg ikke enig i. Heller ikke at Discovery/National Geograpic presenterer det ypperste av "techno " Men, men, det er meg.
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
NatGeo er en kanal med mange fine naturprogrammer og med bilde/lyd av ypperste kvalitet, men må ha verdensrekord i antall pauser for "egenreklamer" - reklameinnslag for egne, kommende programmer.
 
C

cruiser

Gjest
Vel, jeg har fått svineriet i hus og "velg hva du vil innenfor det vi bestemmer" muligheten og jeg har forsøkt å ha en "techno" vri på dette ved å velge det meste av Discovery kanalene, BBC og andre med mer "kjøtt på beina" enn TV3,TV2,TVN og annet ræl.

Og hva skjer, man abonerer på BBC som skal være reklamefri kanal ala NRK - og jaggu har ikke svinene klart å klemme inn reklame også på BBC kanalene:mad: Man kan ikke se TopGear uten å få reklame om alt og jeg kjenner mitt nordnorske lynne varmes opp sakte men sikkert. TV3 har vært "nektet adgang" på TV skjermen nå i mange år (hadde noen lagt dem ned så hadde det ikke merktes for min del), det som gjelder er å selge reklame og da kan man slenge inn en av de nyere filmene, bare for at de stakkarene som skal se den må sitte i X antall timer for å få med seg slutten. Hatobjekt nr 1 for meg!

Så jeg lurer bare på, ender vi opp med samme dritten som Amerikanerne har - en million kanaler hvor det stort sett er bare dritt og lort? Skal vi akseptere at Canal Digital skal ha rettighetene til å tvangsfore oss med vissvass,tull og fanteri?

Har ikke "Netflix" og andre avarter, men er det reklame også på disse? Vi kan jo ikke se ett oppdatert program på statskanalen som vi tvangs sponser via lønna vår, UTEN at det skal komme "sendingen er sponset av"... Arg arg...

I pendler leiligheten gikk TV'n ut døra og fikk faktisk en positiv effekt for meg, savner ikke TVn i det hele tatt - mer tid til musikk og hifi ;-) I "heim husan" blir PVR muligheten med "time shift" brukt konstant...

N
Betaler du tvlisens til britene?
 

Newton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2005
Innlegg
445
Antall liker
169
Nrk kan slå til med ett og annet program. Dog må jeg si at repriser av "Derick", "TopGear" og annet listefyll ikke akkurat gir meg så mye. Og reklamefritt, det er det heller ikke selv om det burde være det.

Spørsmålet er dog, vil vi ende opp med "amerika tv" i framtiden eller er det håp om at vi kan faktisk få sett ett program uten reklame? Blir det nettbasert hvor man kan laste ned det man ønsker å se på uten at en film på 1,5t skal bli 3t?

Nrk har jo nett TV, men er man ikke innenfor tidsvinduet de har satt-ja da er det ikke tilgjengelig. Har som nevnt ikke Netflix, men er de reklamefri så skjønner jeg at de tar lurven av de "vanlige" kanalene.

Ang Discovery-ja er enig med at det er nå så mye reality TV der at det blir mindre og mindre aktuellt. Det er "gold divers", "gold-ett-eller-annet" og andre "serier" hvor det stort sett er klipt slik at det gjenntas mye av det samme i hver episode. Blir jo helt koko av å følge med på noe der. Disse motorsykkel "far og sønn" karene (American Chopper eller hva det heter) har jo kranglet nå i så mange år at det er jo værre en Dynastiet på 80 tallet. Men de har jo "Science" og andre som har litt å se på.

Som nevnt - it'no TV på hybeln og har ikke savnet det heller ;-)
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.173
Antall liker
9.500
Netflix er slik jeg forstår en form for leie/abonnere på filmer og serier. M.a.o. langt unna det jeg anser for kunne karakteriseres som Tv-sendinger
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
Netflix har ikke reklameavbrudd. Det er betalings-TV, filmer og serier - ikke direktesendinger (ennå).
Men man kan karakterisere det som tv-sending nå de f.eks produserer (?) og viser House of cards lenge før det kommer ut på andre medier (DVD osv).
 

Newton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2005
Innlegg
445
Antall liker
169
En kompis i USA har sesong billett på fotball. Der brytes kampen av for at det skal vises Edit:reklame. Spillerne står da bare å sjabber og tilskuerne drikker øl og ser reklame på de svære skjermene. Film på TV går kun med opptak og titting etterpå.
Håper vi ikke kommer dit ....
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
En kompis i USA har sesong billett på fotball. Der brytes kampen av for at det skal vises Edit:reklame. Spillerne står da bare å sjabber og tilskuerne drikker øl og ser reklame på de svære skjermene. Film på TV går kun med opptak og titting etterpå.
Håper vi ikke kommer dit ....
Vi har det allerede. Når det sendes skihopp-sendinger i EBU, stoppes rennet innimellom for reklameavbrudd i de landene der det finnes reklame på "EBU" kanal/partner. Neste hopper må vente til reklamebolken er ferdig. I Norge får vi da se resultattavla o.l. noen ekstra minutter om sendingen går på NRK.
 
Topp Bunn