Campingbil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Jeg var på Nottodden Bluefestival nylig og der fant jeg ut at alderen begynner å merkes, når det gjelder overnattingsalternativer.
    Jeg var med en ganske stor gjeng, men sov i eget lite helsport fjelltelt, som så mange ganger før på andre typer turer ;)
    Merket /følte at det var lavere enn sist ;D og med litt innabords o.s.v. så følte jeg det ikke helt komfortabelt.
    Har lyst på ny tur neste år, men da uten nevnte telt.
    Høyere telt/fortelt er minimum, men Campingbil har også begynt å svirre i huet mitt nå.
    Her er min første tur med bobil ;D
    Det kan jo se ut som det er forferdelig lenge siden ::) og det er det jo forsåvidt, men det er faktisk meg som står der i Tarzanbukse oppe i Øvre Rendal (ulveelskernes paradis)

Ja, vi overnattet i bilen tre stykker.

Vel,...... tilbake til litt nyere modeller bobiler så lurer jeg på den uttalelsen som dere kan lese i denne annonsen om avgifter (nye fra årsskiftet)?
    Det står i annonsen: Ved årsslutt, vil avgiftene øke med ca 270.000 kr.

www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14325651&sid=5cabA1rUw455653&pos=25&tot=27

Noen som kjenner til nye avgifter fra årsskiftet, det var jo ikke en liten økning heller.
    Forøvrig så er det nettopp denne typen (størrelsesmessig/kjøremessig) som jeg finner blant de mest interessante, Mercedes-Benz Viano explorer.
    Noen som kan si noe om selve bilen (det er vel Vito i varbil/buss kombinasjonen den heter)
    Mvh.KW

Vedlegg

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.878
    Vito har et litt lurvete rykte. Etter min mening er denne type bil hverken fugl eller fisk. Man får vel en dedikert campingbil til omtrent samme prisen, brukt riktignok.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    Vito har et litt lurvete rykte. Etter min mening er denne type bil hverken fugl eller fisk. Man får vel en dedikert campingbil til omtrent samme prisen, brukt riktignok.
    Hei!
    Jeg mener også å huske/vite det du påstår her.
    Hva mener du med dedikert campingbil?
    Jeg har IKKE lyst på campingvogn med hjul, med det mener jeg disse store (alt. mindre) med små hjul plassert langt fra hjørnene på vogna.
    Fiat Ducato er ikke så gal i så måte, men jeg ønsker meg noe i størrelse med nevnte merce/transit/VW og syntes at Viano virket midt i blinken, men så var det det med kvaliteten da.
    Det som er viktig for meg er å ha en type som har hevetak, slik at den er registrert for 4 pers= antall soveplasser, selv om det ikke er av stor viktighet at det skal kunne være fornuftig soveplass for fire.
    Derimot at 4 personer kan befraktes ved transport, og at bilen ikke er (for) høy ved kjøring/annet bruk.
    Mvh.KW

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.832
    Torget vurderinger
    35
    Hva med camp-et. Fire soveplasser, stort fortelt og alt settes opp på tre minutter.

Roy

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    OASere med lesevanskeligheter ;D

R.E.S. den er kjekk den, men ikke noen bobil, men KAN være et alternativ til telt.

Topline. Den synes jeg vi skal kjøpe inn for bruk i OAS, har ikke råd aleine;)

Mvh.KW

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    KW skrev:
    Topline. Den synes jeg vi skal kjøpe inn for bruk i OAS, har ikke råd aleine;)

Mvh.KW
    Ok, skal sjekke pris.
    Men mulig vi må øke medlemskontingenten noe da...

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ja, nå er du inne på det rette sporet og ja, jeg kjenner jo VW typen her godt.
    Kan jo nevne at jeg en kveld gikk løselig gjennom (samtlige enkeltmerker) på finn.no.
    VW (nevnte type) har vel også noe lurvete rykte..... eller?
    Ganske utrolig å annonsere en bobil uten å ha med bilder av interiøret, f.eks. istedet for midnattsol eller hva det nå er ::) men fin var den.

Det var nå dumt at fadern solgte Forden ca. 30 mod. på bildet, da farfar døde i 59 (500kr og endte vel som russebil), hadde vært moro å komme på Notodden med den neste år gitt ;D

Mvh.KW

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.185
    Torget vurderinger
    4
    Er det ikke enklere og billigere å bo på hotell under bluesen?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Er det ikke enklere og billigere å bo på hotell under bluesen?
    For det første er det vanskelig å få plass (og kanskje veldig dyrt)
    For det andre så er jo halve moroa å være sammen med noen en kjenner litt samt oppleve livet på camp.plassene og ikke minst bli kjent med nye, noe som nesten er umulig å unngå.
    Kan jo selvfølgelig gå ned på dag/kveldstid, men nei tror ikke det blir helt det samme.
    Et par bilder fra Havna campen.
    Først fra leieren hvor jeg hørte til.

Så en løsning som flere brukte (også en på plassen vår, men ikke dette bildet)
    Fullt møblement og planter ;D

Han på vår plass hadde satt opp en provisorisk skillevegg midt i vogna, soverom bak og forrom med godstol og stå lampe etc. der.

Mvh.KW

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.685
    Torget vurderinger
    12
    Jeg kunne ikke dy meg. Fra ferieturen 2007:

Alfa med fortelt bak.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    @Trondmeg
    Først i etterkant, kom jeg på muligheten for å kunne gjøre noe liknende, har jo en Audi Avant A6.

Har forresten sendt deg BBilde ;)
    Kanskje har jeg ikke skrevet rett mailadresse?
    15Mb oppakket.

Mvh.KW

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn