Camping på siden

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Det har jammen blåst kraftig i Tromsø i natt. Jeg kom hjem i sted og kunne konstatere en campingvogn i stabilt sideleie. Hvordan får man en slik på hjulene igjen uten å ødelegge den? Hvis det er noen som har gode forslag mottas de med takk. Skal prøve å stable en traktor på beina for å hjelpe meg med.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Det tviler jeg på lar seg gjøre må prøve å løfte den opp vippe den over å huske å holde den igjen vis ikke tror jeg løpet kan vere kjørt

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Ja, jeg frykter også det kan vise seg å være kinkig. Men på den annen side; det kan jo godt tenkes den er ødelagt allerede! Var så svinaktig trasig vær ute at jeg måtte inn i full fart. Skal titte litt grundigere i morgen. Muligens.

T

Thomas1

Gjest
Tror kanskje du bør kontakte takstmann før du gjør noe som helst overilt..

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.602
Torget vurderinger
0
Mest sansynlig har den fått seg en trøkk slik at den ikke lenger er vanntett selv om den ser tilsynelatende hel ut. Da vil du på sikt få lekkasje, fukt og mugg problemer. Slike vogner er ganske tandre og spinkelt byggd. Snakk med forsikringen i morgen og kontakt Viking eller Falken.

Jeg ville ha brukt en mobilkran, 4-5 brede stropper med "skrev", lirket stroppene under vogna og løftet den opp. Deretter ville jeg ha snudd den rett vei mens den hang i stroppene før den ble satt ned på hjulene. I mangel av bedre utstyr kan den snus med en taustropp festet i undestellet, f.eks aksling og om nødvendig brukt en bil til å rotere vogna mens den ligger i stroppene.

Det Falken og Viking vil bruke er nok "balonger" eller luftputer. Disse lirkes under vogna og blåses opp slik at den reiser seg på hjulene med minimal hjelp av tau etc. Veldig skånsom metode. 8)

Det er IKKE vanlig at naboen har slike luftputer i garasjen !! ::)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Phruh! Den får ligge til over jul. Kan vel alltids håpe på at en lumsk fallvind retter den opp en av dagene?

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Jeg jobber med oppretting av bil å der er en mann som nesten bare jobber med skadde vongner, bobiler å min erfaring med bobil ,campingongn er at for de en smell tåler de veldig lite , men for håpe du har litt flaks jowill å god jul foresten

Topp Bunn