Cambridge's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • teerex

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    51
    Antall liker
    40
    Sted
    Harstad
    Da har jeg kjøpt meg en 851A. I går skulle jeg prøvde den på mine KEF R 500, og jeg ble sittende i nesten 4 timer. Jeg føler den er snillere enn powerplanten i lydbildet. Alt låter veldig pent. Det er litt som barn på julaften. De sitter i penklærne og oppfører seg. Jeg dro på litt, men var ganske forsiktig, da den kom med posten og var ganske kjølig i kabinettet. Men for en deilig "liten" sak. Den er ikke så stor på målene føler jeg, men den veide sitt. Over helgen, tenkte jeg å prøve den på mine Dali Mentor Menuett. Andre som har erfaring med 851A og ulike høyttalermerker?
    Har kjøpt 2 stk 851A siste halvåret, en sort og en sølv. Begge fra 2012 tror jeg, hvis det er det som går fram av serienummeret bak? 1205 og 1212 står det.
    Meget fornøyd, har dem koblet sammen med den ene på fixed gain som poweramp for biamping av CAV MD-I EX med 4 separate basskasser.
    Eneste er at jeg får ikke Control Bus til å funke mellom to forsterkere, så må slå på den ene manuelt siden IR er deaktivert. Men den har iallefall Auto Power Down funksjon.

    Har dessuten en DacMagic standard, en Plus og en 100 samt Azur 651BD og 751BD. Samt en Sonata CD30 og en Azur 651T DAB+ tuner.
     

    Vedlegg

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    206
    Antall liker
    179
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Hei, det er ikke tilfeldigvis noen som har ein 851w i sølv med litt byttesyke her, som kanskje kunne tenkt seg ein byttehandel? 😜 Veit ikke om det er noen regler om kjøp og salg i tråden her jeg men, jeg tar sjansen på att det går bra 🙈
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Noen som har hørt Evo150?
    Bruker og lytte opplevelser?
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei, det er ikke tilfeldigvis noen som har ein 851w i sølv med litt byttesyke her, som kanskje kunne tenkt seg ein byttehandel? 😜 Veit ikke om det er noen regler om kjøp og salg i tråden her jeg men, jeg tar sjansen på att det går bra 🙈
    Ligg vel ein på Finn.no . Men eg synest akkurat den er prisa for høgt, mtp at fleire eksemplar i svart har blitt solgt for ca kr 8000,-.

    Har ein kamerat som bytta ut ein Primare 33.2 med ein 851W (svart) med svært godt resultat!😊

    Og med 2 vart det rett og slett fantastisk! 😊😊

    Pre er da 851E (sølv)..😉

    Mvh Arild😊


    Edit: Ligg ute ein i sølv på Finn.no til kr 9000,-. Det tenkjer eg den er verdt.

    Det låg lenge ein likeins til kr 11 000,- - trur ikkje det var same selger. Den prisen syntes eg var i overkant høg. Men tilbod/etterspurnad er det ikkje eg som rår over! 😊

    DS
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Noen som har hørt Evo150?
    Bruker og lytte opplevelser?
    1625341686910.png

    Denne forsterkeren har veldig mye av hva som står på ønskelisten for et alt i en boks.
    Har fått hørt litt på den, og den ligger ikke lydmessig tilbake for Lyngdorf 3400, som jeg har eid tidligere.
    Ekstrem nøytral og detaljert, men leverer selvfølgelig ikke rør dynamikk og magi.
    Men for 30k kan dette helt klart være et røverkjøp, da High-end normalt koster mye mer.
    Boksen er dritlekker og tar liten plass, og er derfor perfekt løsning for mange.

     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Den der er mer enn spennende, og bør fjerne det «billigstempelet» Cambridge tidligere hadde. Azur var bra, men disse er nok noe helt annet😎 Et bevis på hva som fins av kunnskap på øyene i vest. Og på hvorfor britisk lyd ALDRI skal overses, glemmes eller undervurderes. Cambridge har nå solid norsk import, og det er jeg svært glad for. Disse delene fortjener det.

    www.mono.no
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Denne videoen gir en god oppfatning og brukermuligheter av Evo150.
    Lydmessig kan jeg si at den leverer langt over 30k den koster.

     

    terrawa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    26
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    1
    Har Kjøpte en EVO 150 og skal teste den ut i jula. Førsteinntrykket er veldig bra😊 Liker alle tilkoblingsmulighetene hvilket noe som også er hovedårsaken til at jeg kjøpte den. Her skal den primært brukes som streamer og forforsterker til en primaluna prologue effektforsterker. Har brukt node 2i som streamer siden i sommer, men har savnet muligheten til å streame fra Apple Tv4 og kunne snurre litt vinyl innimellom, etter jeg solgte MA8000. Dette er virkelig alt i en boks🎼🎼tGår en spennende jul i møte..
     
    Sist redigert:

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    kjøpt en DacMagic 200M og en CXC v2 CD Transport i høst, så får jeg vel melde meg inn i vennegjengen (som ikke ser ut til å være så stor ) :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn