Cambridge Azur 740C CD-spiller. Skuffen krangler.

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
766
Antall liker
108
Sted
Bærum
Noen som har et lurt tips her?

Har en Cambridge Azur 740C CD spiller som jeg synes det er for galt å la bli spiker riktig enda. Problemet er at skuffen bare sjelden lyder kommando, og enten skjer det ikke noe, eller den kommer halvveis ut, eller den vil ikke inn igjen.

Ikke noe annet galt så vidt jeg kan se.

Ser ut som et av plast tannhjulene som er synlig inn langs skuffen er litt frynsete i kantene.

Tips om dette lar seg fikse uten å vrenge lommeboka?


Mvh Ole
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.842
Antall liker
17.346
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Smøre med f.eks white grease. Antagelig trenger skuffen bare litt smøring. Enten kommer du til fra skuffesiden eller skru av topplokket.
Mange har også godt resultat med å smøre med gråblyant. (Ikke tull engang :) )
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Sjekk også endestoppbryter. Litt smergelpapir på den. Bryt opp loadingmotor å puss lammeler på ankeret, og gå over børster.
Lammeler med en dråpe Jif skurekrem på en Q-tips (kødder ikke). Børster, med smergelpapir, men vær forsiktig.
Hvordan er reima fra motor til tannhjul? Hvis den er glatt, rubb den med litt sandpapir eller skift den.
Det er nu det som bruker å feile. Og selvfølgelig det Jorwed sier. Ekstremt skjeldent det feiler elektronikk noe og i hvertfall ikke slik du beskriver symptomet.
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
766
Antall liker
108
Sted
Bærum
Takk for tips! Har nå åpnet toppen og smurt opp med white grease, det førte til at skuffen delvis beveger seg. Men den blir stående i låsemodus, og dermed går den rett opp igjen. Virker som den ikke oppdager at skuffen er helt igjen. Selv når jeg trykker skuffen i bunn så står den og jobber, og så går den ut igjen.
Dermed vil den heller ikke spille av CD ettersom den tror skuffen ikke er igjen.

Har ikke testet de mer dype tipsene som kom i kveld, men hvor er endestoppbryter?
Merker også at noe er for svakt til å dra skuffen med normal kraft/speed også etter smøring.
Bryt opp loadingmotor ja....innrømmer at det ikke er klinkende klart for meg, er det en innkapsling av selve motoren som trekker skuffen?
Reima ser fin ut, den er hvit av noe talkum ser det ut som.
 
Topp Bunn