Cambridge 840A

S.E.

Medlem
Ble medlem
12.11.2006
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Nordmøre
Heisann!

Da jeg vurderer å gå fra et surround-oppsett til et rent stereoanlegg, har jeg vurdert forskjellige forsterkere i det siste.

Jeg har i dag et oppsett bestående av Denon receiver og dvd og Dali ikon 2 og vokal1, Consept sub og blue-R1000. Jeg har tenkt (inntil videre) å beholde Ikon 2 i et stereo-oppsett.

Jeg har lyst på en forsterker som kan være en god match til evt. fremtidige, mer krevende HT og har derfor vurdert bl.a. Denon pma-1500AE og Cambridge 840A. Jeg har hørt Denon'en på ikon 2, B&W CM1 og CM7 og denne virker jo veldig sprek, men man får jo ikke helt riktige inntrykk i butikken, pga rom etc, så det blir litt vanskelig å sammenligne med det jeg har hjemme.

Jeg har ikke hørt Cambridgen, men lest veldig mye bra om den. Jeg synes den virker veldig spennende og jeg heller mer og mer mot å gå for denne.

Er det noen som har erfaring med denne forsterkeren?

Jeg tar gjerne imot tips om andre forsterkere i samme prisklasse (7-10k), som vil kunne være en god match til mine ikon OG ha nok krefter til mer krevende HT senere.

Takker for svar! :)
 

S.E.

Medlem
Ble medlem
12.11.2006
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Nordmøre
Ingen som kan hjelpe?

Er også interessert i å høre alternativer til Cambridge (som jeg skrev i forrige innlegg). Jeg har ikke hørt så mange forskjellige merker, men er nyskjerrig på hva man kan få for rundt 10k. Regner med at det vil gi veldig mye mer for pengene enn surround-receivere (som jeg HAR hørt en del av).

Et kriterie er at den kan matches til ikon, og der er vel diskanten det mest kritiske, og at den har nok krefter til å drive større høyttalere senere. Vet ikke helt hva jeg kommer til å gå for av høyttalere, men snuser litt på bl.a. B&W 703 og CM7, men dette er et godt stykke inn i fremtiden...
 
O

omholt

Gjest
Kan ikke si noe om Cambridgen, men anbefaler deg ikke Denon 1500AE til Dali Ikon. Det kan bli litt for lyst, den vil dessuten slite med å de andre høyttalerne du nevner.
 

S.E.

Medlem
Ble medlem
12.11.2006
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Nordmøre
Ok, takk for svar!

Men hvilke andre forsterkere vil kunne gjøre en god jobb på nevnte høyttalere? Kan f.eks. Rotel være en god match? Ser at div. Vincent-forsterkere har mye power, men vil de lydmessig passe sammen med Ikon og B&W? Vil gjerne få tips om andre merker også, da jeg har lite erfaring med stereo-produkter.. :)
 
T

Thomas1

Gjest
Hvis du først er inne på klubben, bør du teste Lyngdorf effektforsterkeren til 10 lapper. Da kan du jo evt beholde recieveren. evt Thule som passer godt til Ikon serien.
 

S.E.

Medlem
Ble medlem
12.11.2006
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Nordmøre
Hvis du først er inne på klubben, bør du teste Lyngdorf effektforsterkeren til 10 lapper. Da kan du jo evt beholde recieveren. evt Thule som passer godt til Ikon serien.
Jeg og min kjære samboer har kjøpt et nytt hus og skal flytte inn på nyåret. "Vi" er lei av å fylle stua med bokser så surround-anlegget skal ut :) (har tenkt å kjøpe en Yamaha ysp-800 lydprojektor etterhvert. Synes denne gjør en god nok jobb på film og tar seg bra ut).

Jeg har så vidt vurdert den integrerte Lyngdorfen, men det blir litt for dyrt, synes jeg (14k). Har også vurdert Thule, men synes det er dumt at man ikke får rene cd-spillere. Men har jo hørt mye bra om Thule, så burde vel kanskje ha sjekket ut en sånn...
 
Topp Bunn