california i november/desember

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
En plan tok form her for litt siden. Skal som kjent? gifte meg om et par uker, og jeg er selvutnevnt høvding for det man kan kalle bryllupsreise.

Jeg har vært i florida, miami (10år siden) og tenkte vestkysten og california denne gang. Vi skal selvsagt ha med jentungen (10mnd), det skulle bare mangle :)

Sitter det noen her med gode tips hva opplevelser osv angår? Skal kjøre bil mellom san fransisco (lander der med fly) via san diego (muligens innom mexico) og retur fra los angeles. 3 uker blir det mest sannsynlig hva opphold angår.

Hva MÅ vi se/oppleve osv?
Grand canyon, six flags og universal studios er selvsagt med i planene.

Kom med egne erfaringer!

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.445
Torget vurderinger
1
En plan tok form her for litt siden. Skal som kjent? gifte meg om et par uker, og jeg er selvutnevnt høvding for det man kan kalle bryllupsreise.

Jeg har vært i florida, miami (10år siden) og tenkte vestkysten og california denne gang. Vi skal selvsagt ha med jentungen (10mnd), det skulle bare mangle :)

Sitter det noen her med gode tips hva opplevelser osv angår? Skal kjøre bil mellom san fransisco (lander der med fly) via san diego (muligens innom mexico) og retur fra los angeles. 3 uker blir det mest sannsynlig hva opphold angår.

Hva MÅ vi se/oppleve osv?
Grand canyon, six flags og universal studios er selvsagt med i planene.

Kom med egne erfaringer!
Jeg har lite konkret på California, men et lite tips: ta høyde for noen dager med jetlag, dvs. romslig program de første dagene etter ankomst.

Jeg var i Alaska i sommer (Anchorage and around), riktig nok med beskjedene 11 timer jetlag, men de første kveldene med pubrunder var slitsomme og formen på dagen var ustabil (uavhengig av alkoholinntak kvelden i forveien). Hvordan vesla reagerer på jetlag (foruten flyturen) er antagelig også et usikkerhetsmoment. Til flyturen anbefaler jeg rikelig med mat og drikke (som supplement til evt. elendig flymat). Det kan dempe effekten av jetlag noe.

mvh
KJ

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
vi skal ha hotellrom klart de første dagene etter ankomst. Tenker å ta det rolig som du sier. Niste på flyet er en selvfølge, til madams og lilletupp. Jeg spiser alt, omtrent. Takker for tips :)

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Kystveien fra SF til LA er veldig fin, mange små og sjarmerende strandbyer.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Skal komme med endel innspill når jeg får litt bedre tid. Er så mye å ta tak i......
Skal selv en mnd i California i Okt/Nov.
Anbefaler på det varmeste å booke toppen 2 netter på forhånd. Ta med deg laptop, og ta dag for dag. Gratis bredbånd på hoteller/moteller er blitt veldig utbredt de siste par åra. Korte kjøreetapper (2-3 timer dagen) bringer deg langt, uten at dagene går med til for mye bilkjøring.

kkrog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
1
Bodde en periode i LA og der er det MYE å oppleve!
Kommer an på hva du liker og vil oppleve. I sør california og stor LA finnes alt mulig av severdigheter og opplevelser.
Søk på nettet etter ting som er interessante.
Vil ta deg lang tid å få med "alt", det rekker du ihvertfall ikke så her trengs det litt planlegging.
Kan jo nevne , som de fleste vet, at det er ett yrende musikkliv i alle sjangre og kvaliteter der. :D

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Jeg har også bodd i LA,Hollyweird ::) , i 3mnder.Pluss at jeg og en kompis kjørte fra New York og endte opp i San Fransisco i løpet av en måneds kjøring rundt om i landet.
Der er mye å se men igrunnen det som fascinerer meg mest er folkeslaget.De er stort sett veldig hyggelige,flinke til å backe hverandre opp og de fleste blir opplært til å jakte på sin drøm.

Smaken er jo som baken når det gjelder hva en finner interesant ved en reise.Er dere bymennesker så er det bare å fyke fortest mulig mellom de,viss ikke så er der mange sjarmerende steder på kystveien mellom SF og LA som Ivar nemner.
San Fransisco husker jeg som kanskje den fineste byen vi var innom.Kanskje fordi jeg er glad i fjell og sjø...?
Ellers er de 2 gangene jeg har sett Grand Canyon en av de største opplevelsene jeg noengang har hatt.Et fantastisk skue! Siste gangen var det strålende ver og vi gjekk et stykke nedover i dalen på en sti.Anbefales!

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Jeg har også bodd i LA,Hollyweird ::) , i 3mnder.Pluss at jeg og en kompis kjørte fra New York og endte opp i San Fransisco i løpet av en måneds kjøring rundt om i landet.
Der er mye å se men igrunnen det som fascinerer meg mest er folkeslaget.De er stort sett veldig hyggelige,flinke til å backe hverandre opp og de fleste blir opplært til å jakte på sin drøm.

Smaken er jo som baken når det gjelder hva en finner interesant ved en reise.Er dere bymennesker så er det bare å fyke fortest mulig mellom de,viss ikke så er der mange sjarmerende steder på kystveien mellom SF og LA som Ivar nemner.
San Fransisco husker jeg som kanskje den fineste byen vi var innom.Kanskje fordi jeg er glad i fjell og sjø...?
Ellers er de 2 gangene jeg har sett Grand Canyon en av de største opplevelsene jeg noengang har hatt.Et fantastisk skue! Siste gangen var det strålende ver og vi gjekk et stykke nedover i dalen på en sti.Anbefales!
En avstikker til Grand Canyon anbefales på det sterkeste. Vi tok en sight-seeing tur med småfly over og omkring Grand Canyon. Den er mye, mye større, dypere, høyere og lengre en jeg hadde ventet. Fargene og fjellene ser helt annerledes ut enn i Norge. Meget fascinerende.

Topp Bunn