Byttelåne?

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Hvordan er stemningen for å ha en egen seksjon av forumet satt av til byttelåning av utstyr? Jeg kunne godt tenke meg å for eksempel byttelåne effektforsterker eller DAC med noen i en ukes tid for å få prøvd litt annet utstyr. Er jeg alene om det? :)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Ja, det er du alene om :) Grunnleggende menneskekunnskap tilsier at dette kommer til å gå til helvetet etter kort tid. Realisme banker idealisme, beklager.

Myhre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.11.2005
Antall liker
191
Sted
Gjerdrum
Torget vurderinger
2
Du er nok slettes ikke alene om det - selv om toriamos dessverre nok har rett i at dette kan være vanskelig å få gjort i praksis. Tror kanskje at det forutsetter en viss regional tilhørighet - så man ikke byttelåner pr postgang etc ?

Jeg er en "nybegynner" - men har begynt å svi av at par ukelønner på bruktmarkedet. Og, pga manglende erfaring - så er jeg hele tiden i tvil på hvordan "den forsterkeren" etc låter hjemme hos meg - i min stue, men resten av mitt utstyr. Det ville jo vært en kjempeløsning om jeg kunne bytte-lånt utstyr - og på den måten fått en erfaring av hvordan ting virkelig låt ? Nå leser jeg til hyppig bla på dette forumet - for å lytte/lese om andres erfaringer - men når det kommer til stykket så er det jo jeg som skal lytte/like ?

Som nå - jeg har pr idag en Primare I20 som jeg vurderer å bytte ( med AV M3 Sign, og en Denon 2910 med en Benchmark dac) - og har sett brukt Krell KAV300i og ECI-4 forsterkere (i prisleia 10-12k). Samt at du og Rockefoten skryter av Nuforce'ene. Det hadde jo vært hakket over ideelt å kunne teste dette hjemme - for så å vite hva man liker/kjøper ?

Så tanken er god den - spm er kanskje hvordan man evt kan få gjennomført den ? Og - om det er flere som kunne vært interessert ikke minst ?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463