Byttefrekvens på bil.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Bra lukeparkering ca. 2.20 ut i denna ;D

     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.209
    Antall liker
    9.529
    hifiguru skrev:
    :eek: :eek:

    Litt tak i den gamle hippiecontaineren!

    (Så vel en liiiiiten anelse modda ut, kanskje ikke like heftig som den lokale herfra Porsgrunn men likevel....)
    En smule modda, ja. Porsche 993 Bi-turbo plattform. Det den ikke har av power i forhold til containeren i Porsgrunn tar den igjen i handling.

    http://www.race-taxi.ch/indexx.htm
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    hifiguru skrev:
    :eek: :eek:

    Litt tak i den gamle hippiecontaineren!

    (Så vel en liiiiiten anelse modda ut, kanskje ikke like heftig som den lokale herfra Porsgrunn men likevel....)
    En smule modda, ja. Porsche 993 Bi-turbo plattform. Det den ikke har av power i forhold til containeren i Porsgrunn tar den igjen i handling.

    http://www.race-taxi.ch/indexx.htm
    Jeg kjenner flere som ville kjørt fra meg selv hvis jeg hadde en enda kjappere bil enn den Aston Martin-en også, for mannen bak rattet er alltid viktigere enn selve bilen. Så det sier oss egentlig ikke så mye mer enn at en slik modda Model 2 (?) er en rask bil med godt veigrep. Og det siste har den faktisk, i likhet med salige Model 1 (bobla). Det føles faktisk overraskende lignende å kjøre en trimmet boble og en standard Carrera fra åttitallet. Det er lett å kjenne igjen slektskapet, for karakteren er på mange måter den samme. Så grunnlag for godt veigrep på en hippiecontainer tviler jeg ikke et sekund på er tilstede.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Pink_Panther skrev:
    hifiguru skrev:
    :eek: :eek:

    Litt tak i den gamle hippiecontaineren!

    (Så vel en liiiiiten anelse modda ut, kanskje ikke like heftig som den lokale herfra Porsgrunn men likevel....)
    En smule modda, ja. Porsche 993 Bi-turbo plattform. Det den ikke har av power i forhold til containeren i Porsgrunn tar den igjen i handling.

    http://www.race-taxi.ch/indexx.htm
    Jeg kjenner flere som ville kjørt fra meg selv hvis jeg hadde en enda kjappere bil enn den Aston Martin-en også, for mannen bak rattet er alltid viktigere enn selve bilen. Så det sier oss egentlig ikke så mye mer enn at en slik modda Model 2 (?) er en rask bil med godt veigrep. Og det siste har den faktisk, i likhet med salige Model 1 (bobla). Det føles faktisk overraskende lignende å kjøre en trimmet boble og en standard Carrera fra åttitallet. Det er lett å kjenne igjen slektskapet, for karakteren er på mange måter den samme. Så grunnlag for godt veigrep på en hippiecontainer tviler jeg ikke et sekund på er tilstede.
    En standard boble har ikke mye kontakt med veien når en passerer 100.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ein kar i Sogndal bygde boble med RUF CTR motor.
    Seinare fikk han løyve av RUF til å bygge CTR basert på ein 911. Ganske gromme saker og meir fornuftig enn å ha 469 hest i ei rotte.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.087
    Antall liker
    8.012
    Torget vurderinger
    12
    Apropos assosiasjoner: Renault laget en heftig utgave av Espace med F1-motor og chassis. Vannvittig kult!


     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Pink_Panther skrev:
    hifiguru skrev:
    :eek: :eek:

    Litt tak i den gamle hippiecontaineren!

    (Så vel en liiiiiten anelse modda ut, kanskje ikke like heftig som den lokale herfra Porsgrunn men likevel....)
    En smule modda, ja. Porsche 993 Bi-turbo plattform. Det den ikke har av power i forhold til containeren i Porsgrunn tar den igjen i handling.

    http://www.race-taxi.ch/indexx.htm
    Jeg kjenner flere som ville kjørt fra meg selv hvis jeg hadde en enda kjappere bil enn den Aston Martin-en også, for mannen bak rattet er alltid viktigere enn selve bilen. Så det sier oss egentlig ikke så mye mer enn at en slik modda Model 2 (?) er en rask bil med godt veigrep. Og det siste har den faktisk, i likhet med salige Model 1 (bobla). Det føles faktisk overraskende lignende å kjøre en trimmet boble og en standard Carrera fra åttitallet. Det er lett å kjenne igjen slektskapet, for karakteren er på mange måter den samme. Så grunnlag for godt veigrep på en hippiecontainer tviler jeg ikke et sekund på er tilstede.
    En standard boble har ikke mye kontakt med veien når en passerer 100.
    Eeeh, ikke sammenligne trimma boble med 911, det er greit at man kan gjenkjenne slektskapet men 911 er allikevel en helt annen idrett
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    hifiguru skrev:
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Pink_Panther skrev:
    hifiguru skrev:
    :eek: :eek:

    Litt tak i den gamle hippiecontaineren!

    (Så vel en liiiiiten anelse modda ut, kanskje ikke like heftig som den lokale herfra Porsgrunn men likevel....)
    En smule modda, ja. Porsche 993 Bi-turbo plattform. Det den ikke har av power i forhold til containeren i Porsgrunn tar den igjen i handling.

    http://www.race-taxi.ch/indexx.htm
    Jeg kjenner flere som ville kjørt fra meg selv hvis jeg hadde en enda kjappere bil enn den Aston Martin-en også, for mannen bak rattet er alltid viktigere enn selve bilen. Så det sier oss egentlig ikke så mye mer enn at en slik modda Model 2 (?) er en rask bil med godt veigrep. Og det siste har den faktisk, i likhet med salige Model 1 (bobla). Det føles faktisk overraskende lignende å kjøre en trimmet boble og en standard Carrera fra åttitallet. Det er lett å kjenne igjen slektskapet, for karakteren er på mange måter den samme. Så grunnlag for godt veigrep på en hippiecontainer tviler jeg ikke et sekund på er tilstede.
    En standard boble har ikke mye kontakt med veien når en passerer 100.
    Eeeh, ikke sammenligne trimma boble med 911, det er greit at man kan gjenkjenne slektskapet men 911 er allikevel en helt annen idrett
    Jeg skrev det samme som deg guru, mulig du feiltolket meg.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Eeh, det var jeg som siterte feil innlegg, det var balubas kommentar jeg også snakket til....
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Eeh, det var jeg som siterte feil innlegg, det var balubas kommentar jeg også snakket til....
    Og det var vel nettopp det jeg også skrev, at du merker slektskapet veldig godt. De deler grunntanke og filosofi, og det er til og med merkbart i karakteristikken til motoren i de gamle Porschene. Men alt på et helt annet nivå, selvsagt. Og det er faktisk overraskende åpenbart slektskap. Jeg regner med at du har kjørt en trimmet boble? 911 vet jeg du har kjørt.

    Det blir litt som å sammenligne er 300B av den rimelige og dyre typen. Du kjenner igjen DNA uten problemer i de fleste tilfeller. Selv om det er milevis i forskjell i klasse mellom forsterkerne. Jeg opplever tydeligheten i slektskapet like stor mellom (trimmet) boble og 911.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Ja, denne tråden skle ut grundig ser jeg.

    Valget er tatt etter grundig testkjøring og evaluering av hva man har mot hva man får.
    Det ble en Nissan Qashqai +2 Tekna

     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Takker.
    Nå er det bare å finne noe fornuftig ekstrautstyr.
    Tenkte å bestille med Defa warmup og Thule rapid ekstender system.
    Bilen blir levert med en ganske grei utstyrspakke orginalt. Navigasjon, Bose anlegg, 2-sone klima, xenon lykter og panorama glasstak og ryggekamera. Ting jeg ikke har behov for, men som jeg sikkert ikke kan klare meg uten etter en stund. Omtrent som iPhone og andre tullete gadgets.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1
    Voff skrev:
    Lamborghini Espada er også søt musikk og en bil jeg har råd til! Knurrer som en rabiesbefengt ulv :p 8). Vil vekke oppsikt i gata!



    Man kan si mye om Espada. Men den er alt annet enn anonym og vil garantert ha en utrolig presens i det virkelige liv. Utseende vokser på meg i alle fall. Alt foran B stolpen er jo spektakulært. Fasongen på hele bilen er det heller ikke noe galt med. Det er fasongen på side ruta bak som gir bilen et litt rart preg. Det er vel Bertone som har tegna denne ???

    Den har 12-sylindra motor på 350hk. Bilen veier bare 1480kg (knapt noen ny bil er så lett!) så jeg vil anta at sparker i fra ja... ;D

    Uansett, med en slik en vil vel bytterfrekvensen bli lengre. Har fremdeles lyst på en italiensk superbil og heller ha en rimeligere bil. No.1...
     

    Vedlegg

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1
    Neste Audi A3 + en Italiensk superbil med 12-sylindre (Lamborghini Espada eller Ferrari 400i) hadde vært noe... ;D
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Voff skrev:
    Voff skrev:
    Lamborghini Espada er også søt musikk og en bil jeg har råd til! Knurrer som en rabiesbefengt ulv :p 8). Vil vekke oppsikt i gata!



    Man kan si mye om Espada. Men den er alt annet enn anonym og vil garantert ha en utrolig presens i det virkelige liv. Utseende vokser på meg i alle fall. Alt foran B stolpen er jo spektakulært. Fasongen på hele bilen er det heller ikke noe galt med. Det er fasongen på side ruta bak som gir bilen et litt rart preg. Det er vel Bertone som har tegna denne ???

    Den har 12-sylindra motor på 325hk. Bilen veier bare 1480kg (knapt noen ny bil er så lett!) så jeg vil anta at sparker i fra ja... ;D

    Uansett, med en slik en vil vel bytterfrekvensen bli lengre. Har fremdeles lyst på en italiensk superbil og heller ha en rimeligere bil. No.1...
    Espada, også kalt verdens raskeste stasjonsvogn! I dagens terminologi ville det blitt en Sportwagon, eller som dem sier i UK, Shooting Break ;D ;D Herlig bil uansett
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Espada, også kalt verdens raskeste stasjonsvogn! I dagens terminologi ville det blitt en Sportwagon, eller som dem sier i UK, Shooting Break ;D ;D Herlig bil uansett

    Ja! Og her er et Norsk eksemplar av arten (den grønne). Personen viser hvilken utrolig lav og flat bil dette er. Sammen med motorlyden må den definitivt vekke oppsikt selv blant de mest blaserte!

    Espada ble bare bygget i 1200 eksemplarer gjennom sin levetid. Gudene vet hvor mange som eksisterer fremdeles. Biler som er rent håndtverk finnes ikke lengre :(

    Jeg lurer i grunnen på hva vedlikeholdskostnadene egentlig er på slike biler ??? Litt mer presist enn bare sånn astronomisk ;D
     

    Vedlegg

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.532
    Antall liker
    6.948
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Voff skrev:
    Jeg lurer i grunnen på hva vedlikeholdskostnadene egentlig er på slike biler ??? Litt mer presist enn bare sånn astronomisk ;D
    Hvis du må spørre, så har du neppe råd... ;)

    Johan-Kr
     

    TomVe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Espada er en utrolig flott bil. Jeg husker jeg så den første gangen i virkeligheten på "Motor -71" i Njårdhallen. Sølvgrå med sort interiør i skinn, og nesten ny. Det var litt av en opplevelse for en 9-åring som var vant til triste Kadetter, Taunuser og andre fornuftskasser.

    For noen år siden kjøpte jeg en bok som beskriver de 50 dårligste bilene i verden. Skuffelsen ble stor da jeg fant Espada omtalt i boken. Der står det litt om byggekvalitet fra helvete, bl.a. om ruter som stadig sprekker pga karosserispenninger, sidevinduer som er for tunge for vindusmekanikken, forgasserproblemer og et el-system som aldri funker.

    Disse problemene er sikkert utbedret på velholdte entusisasteksemplarer, hvor eieren har fullført kvalitetssikringen som fabrikken skulle ha tatt. Men kjøp av et mindre godt eksemplar kan bli en økonomisk katastrofe. Innkjøpsprisen er ikke så høy, men utbedrings- og vedlikeholdskostnader kan bli astronomiske.

    Men Espada er uansett en vakker bil. Lite slår italiensk design fra 60- og 70-tallet. Det er en enkel, harmonisk, gjennomført og vakker linjeføring som man ikke finner på noen bil i dag. Tenk f.eks. på Lamborghinier som Espada, Miura, Urracco, Maseratier som Merak, Bora, Ghibli, Khamsin og "Ferrarier" som 206/246 Dino. De er kunstverk på et helt annet nivå enn de fartsblåste tegneseriegreiene som design-studioene/fabrikkene presenterer i dag. Tyskerne kunne også design før i tiden, jf. Porsche 356 og tidlige versjoner av 911. Synes også 928 har en fantastisk og særegen design.

    BTW; bilen i "oppgraderingsvideoen" innledningsvis er da vitterlig en Porsche Cayman? Eller "Gayman" som den heter i "Top Gear". Et lite stilsikkert valg spør du meg... I Norge er vi fortsatt forholdsvis sultefora på godbiter, og litt ukritiske når det gjelder sportsbiler. Gayman er en veldig bra bil, men det er en grunn til omskrivningen av navnet. I andre land kan den oppfattes som et snik-produkt med litt "frisørfaktor".
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1
    Voff skrev:
    Jeg lurer i grunnen på hva vedlikeholdskostnadene egentlig er på slike biler ??? Litt mer presist enn bare sånn astronomisk ;D
    Ok Da har jeg funnet ut av det: Den aldeles nydelige Ferrarien nedenfor, som jeg forøvrig godt kunne tenkt meg å kjøpe, trenger følgende vedlikehold (intervaller):

    5000Km: Oljeskift. Hele 18,5 Liter tar den! Normalt oljeforbruk er mellom 1 og 2 liter pr 1000km med normal kjøring.
    Sjekk plugger.

    10000Km: Sjekk belter. Skifte av luftfiltre. Alle elektriske koblinger sjekkes. Drivstoffiltre. Sjekk slanger og ledninger. Stramming av alle bolter(!). Stramming og sjekk av registerkjede. Kan ryke og forårsake kostrnader på 15 000 Euro(!).

    20000km: Flushing av kjølesysteme og fylling.

    30000km: Kontrollere og justere ventilklaring.

    40000Km: Skift registerkjede.


    Sistnevnte + ventiljustering koster 4000 Euro (gulp).

    Nytt eksosanlegg koster 7000 Euro.
    Frontrute 3000Euro.
    Litt dyrere i drift enn Audien ja, men vakkert er det ;D
     

    Vedlegg

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1
    Blir man eier av en 400 er man i godt selskap. Både Mick Jagger, Rod Stewart, Jimmy Page, Cher og Elton John er tidligere eiere (sammen med en drøss diktatorer og filmstjerner). ;D

    Jeg syyyykt lyst på denne. Matcher Audien min perfekt.... ;D
     

    Vedlegg

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1
    Ferrari 308 er også blitt oppnåelig etterhvert. Nå kan man leke Magnum for prisen av en sliten Golf. Noe å tenke på?
     

    Vedlegg

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.209
    Antall liker
    9.529
    Ferrari 400 er flott, men det er vel en av de største møkkabiler som noensinne er laget. Lada har bedre kvalitet enn den.

    (Ooops, bannet jeg i kirken nå?)
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    Ferrari 400 er flott, men det er vel en av de største møkkabiler som noensinne er laget. Lada har bedre kvalitet enn den.

    (Ooops, bannet jeg i kirken nå?)
    Tror ikke det. Vil anta at det der kan bli en kostnadsbombe av dimensjoner....

    Ikke at det er noe billigere, men skulle jeg hatt Ferrari, ville jeg ikke hatt noe eldre enn F355 eller 360 Modena. Går ikke sånn forferdelig bra, men herlig lyd og tøffe biler er det!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Voff skrev:
    Ferrari 308 er også blitt oppnåelig etterhvert. Nå kan man leke Magnum for prisen av en sliten Golf. Noe å tenke på?
    For oss i riktig alder, ja. 308 har vært en løsbar modell i mange år nå, men den prisen du indikerer har jeg ikke sett enda. Det er selvfølgelig fordi jeg ikke følger med lenger.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    For oss i riktig alder, ja. 308 har vært en løsbar modell i mange år nå, men den prisen du indikerer har jeg ikke sett enda. Det er selvfølgelig fordi jeg ikke følger med lenger.

    Kanskje ikke så veldig sliten Golf da men du får de for under 200 000. Kanskje ned i 150 000......
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    Ferrari 400 er flott, men det er vel en av de største møkkabiler som noensinne er laget. Lada har bedre kvalitet enn den.

    (Ooops, bannet jeg i kirken nå?)
    Alle Italienske biler er vel møkkabiler? ;D
    Problemet med disse møkkabilene (sammen med Lamborghini som visstnok er værre) er at delene er hysterisk dyre dersom de i det hele tatt kan oppveies.
    På den annen side er vel barnesykdommene luket ut på disse bilene som alle kan importeres som veteran.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1
    oyvind skrev:
    Tror ikke det. Vil anta at det der kan bli en kostnadsbombe av dimensjoner....

    Ikke at det er noe billigere, men skulle jeg hatt Ferrari, ville jeg ikke hatt noe eldre enn F355 eller 360 Modena. Går ikke sånn forferdelig bra, men herlig lyd og tøffe biler er det!

    De sistnevnte blir for dyre (for meg!) og kan ike importeres som veteran. Importavgiften blir enorm.
    Når det gjelder kostnader kan fort en 400 koste mer i reparasjoner en den koster i innkjøp dersom man skulle være uheldig. På den annen side hevdes det at den er driftsikker dersom den blir vedlikeholdt. I motsetning til de fleste andre biler vil den ikke synke i pris; faktisk er en fremtidig prisvekst forventet. Dette er en av de sjeldnere Ferrarier - kun 1300 eksemplarer produsert. Langt færre enn tusen er antagelig igjen. Til sammenligning ble Testarossa produsert i over 10 000 eksemplarer....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1
    Dette mesterverket signert Pininfarina koster ikke mer enn en ny XC70. Gjett hva jeg ville valgt. Denne er så nydelig at gjør vondt! :eek:
     

    Vedlegg

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.779
    Antall liker
    9.426
    Sted
    Trondheim
    Men en XC70 er nok en mye bedre bil.
    James Bonds gamle Aston Martin DB5 har dårligere ytelse enn min snart 12 år gamle BMW 530 diesel.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.560
    Antall liker
    7.882
    Torget vurderinger
    0
    otare skrev:
    Men en XC70 er nok en mye bedre bil.
    James Bonds gamle Aston Martin DB5 har dårligere ytelse enn min snart 12 år gamle BMW 530 diesel.
    Har du også katapultsete til bruk når svigermor blir for slitsom? Har du MG bak parklysene i Bimmeren også?

    ;D ;D ;D ;D
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.779
    Antall liker
    9.426
    Sted
    Trondheim
    Svigermor blir aldri slitsom. Hun er så hyggelig så.
    MG bak parklysene mangler, men hittil har jeg ikke hatt bruk for slikt, så...

    Når alt dette er sagt er jeg jo helt enig med deg angående den Ferrarien - rett og slett dritlekker, og for en som liker å mekke, hadde det nok vært noe. Hadde ikke sagt nei takk til en Aston Martin DB5 heller :D
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Men en XC70 er nok en mye bedre bil.
    James Bonds gamle Aston Martin DB5 har dårligere ytelse enn min snart 12 år gamle BMW 530 diesel.
    Mulig det men jeg tror Ferrarien er morsommere å kjøre. Den har 12 sylindre og 300hk og er neppe noen sinke 8)
    Og lyden da.... 8)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg skrev:
    Jeg husker min første audioopplevelse med Ferrari V8, en klassisk 308 som ga gass mellom småhusbebyggelse i Arendal :). Gåsehuden har ikke lagt seg enda. For ikke å snakke om Countach eller Diablo på full gass :). Det meste blir flaut i sammenligning.
    Rimelig heftig dette her ja ;D
    Hva skal man med en stereo i noe slikt!

    Skikkelige sinnatagger! 8)


     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.087
    Antall liker
    8.012
    Torget vurderinger
    12
    When'a it's looooks'e so good, you will forgeeet about the rest :) . . . . . .

    Italienere trenger jevnlig stell og oppmerksomhet uten å være drittbiler på lik linje med at jeg trenger det samme uten å være en drittsekk ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Vi OT'er videre, har dukket opp et par "ekle" Ferrarimodeller her i byn, typisk lavbudsjett men Ferrari!! 308 GT4 er en udda modell, 4-seter OG midtmotor.....Eierne VET de er helt "feil" og har stor glede av å kjøre bil som nesten ingen vil ha, det ser man på resten av bilparken dems også, Fiat Panda mk1, Lancia Fulvia, Fiat 128, Fiat Seicento etc etc......
     

    Vedlegg

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.209
    Antall liker
    9.529
    hifiguru skrev:
    Vi OT'er videre, har dukket opp et par "ekle" Ferrarimodeller her i byn, typisk lavbudsjett men Ferrari!! 308 GT4 er en udda modell, 4-seter OG midtmotor.....Eierne VET de er helt "feil" og har stor glede av å kjøre bil som nesten ingen vil ha, det ser man på resten av bilparken dems også, Fiat Panda mk1, Lancia Fulvia, Fiat 128, Fiat Seicento etc etc......
    Øyhhh....du kødder ikke med Sportsbillosjen. :mad: En av perlene der en Austin Allegro Estate, med firkantet ratt Stikk opp på OK på Bratsberg 2 onsdag i måneden og se på alt snadderet som dukker opp.
    (GT4en er forresten koksgrå metallic, en fantastisk Ferrarifarge.)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn