L
Lars.N
Gjest
Det var så mye for et problemfritt bil hold ( NO MORE TOYOTA )
Vedlegg
-
37.7 KB Visninger: 280
Hva har skjedd?laban skrev:Det var så mye for et problemfritt bil hold ( NO MORE TOYOTA )
Motorvarmer orginal montert Toyota ( type blokk varmer ) da jordfeilbryter slo ut her inne i huset var den fullstendig overtent.xerxes skrev:Hva har skjedd?laban skrev:Det var så mye for et problemfritt bil hold ( NO MORE TOYOTA )
Fortell, fortell!
Hvis det å bytte bil betyr at du ofte må betale 15 lapper for omregistrering (penger ut av vinduet), velger å kjøpe ny hver gang, og la den tape seg 20k bare du vrir om nøkkelen (penger ut av vinduet). Selger bilen etter 3 år med verditap på 200 000 kroner (penger ut av vinduet), så syns jeg at du skal sette fokus på hva annet du kunne brukt disse 235 000 kronene på. Har du i tillegg lån på bilene, betaler du renter (penger ut av vinduet).Griffenfeldt skrev:startet en tråd om ekstrautstyr som er verdt å ha med seg på ny bil, men velger og starte en ny tråd om dette.
Nå tenkte jeg å høre med dere hva dere mener er fornuftige bytteintervaller på bil. Dette er et spørsmål til dere som bytter bil jevnlig og som liker comforten med en vedlikeholdsfri hverdag.
Hvordan bør regnestykket se ut når dere bytter bil? Inbyttepris/nybilpris/avdrag osv osv.
Grunnen til at jeg spør er for å realitetsorientere meg selv i dette landskapet av jevnlig bytte av bil.
Thomas
Laban, jeg har en slik bil, til og med samme fargen. Kan dessverre bare fortelle at den der syngedamen i reklamefilmen IKKE følger med. Forøvrig en riktig staselig bil. Er det noe du lurer på er det bare å spørre.laban skrev:Motorvarmer orginal montert Toyota ( type blokk varmer ) da jordfeilbryter slo ut her inne i huset var den fullstendig overtent.xerxes skrev:Hva har skjedd?laban skrev:Det var så mye for et problemfritt bil hold ( NO MORE TOYOTA )
Fortell, fortell!
Mvh
Lei alt som lukter bil av
Etter mye styr så falt valget på denne : From: http://ws.skoda-auto.com/download/4all/video/Download/Superb/Superb_Mood.wmv
Hadde en sånn som leiebil å ble litt mere en frelst å da var Passat / Mondeo / Ford S max mm tatt under lupen.
Da spørr jegSpiralis skrev:Laban, jeg har en slik bil, til og med samme fargen. Kan dessverre bare fortelle at den der syngedamen i reklamefilmen IKKE følger med. Forøvrig en riktig staselig bil. Er det noe du lurer på er det bare å spørre.laban skrev:Motorvarmer orginal montert Toyota ( type blokk varmer ) da jordfeilbryter slo ut her inne i huset var den fullstendig overtent.xerxes skrev:Hva har skjedd?laban skrev:Det var så mye for et problemfritt bil hold ( NO MORE TOYOTA )
Fortell, fortell!
Mvh
Etter mye styr så falt valget på denne : From: http://ws.skoda-auto.com/download/4all/video/Download/Superb/Superb_Mood.wmv
Hadde en sånn som leiebil å ble litt mere en frelst å da var Passat / Mondeo / Ford S max mm tatt under lupen.
Egentlig ikke. Min kostet 10 lapper. Har kostet på den ca. 10 lapper i deler. Hatt bilen i 1 år og 2mnd. Det er billig. Riktig nok er dette kun pendlebil - en bil nr. 2.Vidar P skrev:Jeg tror du muligens overdriver de økonomiske gledene ved å kjøpe bruktbil.
Det er godt at du har vært heldig. Man finner alltid enkelttilfeller i begge retninger, min innvending var på nettopp dette med at det er flere mulige og sannsynlige utfall, og at man i snitt gjerne får et annet utfall enn ditt.Low-Q skrev:Egentlig ikke. Min kostet 10 lapper. Har kostet på den ca. 10 lapper i deler. Hatt bilen i 1 år og 2mnd. Det er billig. Riktig nok er dette kun pendlebil - en bil nr. 2.Vidar P skrev:Jeg tror du muligens overdriver de økonomiske gledene ved å kjøpe bruktbil.
Det er ingen sikker bil, som dagens biler - falleferdig rustholk med altfor sprek motor.
Ja det er de som kjøper en bil til 10k og ikke koster på den annet en olje dekk og bremseklosser også.Vidar P skrev:Det er godt at du har vært heldig. Man finner alltid enkelttilfeller i begge retninger, min innvending var på nettopp dette med at det er flere mulige og sannsynlige utfall, og at man i snitt gjerne får et annet utfall enn ditt.Low-Q skrev:Egentlig ikke. Min kostet 10 lapper. Har kostet på den ca. 10 lapper i deler. Hatt bilen i 1 år og 2mnd. Det er billig. Riktig nok er dette kun pendlebil - en bil nr. 2.Vidar P skrev:Jeg tror du muligens overdriver de økonomiske gledene ved å kjøpe bruktbil.
Det er ingen sikker bil, som dagens biler - falleferdig rustholk med altfor sprek motor.
Hvit bil med Renault motor, hver sin lyst.Griffenfeldt skrev:Denne har seilet opp som en ny favoritt.
Nissan Qashqai+2 med Tekna utstyrsnivå.
Navigasjon
Bose in car stereo
2-sone klimaanlegg
Panoramasoltak
ryggekamera
Usb tilkobling
Xenon frontlys
17"alufelg
I tillegg til det vanlige utstyret som cruisecontrol,regnsensor osv osv.
Tok en tur med den igår og må bare konkludere med at dette er en komfortabel og lettkjørt bil. Meget oversiktlig.
prisen med alt utstyret er rett og slett uslålig. Under 310.000 for Diesel versonen. Under 300 for bensin versjon.
![]()
Aktuell farge for mitt vedkommende
Da har ikke du truffet min regnskapsfører. Det er så mye og mangt av økonomiske settinger.Anonym skrev:Rent økonomisk er det umulig å forsvare et nybilkjøp.
Verden er ikke perfektGriffenfeldt skrev:Ikke alle kan kjøre Sierra Anonym.
Har aldri møtt det problemet med SD kort. Setter kortet inn i hullet sitt og spiller av hjertens lyst. Sikker på at det ikke er noe galt med kortet? Tror (har ikke giddet å lese meg opp i bruksanvisningen) at man bare kan legge inn på Hard Drive fra CD/DVD plate, men garanterer ikke at det er korrekt.laban skrev:Da spørr jegden SD inngangen på Colombus er det noe triks med den ? sd er formatert Fat32 å inneholder kun Mp3 men for error på skjerm ved loading .
Et tips : er minne på sete fullt å ny setup ikke går så kjør sete helt tilbake mot baksete , kjør så frem igjen fin stilling trykk set pluss ønsket plassering så er det full GO GO igjen.
Mvh
Laban
Tja, skit opptrer vel først og fremst i den mørkere delen av fargeskalaen. Jeg tror også annenhåndsverdien er dårligere på en hvit bil enn om den hadde hatt en noe mer kurant farge. Jeg ville f.eks aldri vurdert å kjøpe en hvit bil, og jeg er neppe alene.Griffenfeldt skrev:Hvit bil kan vel umulig være vanskeligere å holde rein en min nåværende Sorte?
Rart det med brikken, funket som fy de gangene jeg har kopiert fra SD til HDD. Har du en annen brikke du kan prøve med?laban skrev:Da spørr jegSpiralis skrev:Laban, jeg har en slik bil, til og med samme fargen. Kan dessverre bare fortelle at den der syngedamen i reklamefilmen IKKE følger med. Forøvrig en riktig staselig bil. Er det noe du lurer på er det bare å spørre.laban skrev:Motorvarmer orginal montert Toyota ( type blokk varmer ) da jordfeilbryter slo ut her inne i huset var den fullstendig overtent.xerxes skrev:Hva har skjedd?laban skrev:Det var så mye for et problemfritt bil hold ( NO MORE TOYOTA )
Fortell, fortell!
Mvh
Hadde en sånn som leiebil å ble litt mere en frelst å da var Passat / Mondeo / Ford S max mm tatt under lupen.den SD inngangen på Colombus er det noe triks med den ? sd er formatert Fat32 å inneholder kun Mp3 men for error på skjerm ved loading .
Et tips : er minne på sete fullt å ny setup ikke går så kjør sete helt tilbake mot baksete , kjør så frem igjen fin stilling trykk set pluss ønsket plassering så er det full GO GO igjen.
Mvh
Laban
Hvite biler er i skuddet nå, men jeg er av den oppfatning at "friske farger" inkl hvitt også hører til på mindre biler. Hvit X5 synes jeg er svineharry, hvit Fiesta eller Fiat 500 er morsomt.nb skrev:Tja, skit opptrer vel først og fremst i den mørkere delen av fargeskalaen. Jeg tror også annenhåndsverdien er dårligere på en hvit bil enn om den hadde hatt en noe mer kurant farge. Jeg ville f.eks aldri vurdert å kjøpe en hvit bil, og jeg er neppe alene.Griffenfeldt skrev:Hvit bil kan vel umulig være vanskeligere å holde rein en min nåværende Sorte?
Problemet med BMW under 5-serie er jo at det omtrent ikke er plass i dem, men det gjelder jo også Audi opp til A4, ihvertfall frem til 2005...Vidar P skrev:En bekjent og kollega kjøpte en Qashqai tidligere her, kjørte litt med den i jobben som betyr mange mil på landeveien under ymse forhold, og var veldig misfornøyd med kjøreegenskaper, komfort, kjørefølelse og opplevd kontroll på vinterveier. Hun er tobarnsmamma, så trodde at den skulle gi plass, men det hjalp lite. Hun byttet til en BMW 316d for noen uker siden, og beskriver det som å ha kommet til himmelen i forhold. Kontroll, komfort og opplevd kjøreglede er på et usammenliknbart nivå sier hun. Og de kostet omtrent like mye ± litt.
Jeg aner ikke noe om de, og dette er ikke min historie men en referert en som nylig ble meg fortalt fra henne sist uke; vet lite annet om Quashqai annet enn at jeg synes at den var en komplett katastrofe å kjøre, etter mine begreper iallefall.
Trenger ikke 4x4. Det er 3 dager i året hvor DET er nødvendig for å komme frem hvor jeg bor. De dagene kjører jeg rundt sentrum.Nei, jeg ville gått for "normal" sedan/st.v, mange av dem med 4x4 hvis det er det du trakter etter. Superb?
Skulle ikke forbause meg om du har helt rett, om det ikke er en altfor gammel eller sliten Vectra da.Anonym skrev:Personlig tror jeg din brukte Vectra er en bedre bil enn en ny Qashcai eller Sportage.
Trådstarter har en 07 modell.Vidar P skrev:Skulle ikke forbause meg om du har helt rett, om det ikke er en altfor gammel eller sliten Vectra da.Anonym skrev:Personlig tror jeg din brukte Vectra er en bedre bil enn en ny Qashcai eller Sportage.
Nei jeg synes de er litt trange inni. F.eks. en Audi A4 er jo helt håpløs mtp benplass bak. Du skal ikke ha lange bein for å sitte der, ikke engang "normale" bein. Mange av dem er også smale og innbygde i dører og dashbord. Jeg får klaustrofobifeeling i flere av de modellene. Prøvesatt en 3-serie fra ca 2004 og den var jo for liten for en person med 193 på strømpelesten ihvertfall, var som å sitte i en felle. Dog har jo tyske biler andre fordeler som kjøreegenskaper, drivlinje osv... mens andre merker f.eks. VW har jo tidligere ihvertfall hatt mye feil og høy utskiftningstakt på slitedeler. Et eksempel jeg fikk var noen deler i forstillingen på noen modeller som måtter byttes etter 70 000 km, men de fleste japanske holdt til 200 000 før de var klare for utskiftning.Vidar P skrev:Bagasjeplass mener du vel. Det er vel grei plass til noen mennesker. Bagasjeplassen inspirerer derimot til å tenke plassutnyttelse dersom man skal pakke bilen full av ting. Ikke for det, vi har dratt på ferie tre siste år i en 3-serie med hundebur (type stort for schæfer), barn, barnevogn og bagasje vi. Det går bra det, men man får tenke seg om hva man skal ha med.
Ikke noe en ok takboks ikke fikser om så var.
Det skjer jo at man er flere enn 2 voksne i en bil hvis man har noen bekjente utover livsledsagerVidar P skrev:Vi sitter foran vi voksne, barna sitter bak. Fungerer bra det. Synes rikelig med plass for meg som er vokst opp i en boble.