Bytte??

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.711
Torget vurderinger
13
Hei,

Tenker muligens å bytte ut en komponent fra mitt anlegg.
Den andre komponenten befinner seg hos en privatperson i Danmark, tenker muligens å kjøre bortover dit for å gjøre bytte.
Spørsmålet mitt er hvordan det fungerer i Tollen.Komponenten jeg skal bytte til er dyrere enn min så jeg må gi ett mellomlegg til vedkommende.

Er ikke det enkleste å fortolle min egen komponent når jeg kjører ut av Norge og forklare situasjon og hva jeg skal gjøre.
For så å få en "byttelapp" fra vedkommende i Danmark der det står at byttet er gjort å at verdien er det samme på begge gjenstandene?
Slik at jeg slipper noen form for Gebyr å moms å aner ikke hva mer.....

Eller kjører jeg på grønt "Nothing To Declare" Og holder pusten.? begge veier :-\

MVH Johnny

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Du får ikke igjen moms på utførsel, og du må betale moms ved innførsel av alle produkter, brukte såvel som nye. Din kompis må også betale dansk moms ved innførsel. I prinsippet skal du også betale moms for frakt, og frakter du selv, beregnes det hva det hadde kostet å få en transportør til å gjøre jobben.

Dobbelt opp, med andre ord, og helt bortkastet, IMHO.

Hold pusten. Ha eventuelt en kvittering med som til forveksling kan ligne kvittering på det utstyret du til enhver tid har i bilen, og en god forklaring på hvorfor du har dratt det med deg til Danmark.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.711
Torget vurderinger
13
Takk Rhesus.

Tror jeg trekker pusten dypt, visst det blir aktuelt.

MVH Johnny

Topp Bunn