Bytte til noe bedre?

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Jada. Jeg vet det. Hva er bedre? Men i allefall har jeg en Lector CDP-7 som spiller både varmt og fint. Mcintosh'en er byttet ut til fordel for Vincent forforsterker og CJ effekttrinn. Jeg har lest en del om Cary CD 306/200. Det er jo en dobbelt så dyr spiller. Vil den være en oppgradering? Eller vil jeg miste noe av det organiske jeg har i anlegget mitt nå? Hva vil jeg i tilfelle fåi bytte?
Noen som kjenner begge spillerne og kan uttale seg?

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
james skrev:
Jada. Jeg vet det. Hva er bedre? Men i allefall har jeg en Lector CDP-7 som spiller både varmt og fint. Mcintosh'en er byttet ut til fordel for Vincent forforsterker og CJ effekttrinn. Jeg har lest en del om Cary CD 306/200. Det er jo en dobbelt så dyr spiller. Vil den være en oppgradering? Eller vil jeg miste noe av det organiske jeg har i anlegget mitt nå? Hva vil jeg i tilfelle fåi bytte?
Hei James..
Har en litt annen anbefaling enn du er på jakt etter, dette er ment i beste mening fra min side..
Hva med CJ som pre kontra Vincent.?
Har hatt Vincent SA-T1, SA-91 og SA-93 på lån eller bruktkjøp, vil si lite om dem andre, men SA-T1 var best i mitt oppsett, men likevel litt av den litt sterile og livløse klangen, enorme lydbilder og alt satt perfekt på alle måter, men selve musikken og opplevelsene var borte vekk..

CJ har en like åpen og detaljert lyd, men der har dem ikke glemt de musikalske egenskapene, rett å slett en pre som bør prøves en eller annen gang..
Det er flere gode modeller og velge mellom på bruktbørsen en sjelden gang, du får garantert igjen pengene dine..

Om du står fast ved å bytte ut spiller til noe bedre, så ville jeg heller prøvd en ekstern DAC..
Var i kontakt med importør om den og den 0,6 spilleren, han mente at det var en del og hente ved å bruke en bedre DAC..

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Rotekroken skrev:
james skrev:
Hei James..
Har en litt annen anbefaling enn du er på jakt etter, dette er ment i beste mening fra min side..
Har hatt Vincent SA-T1, SA-91 og SA-93 på lån eller bruktkjøp, vil si lite om dem andre, men SA-T1 var best i mitt oppsett, men likevel litt av den litt sterile og livløse klangen, enorme lydbilder og alt satt perfekt på alle måter, men selve musikken og opplevelsene var borte vekk..

CJ har en like åpen og detaljert lyd, men der har dem ikke glemt de musikalske egenskapene, rett å slett en pre som bør prøves en eller annen gang..
Det er flere gode modeller og velge mellom på bruktbørsen en sjelden gang, du får garantert igjen pengene dine..

Om du står fast ved å bytte ut spiller til noe bedre, så ville jeg heller prøvd en ekstern DAC..
Var i kontakt med importør om den og den 0,6 spilleren, han mente at det var en del og hente ved å bruke en bedre DAC..
Hei K!

Ja, hva tror du? Jeg er yr av glede for å ha sikret meg en CJ effektrinn. Vincent SA-T1 er bare midligertidig til jeg får råd til en CJ pre. Men Vincenten spiller fantastisk med noen Phillips miniwattrør. Men det er mange steg opp til CJ.
Ellers så har jeg tenkt på DAC. AN er jo i vinden for tiden, men har ikke prøvd AN utstyr.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
james skrev:
Rotekroken skrev:
james skrev:
Hei James..

Hei K!

Ja, hva tror du? Jeg er yr av glede for å ha sikret meg en CJ effektrinn. Vincent SA-T1 er bare midligertidig til jeg får råd til en CJ pre. Men Vincenten spiller fantastisk med noen Phillips miniwattrør. Men det er mange steg opp til CJ.
Ellers så har jeg tenkt på DAC. AN er jo i vinden for tiden, men har ikke prøvd AN utstyr.
hehehe.. Du har kommet meg litt i forkjøpet her ser jeg ;)
Utrolig moro at det ordner seg for deg..
SA-T1 har en fantastisk oppløsning og detaljer, men jeg savner en del av de musikalske egenskapene som andre pre har, kommer litt an på hva du selv foretrekker og match til resten av anlegget..
Anbefaler deg å prøve/låne AN utstyr, kan være veien å gå for deg, men ta deg en tur innom AN tråden og spør om hjelp der..

-Kjell

U

utgatt60135

Gjest
Jeg har testet Lector spilleren mot Cary 303/300 og har skrevet om det tidligere. Regner med at 306/200 er en del bedre og har omtrent samme signatur?

Lector farger mye mer enn Cary. Du vil miste noe av den mørke, gyldne og litt varme lyden. Men 303/300 har klarere transienter og mer presist lydbilde, særlig bakover. De er begge bass sterke men Cary er litt mer definert. Cary låter mer "high-end", er mer nøytral og litt mer frempå. Energisk og hurtig. Forskejllen viste seg mest på presisjon bak i salen på klassiske symfonier og aller mest på gitarer som låte mere krisp, klar og hurtig.

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Hei Lyngen.

Takk for tilbakemelding. Dette må nok bare prøves i eget oppsett for å finne ut om man liker Cary-versjonen.
Men kan tenkes at AN dac er veien å gå i første omgang. Vet ikke hvordan Lectoren vil fungere som drivverk. Kanskje ikke det beste med utgangspunkt i prisen :).

A.

Topp Bunn