Bytte sikring i komponent

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
467
Torget vurderinger
2
Jeg har god erfaring med Furutech produkter i strømbanen. For en tid tilbake hevdet noen at det var en stor lydmessig fordel å bytte apperat sikringer. I tillegg til at sikringen er bedre kan man samtidig rense kontaktpunktet.
Har noen her prøvd dette?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.086
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Å rense kontaktpunkter har tekniske fordeler.
Audiofile sikringer kontra standard hyllevare bør diskuteres teknisk her på Tech-hjørnet. ;)

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.713
Torget vurderinger
4
Teknisk sett er det ikke noe diskutere.
Noen vil tjene penger og paranoide Hi-Fi folk lar seg lure....

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Clas Ohlson er leverandør av mine sikringer. De gjør jobben så bra at jeg ser ingen grunn til og få de i hverken annen kvalitet eller pris.

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
467
Torget vurderinger
2
Jeg spurte egentlig om noen hadde prøvd det ikke hva andre mente jeg ville høre eller burde høre.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Spør du på tech-hjørnet får du tech-svar. Tech-svaret er at de er revnende likegyldig hva sikringene heter, så lenge de virker og har riktig spesifikasjon. Spør du f.eks. på kabelhjørnet eller DIY, kan det hende du får andre svar.

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.325
Torget vurderinger
10
Billa skrev:
Jeg spurte egentlig om noen hadde prøvd det ikke hva andre mente jeg ville høre eller burde høre.
Du får en masse tullete svar her inne fra kverulantene som ikke engang gidder å svare skikkelig!
Jeg har skiftet sikringer i min BAT VK75 da dette ble anbefalt på div. forum da sikringene var av svært tvilsom standard. Jeg har ikke giddet å høre etter lydmessige forbedringer da dette var gjort p.g.a tekniske grunner. Såkalte "hifi" sikringer holder mye bedre standart og er av bedre metall (typisk gull/sølv) som ikke eirer og skaper dårligere kontakt. Disse kan også gi bedre forhold for strømmen som skal gjennom!
På den annen side så er disse sikringene som mye annet innen denne bransjen fullstendig overpriset, så søk litt litt rundt. Jeg endte opp med "hifi tuning" sine sikringer som var priset vettugt i forhold til f.eks Furutech.

http://www.tweaks4u.com/index.php?cPath=68_45&language=EN&sort=3a

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
713
Torget vurderinger
1
Vettugt i forhold til Furutech.

10 - 20 ganger overpriset i forhold til teknisk fullgode sikringer.

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.325
Torget vurderinger
10
Barbaresco skrev:
Vettugt i forhold til Furutech.

10 - 20 ganger overpriset i forhold til teknisk fullgode sikringer.
Er fullstendig i at dei er vannvittig overpriset, men dei er av en helt annen kvalitet!
Hva er fullgodt? Ser fanken meg ikke helt bra ut det som er puttet inn i en forsterker til 70.000.- Da er ikke 170.- det helt store å bry seg om ;)

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
467
Torget vurderinger
2
Takk for at du svarte på spørsmålet.
Jeg antar at kontaktpunktene smusses og / eller korroderer.

JK skrev:
Billa skrev:
Du får en masse tullete svar her inne fra kverulantene som ikke engang gidder å svare skikkelig!
Jeg har skiftet sikringer i min BAT VK75 da dette ble anbefalt på div. forum da sikringene var av svært tvilsom standard. Jeg har ikke giddet å høre etter lydmessige forbedringer da dette var gjort p.g.a tekniske grunner. Såkalte "hifi" sikringer holder mye bedre standart og er av bedre metall (typisk gull/sølv) som ikke eirer og skaper dårligere kontakt. Disse kan også gi bedre forhold for strømmen som skal gjennom!
På den annen side så er disse sikringene som mye annet innen denne bransjen fullstendig overpriset, så søk litt litt rundt. Jeg endte opp med "hifi tuning" sine sikringer som var priset vettugt i forhold til f.eks Furutech.

http://www.tweaks4u.com/index.php?cPath=68_45&language=EN&sort=3a

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
467
Torget vurderinger
2
Jeg har akkurat renset kontaktpunktene på sikringene med CRC og det gir hørbar forbedring.
Gratis også.

Topp Bunn