Ikke ennå. De har vel en plan........................Takker fro den.. Trodde man fikk T utgaven av både 12au7 og 12ax7 rørene...
12AU7 og 5814A er begge amerikanske betegnelser på ECC82 som er europeisk.Hva med det nummeret som står til slutt, 5814A i mitt tilfelle.
Ser det er mange 12AU7 men mange forskjellige nummer til slutt, kan de brukes om en annen?
Fin oversikt. Jeg har prøvd en rekke forskjellige driver-rør i min Simply 845. Nå har jeg Philips E80CC SQ der det skal stå ECC82 - det tåler min forsterker, men det er ikke alle som kan bruke disse som erstatning for ECC82 spec rør.RCA Cleartop er rør som fås rimelig på E-bay. Jeg har prøvd de i min RIAA og Music Angel. Disse rørene har i mitt tilfelle gitt en klar lyd uten for mye varme.
![]()
Ellers er det en litt dustete melding her post #63:
http://www.hifisentralen.no/forumet/tech-hja-rnet/68028-ecc82-12au7-4.html#post1719420
Dette sammen med Sovtek er de mest brukte rørene i nye forsterkere.Her er rørene som står i idag, vet ikke om dette er original eller ei.
12AU7A/ECC82 EH
Electro harmonix, made in russia, 08 09
Disse rørene har ikke annet til felles med originalen enn navnet.Takker så mye for tipsa folkens
Har bestilt RCA clear top så får vi høre hvordan det låter...
Fikk tips av Unison research via FB som mente Genalex Gold Lion var bra match, noen som har prøvd den?
Finnes det en ekte variant av gold lion da?Disse rørene har ikke annet til felles med originalen enn navnet.Takker så mye for tipsa folkens
Har bestilt RCA clear top så får vi høre hvordan det låter...
Fikk tips av Unison research via FB som mente Genalex Gold Lion var bra match, noen som har prøvd den?
Rebranded (med gullskrift) Electro Harmonix / Sovtek.
Kjøp heller noe ekte.
Med referanse til det som står over, antar jeg du har gamle orginale Gold Lion da?Har Unison Research Unico 200, storebroren til SE. En veldig bra forsterker, forresten.
Har prøvd mye forskjellige rør i Unicoen, masse forskjellige NOS rør. Bla mullard, siemens & halske , mazda clifte, div rca, telefunken, philips, mv. Alle disse rørene har forskjellige lyd signaturer, derfor moro å teste ut forskjellige. De NOS rørene jeg kanskje var mest fornøyd med var Telefunken 802S og tfk ribbed plate, men også clear toppen var bra.
Men har Genalex gold lion i nå, og de fungerer j..... bra.
Jeg leste om det et annet sted også, men er ikke kompetent til å bedømme dette med strømtrekk på min amp.e80cc er absolutt og anbefale hvis den tåler mer strømtrekk,12au7 er et dårlig rør til audio syntes jeg