Det er så man tror det er 1 april
http://www.dagbladet.no/2012/02/26/nyheter/utenriks/drukningsulykke/20416373/
http://www.dagbladet.no/2012/02/26/nyheter/utenriks/drukningsulykke/20416373/
|
It`s a brave new worldNifelheim skrev:Er man sertifisert for et nivå så er det ikke bare å gå utover dette nivået.
Ja, så slipper endelig noen sauer å føle seg uttafor, og fremtiden vil se lys ut for oss alle.Roald skrev:Snart er alle en del av saueflokken
Det må ha vært denne biten "Er man sertifisert for et nivå så er det ikke bare å gå utover dette nivået."Nifelheim skrev:Gjestemedlem: Hva i setningen "Her gjorde de helt klart feil" var det du ikke forsto?
;D ;D ;D ;D ;D ;DGjestemedlem skrev:Det må ha vært denne biten "Er man sertifisert for et nivå så er det ikke bare å gå utover dette nivået."Nifelheim skrev:Gjestemedlem: Hva i setningen "Her gjorde de helt klart feil" var det du ikke forsto?
Eller kanskje var det "Health and safety-regler sier at ting skal gjøres sånn og sånn, og sånn blir det."
Hjelper lite da å innse at det kanskje var en feiltolkning av regelverket, sånn i etterpåklokskapens selvransakende medialys.
Men.. det er helt klart alt for skummelt å bevege seg ut i vann over 15cm hvis man ikke har sertifikatene og tillatelsene i orden må vite. Så da får de heller gå gjennom sine sikkerhetsrutiner og i det minste sende folk på kurs for 30cm sertifisering ... som en start.
Uansett helt klart viktigere å følge regelverket enn å henge seg opp i uvesentlige detaljer som at noen holder på å drukne. Hvilket kaos skulle det ikke bli hvis folk sluttet å følge Regelveket og begynne å tenke? Anarki og opptøyer neste, og det har de jo hatt nok av i UK det siste året vel.
Ja, selv om de her nok bommet litt må vi huske at en sak alltid har flere sider, og det er mange hensyn å ta.Nifelheim skrev:Storbritannia er et land som er svært opptatt av regler.
Health and safety-regler sier at ting skal gjøres sånn og sånn, og sånn blir det. Her gjorde de helt klart feil, men ha i bakhodet at redningsfolk også har egen sikkerhet å tenke på. Er man sertifisert for et nivå så er det ikke bare å gå utover dette nivået.
Idiotisk innlegg. Håper ikke du mener det.BT skrev:Dette ligner litt på det som skjedde på Utøya, bare i mye mindre målestokk.
Lokalpolitiet som ikke foretok seg noe i påvente av at spesialenheten kom.
Ambulanser som ikke kunne ta seg inn i området før alt var trygd.
Livreddende campinturister som fikk beskjed om å ikke hjelpe ungdommen.
Jeg tror ikke vi bør snakke alt for høyt om disse britene...
Pink_Panther skrev:Idiotisk innlegg. Håper ikke du mener det.BT skrev:Dette ligner litt på det som skjedde på Utøya, bare i mye mindre målestokk.
VilhelmW skrev:Pink_Panther skrev:Idiotisk innlegg. Håper ikke du mener det.BT skrev:Dette ligner litt på det som skjedde på Utøya, bare i mye mindre målestokk.
Enig. Det er en vesens forskjell på en forkvakla massemorder og en druknende person i en plaskedam - eller en alvorlig sjuk person midt på Karl Johans gate. Men vi har vel blitt for mye prega av likegyldighet, handlingslammelse og ubesluttsomhet, noen og enhver?
Litt forskjell på å vasse ut i en plaskedam for å dra opp en mann, eller bøye seg ned til en som ligger på gaten, og det å gå inn i et område hvor en person skyter vilt rundt seg.tkr skrev:VilhelmW skrev:Pink_Panther skrev:Idiotisk innlegg. Håper ikke du mener det.BT skrev:Dette ligner litt på det som skjedde på Utøya, bare i mye mindre målestokk.
Enig. Det er en vesens forskjell på en forkvakla massemorder og en druknende person i en plaskedam - eller en alvorlig sjuk person midt på Karl Johans gate. Men vi har vel blitt for mye prega av likegyldighet, handlingslammelse og ubesluttsomhet, noen og enhver?
Jeg forstår ikke. Mener du at han hadde fått mer og hurtigere hjelp om han hadde blitt skutt?
mvh
Nå forstår jeg enda mindre. Var det politiet som dro ut i småbåter og hentet opp folk fra vannet rundt Utøya eller var det sofaheltene?Pink_Panther skrev:Litt forskjell på å vasse ut i en plaskedam for å dra opp en mann, eller bøye seg ned til en som ligger på gaten, og det å gå inn i et område hvor en person skyter vilt rundt seg.tkr skrev:VilhelmW skrev:Pink_Panther skrev:Idiotisk innlegg. Håper ikke du mener det.BT skrev:Dette ligner litt på det som skjedde på Utøya, bare i mye mindre målestokk.
Jeg forstår ikke. Mener du at han hadde fått mer og hurtigere hjelp om han hadde blitt skutt?
mvh
Men, det er jo mange sofahelter i dette landet. Rart at de modigste og driftigste som oftest sitter godt plantet i godstolen foran TVen med fjernkontrollen og potetgullposen innen rekkevidde.