Bygging av Klipsch LaScala

robalm

Fersking
Ble medlem
31.10.2019
Innlegg
3
Antall liker
3
hei, er ny her og har bestemt meg for og prøve meg på et større bygg.

Driver og pønsker på og bygge meg nokon klipsch LaScala kloner, og lurer på et par ting.:cool:

Første spørsmål er egentlig kvar anbefaler folk og handle element.:confused:

har lest ein del om folk som har prøvd på dette men har ikkje klart og fått svar utifra dette om kva materiell dem bruker, så lurer også på kva type materiell dere ville ha anbefalt.

det kommer mer etter kvart men er fortsatt i planlegging fase så all informasjon er godt motatt.;)

forbehold om masse skrivefeil.
 

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
2.195
Antall liker
2.436
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Bassdriver ville jeg enten holdt meg til Crites eller original Klipsch. Grunnen er at basselementet i LS har ganske høy QTS for å booste frekvensen rett under cutoff for hornet.
Ved valg av drivere/horn/delefilter ville jeg hørt med Deang, han er "The Man" på diy Klipsch oppgraderinger.

https://www.facebook.com/deangcrossovers/
 

robalm

Fersking
Ble medlem
31.10.2019
Innlegg
3
Antall liker
3
takker for god informasjon, har begynt på en bestilingsliste ut ifra det som eg har funnet hittil. skal prøve og komme bilder når tid begynder og ta form.
 
2

2xJ

Gjest
Mine to kr om byggingen, og for fleksibilitetens skyld....

Bygg toppseksjonen løs, Mid og Tweeter horn. For da er det lettere og teste andre løsninger på sikt, om oppgraderingsspøkelset kommer til deg...

( juhuu ).
 

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
2.195
Antall liker
2.436
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Siden du skal bygge selv kan du også vurdere Belles eller FH1 basshorn, tegninger finner du på nett. Belles og LS har så og si samme volumet og respons, men en litt annen formfaktor. FH1 er litt større (bredere) og går noen få Hz dypere.
Lykke til med prosjektet, dette blir spennende! :)
 

robalm

Fersking
Ble medlem
31.10.2019
Innlegg
3
Antall liker
3
hei igjen
anngående det med kryssfiner framfor mdf, leste eg meg opp til at folk har brukt dobbet lim kryssfiner, altså limer ihop 2stk 6mm kryssfiner, har dere noken ide om dette?

har også fått pris annslag ifra crites, han kunne stille med alt annet enn hornet, dette hadde han ikkje mulighet for og skaffe, så blir enten hardt igang med ebay/finn søk eller få nokon til og lage et i alu.
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
173
Torget vurderinger
2
Jeg hadde vel gått for 18mm kryssfiner. 2x6 høres lite ut.

Frode
 
Topp Bunn