Byggetråd: Impulse H6 inspirerte kloner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    2.571
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Skulle mure i hagen, tenkte jeg skulle ha litt bakgrunnsmusikk fra furtebua. Åpnet dørene på vidt gap og satt på en Dire Straits plate og gikk ut for å jobbe.

Det tok ikke lang tid før jeg fikk mer "fot" enn arbeidslyst!
    Satt meg inn i bua og hørte plata fra start til slutt, med gåsehud på armene. Trodde jeg hadde hørt den plata ihjel, men det er lenge siden jeg har hatt en slik opplevelse.
    Det må være bortimot yndlingsretten for disse høyttalerne.
    Skikkelig driv, masse smådetaljer og for en deilig klang...

Mmmmm, lurer på om ikke jeg må en tur ut i bua igjen....

kgyran

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2005
    Antall liker
    240
    Sted
    Røra
    Torget vurderinger
    4
    Har et par H6-kloner med SB diskant. Jeg holder til i nord-trøndelag. er det noen som vet hvor nærmeate klone med Focal-diskant befinner seg? Kunne tenkt meg å hørt og evt tatt med mine egne for en sammenligning

roadrune

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Antall liker
    1.182
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    De ser enkle og rimelige ut disse, og er jo svært populære her, men hvor ligger de lydmessig? Hva kan de sammenlignes med av kommersielle høyttalere?

cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    2.571
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Vi skulle hatt et treff! Så kunne vi tatt med noen forskjellige versjoner og sammenliknet. Det hadde vært artig!
    Har vært på MI treff, og selv om vi ikke har hatt noe lytteutstyr så var det veldig trivelig... Hadde jeg ikke vært i Danmark forrige uke så hadde jeg vært med i år også!

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Vi skulle hatt et treff! Så kunne vi tatt med noen forskjellige versjoner og sammenliknet. Det hadde vært artig!
    Har vært på MI treff, og selv om vi ikke har hatt noe lytteutstyr så var det veldig trivelig... Hadde jeg ikke vært i Danmark forrige uke så hadde jeg vært med i år også!
    Ja, vi savnet deg. :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    De ser enkle og rimelige ut disse, og er jo svært populære her, men hvor ligger de lydmessig? Hva kan de sammenlignes med av kommersielle høyttalere?
    Det er ganske ganskelig å svare på siden en høyttaler er avhengig av hva den fores med på forsterker siden. Det som gjerne kalles matching av utstyr. Jeg har hørt H6 klonen i mange oppsett og bygd 5-7 par. Har aldri hørt den spille dårlig. Selv ikke på en billig NAD. Låter som ei kule på Naim.

Jeg har hatt innom høyttalere her i prisklassen 25-30k som jeg mener den spiller nesten ringer rundt. Liker du Proac Respons 1 til 20k så er neppe klonene noe for deg. To forskjellige høyttalere.

Og ja, klonen er bedre enn originalen. Den er det kjipt delefilter på. Forøvrig ikke rettferdig å sammenligne med to så forskjellige filtre med tanke på kvalitet på komponeneter.

Det er med andre ord mulig å,dra denne høyttaleren langt om du i utgangspunktet liker lyden.

Haavard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tenkte en gang i tiden på et treff cbarth.
    Ikke veldig gjennomtenkt, men jeg har jo tilgang til en hel skole om det skulle være nødvendig, samt at jeg har mulighet til å sette opp to sett her i huset med tanke på demo. Stua er tilgjengelig. Loftstua også. Men det ble med tanken.

Haavard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Har et par H6-kloner med SB diskant. Jeg holder til i nord-trøndelag. er det noen som vet hvor nærmeate klone med Focal-diskant befinner seg? Kunne tenkt meg å hørt og evt tatt med mine egne for en sammenligning
    Ingen i Trøndelag så vidt jeg vet

Haavard

cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    2.571
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Har fått lekt meg litt med anlegget nede i furtebua nå. Må si at jeg er veldig fornøyd med hvordan ting har blitt. Oppo'en er et colombi-egg av en spiller. Jeg deler H6'ene nå ved 60 hz i spilleren, det er 2. ordens filter i den. Subbene deler jeg i tillegg 4. ordens i Inuken. Det låter meget sømløst og fint.
    Dette har fått flere positive sideeffekter. Høyttalerne låter enda renere og mer oppløst, og de kan nå spille høyere enn jeg noengang vil finne på å spille.
    100db på basstung musikk så er det såvidt C17'ene jobber. Dro på med noe Infected Mushroom bare på pur f... og målte 110db + i peakene, uten tegn til forvrengning. Spiller aldri så høyt, men det er en trygghet å vite at de nå tåler det, he he...

cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    2.571
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    En annen ting jeg la merke til med tullemusikken ifra Infected Mushroom var alle disse lydeffektene. De kommer ifra alle kanter av rommet, veldig imponerende. Samme med effektene til Roger Waters, de blir veldig bra presentert her må jeg si. Har hørt disse effektene blitt spilt på messer og i butikker tidligere uten at det har imponert meg noe særlig...

cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    2.571
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg har en 6 kanals forforsterker så jeg kjører stereo + sub analogt ut.
    I spilleren kan jeg velge å kjøre høyttalerne som "small" og velge delefrekvens ifra 40hz - 250hz.
    I tillegg kjører spilleren native dsd, dnla, man har spotify, tidal, netflix osv på den. I tillegg har man app på tlf så man kan styre alt derfra... Flere digitale innganger har den også.
    Den har meget god lydkvalitet i utgangspunktet, men det er mulig å dra den mye lenger enn det om man er villig til å modde litt.

Så utgangspunktet bare en blu-ray spiller, men i realiteten MYE mer enn det.

cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    2.571
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Har lekt meg litt med de kondensatorene jeg har for teste litt tonale forskjeller. Det er kanskje fordi jeg kun har en stk kondensator i signalveien at man hører så lett forskjell på de. Tror de fleste ville blitt veldig overrasket over å høre hvor store tonale forskjeller det er mellom de. Mundorf sølv i olje er ekstremt detaljerte, men litt kalde og lite "kropp". Duelund Cast paper in oil er i helt motsatt ende av skalaen, veldig varmt-klingende og masse "kropp" men kanskje litt kjedelige? Jupiter Copper foil paper&wax som jeg landet på nå føles som blanding av de.
    Uansett artig å teste, og man har da også muligheten for å "smakstilsette" etter resten av utstyret.
    Anbefales!

cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    2.571
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Tester litt med bastardene mine. Må si at dette låter faktisk over all forventning. MW 8 tommerne har en varm og innbydende klang. Kanskje ikke fullt så detaljerte som Vifa C17'ene, men enda enklere å ha med å gjøre. (Akkurat det er det ikke mange som er). Kjører nå as we speak bassene uten filter!
    H2 klonene mine spiller bedre, men de aktiverer resonansen i rommet akkurat litt for mye. Disse gjør ikke det...
    Og med mindre kasse blir membrankontrollen mye bedre, disse kan spille avsindig høyt. Og det gjør de uten å bli spisse i kantene....
    20170726_231156.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn