Har faktisk vore i kontakt med desse.Et alternativ til Ålhytta, som er et godt valg, er Hedda. De bygger elementene under tak, og monterer på ferdig fundament. Dimensjonerer i seksjoner, og gir kunder mange valgmuligheter. Godt utført arbeid og meget oversiktlig prosess.
Hedda Hytter
Er litt der eg er eg og.Familiehytta er sikkert fin den, men akk så kjedelig. Imho.
I serien "Sluket driter på draget" har vi idag kommet frem til den gang jeg IKKE kjøpte en flott Ål-hytte på 60 m2, vakkert beliggende på toppen i Snertingdalen, nesten ikke brukt, flotte peisovner og fullt Krogenes-rigget innredning, vei nesten helt til døra, parkering, strøm og sommervann ved hytteveggen. Det året det var Lillehammer OL. Pris? Kr. 190.000,- inkl alt inventar. De brukte den ikke.... Gråter enda.sikkert fine hytter, men man får ikke den samme åpne følelsen ut til naturen som man får med f.eks ålhytta, noe jeg personlig ser på som et must.
Gode ideer, men som du seier kostbart.I og med at den ligger i en alpinbakke så tar jeg det for gitt at det er muligheter for utsikt? Jeg tror jeg ville prioritert stue i front med takhøyde og vinduer til topps. Mest mulig panorama. Utifra bildene på familiehytta så er du tydeligvis ute etter hytte med stor H, men hva med noe mer funkis aktig. En skrå takflate og mye vinduer. Du kan jo kle huset i sibirsk lerk og kjøre alu på vinduene så trenger du ikke male/beise om sommeren når du er der. Skulle jeg bygd nytt i dag hadde nok jeg gått for noe i den gata, også husmessig. Men det er klart at da ruller kronene...
Vanskelig å komme med råd når man ikke ser plassen dog.
Noe slikt? Aurora Nova 202 - Saltdalshytta
Tråla tråden din eingong før. Lekker hytte. Har høyrt det samme om oppsetning som du. Skjer diverre at lokale snekkere og har det for "bråttom".http://www.hifisentralen.no/forumet/skedsmo-audio/59985-hytte.html
her er det fra da vi bygde hytte.
dette er fra Familiehytta.
det er en selv som bestemmer om det skal bli moderne eller furuhelvete.
MEN... Vi brukte ikke folk fra den til å sette den opp og lignende, de har det alt for travelt og gjør slett arbeid.
Jeg valgte en snekker som har jobbet for dem. Dette var bare flaks att jeg kom over han. Meget dyktig.
De har to firmaer, et som selger og et som setter opp,har fått høre en del tull om dem Ang oppsetting.Dette er oppe på Furutangen som de har satt opp mange.
Steinost.
Ja, fort gjort. Blemme i boligmarkedet for min del: Selge leilighet i Stavanger for 1,7. 5 år etterpå verdi 3,7mill. JaJa, sånn går no dagane..I serien "Sluket driter på draget" har vi idag kommet frem til den gang jeg IKKE kjøpte en flott Ål-hytte på 60 m2, vakkert beliggende på toppen i Snertingdalen, nesten ikke brukt, flotte peisovner og fullt Krogenes-rigget innredning, vei nesten helt til døra, parkering, strøm og sommervann ved hytteveggen. Det året det var Lillehammer OL. Pris? Kr. 190.000,- inkl alt inventar. De brukte den ikke.... Gråter enda.sikkert fine hytter, men man får ikke den samme åpne følelsen ut til naturen som man får med f.eks ålhytta, noe jeg personlig ser på som et must.
Negativ i desse klimatider då vatnet stig