Alt til hus og bolig Bygge hytte?

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
Litt forseinkingar i ferdigstilling av tomt gjer at hyttevalet enda ikkje er gjort.

Køyr på med tips om det er fleire som har. DEL gjerne erfaringar!

V

vredensgnag

Gjest
Et alternativ til Ålhytta, som er et godt valg, er Hedda. De bygger elementene under tak, og monterer på ferdig fundament. Dimensjonerer i seksjoner, og gir kunder mange valgmuligheter. Godt utført arbeid og meget oversiktlig prosess.

Hedda Hytter

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
Et alternativ til Ålhytta, som er et godt valg, er Hedda. De bygger elementene under tak, og monterer på ferdig fundament. Dimensjonerer i seksjoner, og gir kunder mange valgmuligheter. Godt utført arbeid og meget oversiktlig prosess.

Hedda Hytter
Har faktisk vore i kontakt med desse.
Meget seriøse folk i denne delen av prosessen iallefall.

Takk for tips!

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.703
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Familiehytta er sikkert fin den, men akk så kjedelig. Imho.

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
6.213
Sted
oslo
sikkert fine hytter, men man får ikke den samme åpne følelsen ut til naturen som man får med f.eks ålhytta, noe jeg personlig ser på som et must.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.703
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Her er vår, lett modifisert Bete Beitski fra 1986. Bildet er fra 08. Hvitlutet furu inni, lys og fin med store vindusflater.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.653
Torget vurderinger
24
sikkert fine hytter, men man får ikke den samme åpne følelsen ut til naturen som man får med f.eks ålhytta, noe jeg personlig ser på som et must.
I serien "Sluket driter på draget" har vi idag kommet frem til den gang jeg IKKE kjøpte en flott Ål-hytte på 60 m2, vakkert beliggende på toppen i Snertingdalen, nesten ikke brukt, flotte peisovner og fullt Krogenes-rigget innredning, vei nesten helt til døra, parkering, strøm og sommervann ved hytteveggen. Det året det var Lillehammer OL. Pris? Kr. 190.000,- inkl alt inventar. De brukte den ikke.... Gråter enda.

C

Cyber

Gjest
I og med at den ligger i en alpinbakke så tar jeg det for gitt at det er muligheter for utsikt? Jeg tror jeg ville prioritert stue i front med takhøyde og vinduer til topps. Mest mulig panorama. Utifra bildene på familiehytta så er du tydeligvis ute etter hytte med stor H, men hva med noe mer funkis aktig. En skrå takflate og mye vinduer. Du kan jo kle huset i sibirsk lerk og kjøre alu på vinduene så trenger du ikke male/beise om sommeren når du er der. Skulle jeg bygd nytt i dag hadde nok jeg gått for noe i den gata, også husmessig. Men det er klart at da ruller kronene...

Vanskelig å komme med råd når man ikke ser plassen dog.

Noe slikt? http://saltdalshytta.no/stilart/aurora/aurora-nova-202

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.850
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
http://www.hifisentralen.no/forumet/skedsmo-audio/59985-hytte.html
her er det fra da vi bygde hytte.
dette er fra Familiehytta.
det er en selv som bestemmer om det skal bli moderne eller furuhelvete.
MEN... Vi brukte ikke folk fra den til å sette den opp og lignende, de har det alt for travelt og gjør slett arbeid.
Jeg valgte en snekker som har jobbet for dem. Dette var bare flaks att jeg kom over han. Meget dyktig.
De har to firmaer, et som selger og et som setter opp,har fått høre en del tull om dem Ang oppsetting.Dette er oppe på Furutangen som de har satt opp mange.

Steinost.

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
I og med at den ligger i en alpinbakke så tar jeg det for gitt at det er muligheter for utsikt? Jeg tror jeg ville prioritert stue i front med takhøyde og vinduer til topps. Mest mulig panorama. Utifra bildene på familiehytta så er du tydeligvis ute etter hytte med stor H, men hva med noe mer funkis aktig. En skrå takflate og mye vinduer. Du kan jo kle huset i sibirsk lerk og kjøre alu på vinduene så trenger du ikke male/beise om sommeren når du er der. Skulle jeg bygd nytt i dag hadde nok jeg gått for noe i den gata, også husmessig. Men det er klart at da ruller kronene...

Vanskelig å komme med råd når man ikke ser plassen dog.

Noe slikt? Aurora Nova 202 - Saltdalshytta
Gode ideer, men som du seier kostbart.
Angående hyttetipset: Snedden hytte. Absolutt til vurdering.
Når det gjeld utsikt. Nesten flatt i det feltet eg kjøpte, så litt lite utsikt + kjem nær andre hytter.
Selger jo som "hakkamøkk" dette prosjektet deira.

Hodlekve Sogndal

Ser at hovedkolleksjonen til Bergans sine jakker heiter: "Hodlekve" iår. Lurer på kva dei betaler for slik "reklame"?

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
http://www.hifisentralen.no/forumet/skedsmo-audio/59985-hytte.html
her er det fra da vi bygde hytte.
dette er fra Familiehytta.
det er en selv som bestemmer om det skal bli moderne eller furuhelvete.
MEN... Vi brukte ikke folk fra den til å sette den opp og lignende, de har det alt for travelt og gjør slett arbeid.
Jeg valgte en snekker som har jobbet for dem. Dette var bare flaks att jeg kom over han. Meget dyktig.
De har to firmaer, et som selger og et som setter opp,har fått høre en del tull om dem Ang oppsetting.Dette er oppe på Furutangen som de har satt opp mange.

Steinost.
Tråla tråden din eingong før. Lekker hytte. Har høyrt det samme om oppsetning som du. Skjer diverre at lokale snekkere og har det for "bråttom".
Greitt å treffe på skikkeleg håndverker.

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
I serien "Sluket driter på draget" har vi idag kommet frem til den gang jeg IKKE kjøpte en flott Ål-hytte på 60 m2, vakkert beliggende på toppen i Snertingdalen, nesten ikke brukt, flotte peisovner og fullt Krogenes-rigget innredning, vei nesten helt til døra, parkering, strøm og sommervann ved hytteveggen. Det året det var Lillehammer OL. Pris? Kr. 190.000,- inkl alt inventar. De brukte den ikke.... Gråter enda.
Ja, fort gjort. Blemme i boligmarkedet for min del: Selge leilighet i Stavanger for 1,7. 5 år etterpå verdi 3,7mill. JaJa, sånn går no dagane..

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
Bumper denne litt.
2014 er truleg året då det skjer.
Eller blir det 2015?

Uansett. Har no sett på massevis av hytter. Men finn liksom framleis ikkje heilt ut av det.
Enormt mange tilbydere, enormt ulike priser..

Jakter derfor fremdeles erfaringer...:)!

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Se på hyttene snekkerfirmaet har satt opp tidligere og spør hytteierne om deres erfaring på tomannshånd.

Følg magefølelsen, pugg leveringsbeskrivelse og se deg ikke blind på pris.

Det har vi gjort i forbindese med husbygging og vi har tilsynelatende dyktige håndtverkere og en norskspråklig byggeplass.

V

vredensgnag

Gjest
Gå til byggehytte.no og søk på både firmanavn og navnene til ansvarlige personer.

Leser du gode ting, så vil det gi ro, leser du mange advarsler, så er du advart. Siden det er en del konkurser i bransjen, er det også lønnsomt å søke på personnavn og ikke bare firmanavn.

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
Hmm...
Hytte på budsjett?

Vurderer å bygge en litt mindre hytte enn først tenkt.

Likevel enormt på markedet.

More tips?

Topp Bunn