Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.601
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    balto skrev:
    Hei,
    Må melde meg inn som Burmester venn med min flotte 011 preamp og 911mk3 amp :).

    Roy
    Stavanger
    Da har du noen flotte komponenter Roy :)
    Men nå må du være flink å legge ut noen bilder av systemet ditt ;)
    Mvh: Espen L
     

    balto

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    80
    Antall liker
    11
    Burmester`s venner

    Hei Espen,
    Ja det skal jeg gjøre :)

    Mvh
    Roy
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.601
    Sted
    Skien
    Hei
    Litt info til dere som har B50, var på messen i Munchen i helgen og de spilte på B50 mk2. Forde som ønsker så trur jeg det går an og oppgradere mk1 til mk2, det går på B80 så da går det sikkert på B50 også :)
    Mvh: Espen L
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Hei
    Litt info til dere som har B50, var på messen i Munchen i helgen og de spilte på B50 mk2. Forde som ønsker så trur jeg det går an og oppgradere mk1 til mk2, det går på B80 så da går det sikkert på B50 også :)
    Mvh: Espen L
    Herlig, hva er forbedringene Espen?

    erikno
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.601
    Sted
    Skien
    Herlig, hva er forbedringene Espen?

    erikno
    Hei Erik
    Forbedringene er som følgende: Nytt delefilter noe som gjør at de nå deler noe høyere som resulterer i noe mer "mykere" overgang mellom øvre mellomtone og diskant, vil kanskje føles noe mer "soft" og lytte til,det blir da også mer bass i høytalleren. på fronten er frontplaten byttet ut med en noe "annerledels" åpning i diskanten på platen, noe som gjør at det blir mer spredning i diskantområd, elementene og kassen er helt like. Personlig mening vis jeg hadde hatt B50 i dag som jeg hadde tidligere er at jeg ville oppgradert så raskt mulig spesielt med tanke på at det er noe mer bass i høytalleren. Det eneste ankepunktet jeg hadde når jeg eide B50 var at det kunne vært noe mer bass og fylde så dette mener jeg er en oppgradering du bør se nærmere på Erik.
    Ps! vis du ønsker å se anlegget mitt Erik så er det en hjemme" hos reportasje" i Watt denne måneden med bilder av anlegget mitt.
    Mvh: Espen
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei Erik
    Forbedringene er som følgende: Nytt delefilter noe som gjør at de nå deler noe høyere som resulterer i noe mer "mykere" overgang mellom øvre mellomtone og diskant, vil kanskje føles noe mer "soft" og lytte til,det blir da også mer bass i høytalleren. på fronten er frontplaten byttet ut med en noe "annerledels" åpning i diskanten på platen, noe som gjør at det blir mer spredning i diskantområd, elementene og kassen er helt like. Personlig mening vis jeg hadde hatt B50 i dag som jeg hadde tidligere er at jeg ville oppgradert så raskt mulig spesielt med tanke på at det er noe mer bass i høytalleren. Det eneste ankepunktet jeg hadde når jeg eide B50 var at det kunne vært noe mer bass og fylde så dette mener jeg er en oppgradering du bør se nærmere på Erik.
    Ps! vis du ønsker å se anlegget mitt Erik så er det en hjemme" hos reportasje" i Watt denne måneden med bilder av anlegget mitt.
    Mvh: Espen

    Bestilt 1 år, + bladet ditt anlegg er i.

    Spilleren din virker fint enda og storkosser meg med samme forsterker.
    Får lyst å skifte ut høyttalerne også til Burmester + en DAC + større forsterker. Det er denne lyden jeg har etterlyst... ;)
     

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    Er det noen der ute som kan svare meg på om denne online butikken som blandt annet selger Burmester utstyr til meget lave priser er å stole på? Eller er det bare svindlere som prøver å lokke oss hifi glade til å kaste bort penger? https://www.bluesounds.co.uk/index.php/de/catalogsearch/result/?q=burmester
    De bruker Tysk som språk men er registert i England. Det er vel det første som forteller at det er noe galt. Men kanskje det er meg som er litt for skeptisk. Hva tror dere? Har sendt det til Burmester og Oslo HiFi for uttalselse også. Blir for dumt om noen blir lurt her.
    Mvh Petter
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Er det noen der ute som kan svare meg på om denne online butikken som blandt annet selger Burmester utstyr til meget lave priser er å stole på? Eller er det bare svindlere som prøver å lokke oss hifi glade til å kaste bort penger? https://www.bluesounds.co.uk/index.php/de/catalogsearch/result/?q=burmester
    De bruker Tysk som språk men er registert i England. Det er vel det første som forteller at det er noe galt. Men kanskje det er meg som er litt for skeptisk. Hva tror dere? Har sendt det til Burmester og Oslo HiFi for uttalselse også. Blir for dumt om noen blir lurt her.
    Mvh Petter
    £100 i egenkapital - FT MARKETING & ADMIN SERVICES LIMITED of SO16 5HU in HAMPSHIRE ENGLAND

    Dette ser ut som det er en privatperson.

    F.eks Burmester 088 til €5652 - utsalgs pris i Tyskland er €14900 - dette lukter svindel. jeg hadde holdt meg unna.
     
    Sist redigert:

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    Helt enig. Det er derfor jeg ville vise og advare så ingen går på dette og kanskje Burmester får stoppet denne siden. Ha en glimrende helg. :D
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.601
    Sted
    Skien
    Bestilt 1 år, + bladet ditt anlegg er i.

    Spilleren din virker fint enda og storkosser meg med samme forsterker.
    Får lyst å skifte ut høyttalerne også til Burmester + en DAC + større forsterker. Det er denne lyden jeg har etterlyst... ;)
    +1
    Mvh: Espen L
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Vet noen noe mer om tilgjengeligheten på Burmester 111? Jeg leste også et sted at de har endret specs. Upsampling skal foregå helt opp til 24/382? Stemmer det? Vil dette i så fall også bli mulig på 069?

    Mvh
    Roysen
     

    balto

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    80
    Antall liker
    11
    Her kommer et bilde av mitt oppsett.
    Burmester 911 MK3, 011, Marantz SA 11S2, og Vienna Music The Klimt
    DSC00261.jpg
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen som vet om man kan koble en subwoofer til Burmester Rondo 991 intergrert forsterker? Den eneste utgangen den har heter "tape out".

    Mvh
    Mathias
     
    Sist redigert:

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Hei Erik
    Forbedringene er som følgende: Nytt delefilter noe som gjør at de nå deler noe høyere som resulterer i noe mer "mykere" overgang mellom øvre mellomtone og diskant, vil kanskje føles noe mer "soft" og lytte til,det blir da også mer bass i høytalleren. på fronten er frontplaten byttet ut med en noe "annerledels" åpning i diskanten på platen, noe som gjør at det blir mer spredning i diskantområd, elementene og kassen er helt like. Personlig mening vis jeg hadde hatt B50 i dag som jeg hadde tidligere er at jeg ville oppgradert så raskt mulig spesielt med tanke på at det er noe mer bass i høytalleren. Det eneste ankepunktet jeg hadde når jeg eide B50 var at det kunne vært noe mer bass og fylde så dette mener jeg er en oppgradering du bør se nærmere på Erik.
    Ps! vis du ønsker å se anlegget mitt Erik så er det en hjemme" hos reportasje" i Watt denne måneden med bilder av anlegget mitt.
    Mvh: Espen
    Kjempereportasje!

    Skjønner også at jeg fortsatt har en vei å gå....

    Erikno
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    BurmesterMC som styrer 111 lanseres idag.

    stacks_image_392.jpg


    stacks_image_370.jpg


    stacks_image_378.jpg


    stacks_image_420.jpg


    Se flere bilder her
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.642
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen som vet om man kan koble en subwoofer til Burmester Rondo 991 intergrert forsterker? Den eneste utgangen den har heter "tape out".

    Mvh
    Mathias
    Hei Mathias,

    bruk en SUB med høyttalerkabler og koble til høyttalerutgangene på forsterkeren!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.642
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Vet noen noe mer om tilgjengeligheten på Burmester 111? Jeg leste også et sted at de har endret specs. Upsampling skal foregå helt opp til 24/382? Stemmer det? Vil dette i så fall også bli mulig på 069?

    Mvh
    Roysen
    Hei Roy,

    på Burmester sine egne sider står det fortsatt 24/192.

    Vi får se! :D

    Mvh
    Øystein
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.642
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei Erik
    Forbedringene er som følgende: Nytt delefilter noe som gjør at de nå deler noe høyere som resulterer i noe mer "mykere" overgang mellom øvre mellomtone og diskant, vil kanskje føles noe mer "soft" og lytte til,det blir da også mer bass i høytalleren. på fronten er frontplaten byttet ut med en noe "annerledels" åpning i diskanten på platen, noe som gjør at det blir mer spredning i diskantområd, elementene og kassen er helt like. Personlig mening vis jeg hadde hatt B50 i dag som jeg hadde tidligere er at jeg ville oppgradert så raskt mulig spesielt med tanke på at det er noe mer bass i høytalleren. Det eneste ankepunktet jeg hadde når jeg eide B50 var at det kunne vært noe mer bass og fylde så dette mener jeg er en oppgradering du bør se nærmere på Erik.
    Ps! vis du ønsker å se anlegget mitt Erik så er det en hjemme" hos reportasje" i Watt denne måneden med bilder av anlegget mitt.
    Mvh: Espen
    B50 kan ikke oppgraderes til B50 MK II. En må da bytte høyttaler da så og si alt er nytt.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.642
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei,

    den er nå klar og vil ankomme om ikke lenge!

    Mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.593
    Antall liker
    32.354
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Er det noen som vet om man kan koble en subwoofer til Burmester Rondo 991 intergrert forsterker? Den eneste utgangen den har heter "tape out".

    Mvh
    Mathias
    "Tape out" er en ikke volumstyrt utgang.
    Gjør heller som Øystein sier her;)


    gismo
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.601
    Sted
    Skien
    B50 kan ikke oppgraderes til B50 MK II. En må da bytte høyttaler da så og si alt er nytt.
    ok, men på B80 så går det an å oppgradere til MK 2, litt synd vis den mulighteten ikke er der for de som har B50
    Mvh: Espen L
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Sakset fra Enjoy the Music.com - High End Audiophile Audio Equipment and Music Reviews. The Absolute Sound, Superior Audio, hi-fi+ and Review Magazine

    "
    Burmester's new music server 111 Music Center
    (€29,000) that has 32-bit/384kHz and many inputs and outputs. Burmester is smart
    and wants to be sure that users have a high quality experience, and so they
    developed their very own software interface. I sat in the room and used their
    iPad to choose songs and see various playback options. Very impressive!
    Burmester gets my Award For Most Complete Modern High-End
    Manufacturer
    (cost no object)."

    Mvh
    Roysen
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Bytte ut mine Tempo 6? Tja..

    Burmester 995 MK III eller B20 ?

    Fordeler og ulemper mellom dei to ??

    Har Rondo 992 og 991
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.601
    Sted
    Skien
    Hei Lovemusikk
    Har hørt B20 og 995 har jeg eid for en del år siden men det var mk2 utgave så jeg regner med at mk3 er enda et hakk "vassere" personlig er jeg ikke tvil hva jeg ville gått for og det er 995, synes de spiller mer "riktig" og nøytralt etter min smak og mine ører. Det beste er at du for de koblet begge opp på OHC og få lyttet med dine ører da vil du få et greit intrykk. Blir spennende dette å se hva du går for, du for holde oss orientert.

    Espen L
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei Lovemusikk
    Har hørt B20 og 995 har jeg eid for en del år siden men det var mk2 utgave så jeg regner med at mk3 er enda et hakk "vassere" personlig er jeg ikke tvil hva jeg ville gått for og det er 995, synes de spiller mer "riktig" og nøytralt etter min smak og mine ører. Det beste er at du for de koblet begge opp på OHC og få lyttet med dine ører da vil du få et greit intrykk. Blir spennende dette å se hva du går for, du for holde oss orientert.

    Espen L
    Bor på vestlandet vet du, så klarer ikke prioritere tid til en kjapp Oslotur, men magefølelsen har funket bra hitil så.. :)
    995 ja.. takk for tips. Vi får se hva det blir evnt, kommer an på prisen også ;-)

    Skal nok få høre fra meg ja.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.601
    Sted
    Skien
    Hei
    Som dere sikkert vet de av dere som har Burmester cd spiller så går det nå an å sette in usb inngang og bluetooth rett i spilleren,da kan man bruke dac som sitter i spilleren og slippe flere bokser. Jeg har nå levert in min 069 cd spiller til "oppgradering" for å gjøre dette, dette er en av styrkene til Burmester at de er framtidsrettet og legger til rette at man kan "oppgradere" uten å behøve og bytte komponenter bestandig vis det dykker opp ting man ønsker å ha. Blir spennende å teste streaming og nettverk når spilleren er tilbake. Har også i helgen testet Burmester sub og Adyton forsterker på systemet mitt i min stue:)
    Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.601
    Sted
    Skien
    Hei Roy
    Når det gjelder oppggraderinger på 069 med å bytte dac eller lignende så er det en ganske enkel sak da 069 er modul oppbygget. Sjekket dette grundig før jeg kjøpte min 069 sån at jeg var sikker på at jeg kunne "oppgradere"spilleren min vis det dykket nye ting opp i årene fremover. Blir det oppsampling til 24/382 på 111 så vil jeg tru at det vil også bli samme mulighet på 069. Det er samme dac som i dag sitter i 111 som er i 069.Har nå levert inn spilleren min for å få usb og bluetooth noe som er en enkel å rask sak å få satt inn da det er ledig "slotter" til dette bak spilleren. Slipper også å sende den til tyskland for å få dette gjort.
    Espen L
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Hei
    Som dere sikkert vet de av dere som har Burmester cd spiller så går det nå an å sette in usb inngang og bluetooth rett i spilleren,da kan man bruke dac som sitter i spilleren og slippe flere bokser. Jeg har nå levert in min 069 cd spiller til "oppgradering" for å gjøre dette, dette er en av styrkene til Burmester at de er framtidsrettet og legger til rette at man kan "oppgradere" uten å behøve og bytte komponenter bestandig vis det dykker opp ting man ønsker å ha. Blir spennende å teste streaming og nettverk når spilleren er tilbake. Har også i helgen testet Burmester sub og Adyton forsterker på systemet mitt i min stue:)
    Espen L
    hvordan klarte Adyton seg mot 2 x 911? Du testet vel en 3.4 eller 3.6 tenker jeg?
     

    52split

    Medlem
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    30
    Antall liker
    1
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Fikk 099 og ht kabler i posten for noen dager siden, spennende.
    Låter varmere og mer spenstig/dynamisk enn krell kav280p
    Er bare så herlig å vere burmester venn ;-)
     

    Vedlegg

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har hatt min Burmester 006 siden april, og Burmester 991 i et par uker nå, og er blitt helt frelst av Burmester-lyden! Kommer garantert til å fortsette med Burmester produkter fremover.

    Utrolig kul stue du har, Espen L! Du gir meg stor inspirasjon når jeg skal flytte ut og få meg leilighet. Faren min sa at anlegget og deg, var meg og mitt anlegg i fremtiden, noe jeg også selv håper på! :D
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    fikk meg en 099 selv nå samt en 003 fjernkontroll.. 036 nå så :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.610
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Et innlegg er fjernet. Var en salgsannonse. Kjøp og salg gjøres på bruktbørsen.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.601
    Sted
    Skien
    Takk for det Mathias :)
    Spennende å se hva du oppgraderer til i fremtiden, du for holde oss orientert vis du oppgraderer :)
    Mvh: Espen L
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Ad Burmester. Er det sant at alle burmester-eiere spiller denne:

    51nf7--G9dL__SS500_.jpg
    Har den skjulte kvaliteter, som kun avdekkes i et Burmester oppsett?

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn