Strøm relatert Burmester 948

tolee

Medlem
Ble medlem
07.02.2010
Innlegg
15
Antall liker
7
Hei,

Jeg vurderer å kjøpe Burmester 948 Strømfilter. Er det noen som har erfaringer med dette? gode eller dårlige?

Utrolig fint om noen har meninger omkring dette.
 

Vedlegg

Sist redigert:

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Strømfiltre er så til de grader individuelt. Dette må du teste ut på plassen det skal stå uansett. Jeg mener at det står unødvendige mange strømfiltre rundt om som ikke gjør noe særlig positivt på lyden. Test heller gode strømkabler.
 

tolee

Medlem
Ble medlem
07.02.2010
Innlegg
15
Antall liker
7
Høres fornuftig ut det du sier. Jeg skal få testet det ut, så får jeg se hva som skjer. Uansett, takk for din mening :)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg har hatt 948 på tilsammen tre forskjellige steder, og det har fungert strålende. Mer ro, opplevd oppløsning og detaljeringsgrad, fastere, mer informasjonsrik bass og klart bedre på rom og perspektiv. Men så har også strømmen vært uggen på de stedene. 948 er kostbart, og man bør nok prøve det ut på eget anlegg om mulig. Det eneste kommersielt tilgjengelige filteret ( eller mer korrekt; strømregeneratoren ) jeg har erfaring med som yter på nivå med 948 er PS Audio P10.
 
Sist redigert:

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Kan jeg spørre hvorfor du ikke bruker dette lengre? I beste mening.
 

tolee

Medlem
Ble medlem
07.02.2010
Innlegg
15
Antall liker
7
Jeg har bestemt meg for å prøve 948, så det var oppmuntrende å høre dine erfaringer. Jeg har nok ikke den verste strømmen her som jeg bor, men håper likevel at jeg vil oppleve en positiv forskjell. Takk skal du ha :)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Kan jeg spørre hvorfor du ikke bruker dette lengre? I beste mening.
Visst kan du det.
Filteret var ikke mitt, men tilhørte Knut Vadseth.
Jeg har prøvd tre filtre som alle er klart bedre enn alt annet jeg har hatt i hus. Nevnte Burmester og PSAudio P10,samt referansefilteret til Oblivion Technology, som aldri ble satt i serieproduksjon og dermed kun finnes i et svært begrenset antall. Det aller meste jeg har av kabler kommer også derfra, så da det gav seg en mulighet til å anskaffe et, landet jeg på det.
 
Sist redigert:

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
368
Antall liker
436
Torget vurderinger
7
Vært godt fornøyd med min- tror du kommer til å bli fornøyd :)
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Aktive strøm-tweek har størst forutsettinger, men har dessverre en tendens til å redusere macro-dynamikk.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Ingen fare med dynamikken når det kommer til 948, zero. Hverken på mikro-eller makronivå.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Ingen fare med dynamikken når det kommer til 948, zero. Hverken på mikro-eller makronivå.
Høres positivt ut. :) Men hva med den naturlige kantingen som gode innspillinger kan vise så flott. Les, Pro-Audio, hvis du skjønner.. Typiske high-end produkter har en notorisk tendens til å rote det til med å sløve kniven på en måte. Sånn er det med kabler også.
 
Sist redigert:

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Har prøvd Burmester, men det var noen år siden. Den gangen syntes jeg det ikke hadde noe høy virkningsgrad i midt anlegg, men mye kan ha forandret seg siden da. Men jeg vil anbefale deg å prøve.

Andre alternativ til Burmester er Synergistic Research, GigaWatt og PS Audio P5/P10 er. Vel verd å prøve ut imo.
 

tolee

Medlem
Ble medlem
07.02.2010
Innlegg
15
Antall liker
7
Har prøvd Burmester, men det var noen år siden. Den gangen syntes jeg det ikke hadde noe høy virkningsgrad i midt anlegg, men mye kan ha forandret seg siden da. Men jeg vil anbefale deg å prøve.

Andre alternativ til Burmester er Synergistic Research, GigaWatt og PS Audio P5/P10 er. Vel verd å prøve ut imo.
Tror det er akkurat samme filteret i dag som det var da, så det er nok ikke så mye som har forandret seg sånt sett. Men jeg skal prøve, ja så får jeg se. Tror det kan variere mye fra anlegg til anlegg, og kanskje også fra sted til sted. Takk for din tilbakemelding :)
 
Sist redigert:

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.970
Antall liker
10.453
Sted
Skien
Har hatt 948 tidligere, et av de få produktene jeg har solgt som jeg angrer på. Liker få bokser så fikk for meg at denne skulle selges! Om denne fortjener plass i ditt system må bare testes da det er noen variabler som slår inn her med tanke på strøm inn til ditt bosted. osv... Fordelen med 948 er at den jevner ut sinuskurven og dette skal du ikke se bort ifra er hørbart.
Vurderer selv og krype til korset og kjøpe den inn igjen! Kjørte den tidligere på 2 stk 911 uten problemer med dynamikk.
Bor nå på en annen plass så hvordan den påvirker nå er jeg usikker på.



Mvh: Espen L
 
M

MusicBear

Gjest
Mitt største hi-fi sjokk var å endre til større sikringer og tykkere ledninger i veggen. Jeg hadde absolutt NULL tro på det før jeg lot meg overtale av en kamerat (som er elektriker), dvs. jeg orket ikke maset hans og bad han bytte. Men måtte gi meg etter drøyt fem sekunders lytting på en Eidsvåg låt - som å få en sub plutselig tilkoblet.

Har ikke noe i denne tråd og gjøre, egentlig, beklager det. Men jeg prøver å dele min erfaring når det først snakkes strøm, fordi forskjellen var så enorm. Well, nå kjørte jeg 100 w klasse A forsterker med 2 kW strømforsyning den gang, den er vel kanskje litt mer strøm-tørst enn en normal/mindre forsterker - i rettferdighetens navn :)
 

tolee

Medlem
Ble medlem
07.02.2010
Innlegg
15
Antall liker
7
Mitt største hi-fi sjokk var å endre til større sikringer og tykkere ledninger i veggen. Jeg hadde absolutt NULL tro på det før jeg lot meg overtale av en kamerat (som er elektriker), dvs. jeg orket ikke maset hans og bad han bytte. Men måtte gi meg etter drøyt fem sekunders lytting på en Eidsvåg låt - som å få en sub plutselig tilkoblet.

Har ikke noe i denne tråd og gjøre, egentlig, beklager det. Men jeg prøver å dele min erfaring når det først snakkes strøm, fordi forskjellen var så enorm. Well, nå kjørte jeg 100 w klasse A forsterker med 2 kW strømforsyning den gang, den er vel kanskje litt mer strøm-tørst enn en normal/mindre forsterker - i rettferdighetens navn :)
Kult! Jeg har selv lagt opp egen kurs fra sikringsskap til anlegget. Er usikker på hvor sterk sikringen er, eller hvor tykke ledningene er. Det må jeg jammen ta en titt på. Et slikt inngrep koster jo ikke mye heller. Jeg tar rådet ditt med meg :)
 

tolee

Medlem
Ble medlem
07.02.2010
Innlegg
15
Antall liker
7
Har hatt 948 tidligere, et av de få produktene jeg har solgt som jeg angrer på. Liker få bokser så fikk for meg at denne skulle selges! Om denne fortjener plass i ditt system må bare testes da det er noen variabler som slår inn her med tanke på strøm inn til ditt bosted. osv... Fordelen med 948 er at den jevner ut sinuskurven og dette skal du ikke se bort ifra er hørbart.
Vurderer selv og krype til korset og kjøpe den inn igjen! Kjørte den tidligere på 2 stk 911 uten problemer med dynamikk.
Bor nå på en annen plass så hvordan den påvirker nå er jeg usikker på.



Mvh: Espen L

Utrolig bra å høre andres erfaringer, da kan jeg i det minste danne meg et lite bilde av hva jeg kan forvente. Som sagt så skal jeg prøve den, og har en forventning om at det kan bli ganske så bra. Kjørte tidligere et Isotek Titan filter. Erfaringen min fra det var at det gjorde stor forskjell. Ble mye mer volum og bass, samtidig som lydbilde ble betydelig roligere. Var egentlig fornøyd med det, men det er jo slik at vi likevel alltid vil forsøke noe nytt :) Nyttig å høre fra deg
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
68k???
Måtte sjekke et par ganger :) Håper det er verdt prisen.
Selv var jeg heldig og fikk spesial laget et par bokser av en teknisk person med den beskjeden at dette renser strømmen og sender den videre i jevne impulser. Fra 80-tallet og de står fremdeles bak anlegget. Ellers hadde jeg god erfaring med de billigste strømkablene fra Nordost en gang i tiden. Prøvde dyrere også uten at jeg kunne registrere forskjell.
 

tolee

Medlem
Ble medlem
07.02.2010
Innlegg
15
Antall liker
7
68k???
Måtte sjekke et par ganger :) Håper det er verdt prisen.
Selv var jeg heldig og fikk spesial laget et par bokser av en teknisk person med den beskjeden at dette renser strømmen og sender den videre i jevne impulser. Fra 80-tallet og de står fremdeles bak anlegget. Ellers hadde jeg god erfaring med de billigste strømkablene fra Nordost en gang i tiden. Prøvde dyrere også uten at jeg kunne registrere forskjell.
Enig med deg. Sånn er det, ikke alltid det dyreste nødvendigvis er det beste. Kult med den strømrenseren din då :)
 
Sist redigert:

sandecker

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2009
Innlegg
610
Antall liker
709
Sted
Oslo / Viksfjord
Torget vurderinger
5
Hei,
jeg har bra erfaring med 948. Koster endel så det er godt å få prøve den i ditt eget system.

Jeg opplever mer ro, dybde og mer naturlig lydbilde med den innkoblet. Har endel problemer med DC og det løser den elegant.
948 erstattet en Isotek Aquarius og Syncro kabel.

Lykke til og spennende om du oppdaterer med dine erfaringer.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Har hatt 948 tidligere, et av de få produktene jeg har solgt som jeg angrer på. Liker få bokser så fikk for meg at denne skulle selges! Om denne fortjener plass i ditt system må bare testes da det er noen variabler som slår inn her med tanke på strøm inn til ditt bosted. osv... Fordelen med 948 er at den jevner ut sinuskurven og dette skal du ikke se bort ifra er hørbart.
Vurderer selv og krype til korset og kjøpe den inn igjen! Kjørte den tidligere på 2 stk 911 uten problemer med dynamikk.
Bor nå på en annen plass så hvordan den påvirker nå er jeg usikker på.



Mvh: Espen L
Fadern og jeg har hver vår og vi digger de!
 

tolee

Medlem
Ble medlem
07.02.2010
Innlegg
15
Antall liker
7
Hei,
jeg har bra erfaring med 948. Koster endel så det er godt å få prøve den i ditt eget system.

Jeg opplever mer ro, dybde og mer naturlig lydbilde med den innkoblet. Har endel problemer med DC og det løser den elegant.
948 erstattet en Isotek Aquarius og Syncro kabel.

Lykke til og spennende om du oppdaterer med dine erfaringer.
Virker som de fleste stiller seg positive til 948, så jeg er forventningsfull. Takk for din tilbakemelding, veldig interessant å høre din erfaring. Gir lyd i fra meg etter at jeg har fått den på plass :)
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
534
Torget vurderinger
7
Hvorvidt den er et godt kjøp eller ikke, kan nok diskuteres - og vil avhenge av person og kanskje strømkvalitet der man bor. Den er dyr som det meste fra Burmester, og er nok kun verdt prisen for dedikerte Burmester-fans som vil ha matchende sett. Synes den fungerer fint hos meg - ikke noe jeg ville tatt i en ab-test, tror jeg, men subjektivt så opplever jeg lyden som mer avslappende å lytte til over tid. Jeg har koblet cd/dac (001) og pre (088 ) til den minst filtrerte delen, mac mini og bel canto femto klokke til den mest filtrerte delen, og effektforsterker (956mk2) utenom. Har erfart at dette fungerer best mtp dynamikk og bass. Effekttrinn via 948 kan fungere og låter behagelig, men over tid kjedeligere enn direkte i veggen etter min erfaring. Har forsøkt diverse strømkabler, også dyre fra Nordost, men etter hvert landet på at gjør det selv fra rull (skjermet 2x eller 3x og med overdimensjonert jording) fungerer best. Kalles LMC her på forumet (ikke storebroren Fat LMC). Veldig lik BMs egen kabel bare med kraftigere jord. Det låter rett og slett veldig bra nå på mine Harbeth 40.2. Skulle noe oppgraderes nå så måtte det vært akustikktiltak i rommet, for å kunne spille uanstrengt høyere, men har foreløpig ikke tatt meg tid og trives godt med musikken i mellomtiden. Evt for gleden av overkill: et par subwoofere (usikker på om det trengs/er verdt det + at det ødelegger estetisk).

Vel, her flikk du flere tanker og erfaringer enn du bad om fra en Burmestereier siden 2008, hvorav litt om 948.

Lykke til med dine valg, trådstarter!
 

tolee

Medlem
Ble medlem
07.02.2010
Innlegg
15
Antall liker
7
Hvorvidt den er et godt kjøp eller ikke, kan nok diskuteres - og vil avhenge av person og kanskje strømkvalitet der man bor. Den er dyr som det meste fra Burmester, og er nok kun verdt prisen for dedikerte Burmester-fans som vil ha matchende sett. Synes den fungerer fint hos meg - ikke noe jeg ville tatt i en ab-test, tror jeg, men subjektivt så opplever jeg lyden som mer avslappende å lytte til over tid. Jeg har koblet cd/dac (001) og pre (088 ) til den minst filtrerte delen, mac mini og bel canto femto klokke til den mest filtrerte delen, og effektforsterker (956mk2) utenom. Har erfart at dette fungerer best mtp dynamikk og bass. Effekttrinn via 948 kan fungere og låter behagelig, men over tid kjedeligere enn direkte i veggen etter min erfaring. Har forsøkt diverse strømkabler, også dyre fra Nordost, men etter hvert landet på at gjør det selv fra rull (skjermet 2x eller 3x og med overdimensjonert jording) fungerer best. Kalles LMC her på forumet (ikke storebroren Fat LMC). Veldig lik BMs egen kabel bare med kraftigere jord. Det låter rett og slett veldig bra nå på mine Harbeth 40.2. Skulle noe oppgraderes nå så måtte det vært akustikktiltak i rommet, for å kunne spille uanstrengt høyere, men har foreløpig ikke tatt meg tid og trives godt med musikken i mellomtiden. Evt for gleden av overkill: et par subwoofere (usikker på om det trengs/er verdt det + at det ødelegger estetisk).

Vel, her flikk du flere tanker og erfaringer enn du bad om fra en Burmestereier siden 2008, hvorav litt om 948.

Lykke til med dine valg, trådstarter!
Takk for et langt og innholdsrikt innlegg fra en erfaren Burmestermann :) Jeg selv er helt nybegynner, så derfor er det kjekt å høre fra de som kan litt mer enn meg. Har nylig gått til innkjøp av 032 forsterker og ba31 høyttalere, og nå er det altså dette filteret som står for tur. Håper selvfølgelig at det blir like stor opptur som da jeg mottok de andre komponentene. Det er vel kanskje å ha forventningene litt i høyeste laget, men har en god følelse av at det vil bli bra.

Flotte greier :)
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
534
Torget vurderinger
7
Bare hyggelig. Erfaring er ikke nødvendigvis det samme som kunnskap. Min erfaring er at filter betyr mer enn kabler, men mye mindre enn valg av høyttaler. Jeg misliker de fleste av dem, men elsker Harbeth - spesielt C7ES3 (kompakt toveis) og 40.2 (toppmodellen 3-veis). Ville strengt tatt ikke kjøpt filter før jeg hadde testet et par av disse høyttalerne. Lykke til, som nevnt.

Hvorvidt den er et godt kjøp eller ikke, kan nok diskuteres - og vil avhenge av person og kanskje strømkvalitet der man bor. Den er dyr som det meste fra Burmester, og er nok kun verdt prisen for dedikerte Burmester-fans som vil ha matchende sett. Synes den fungerer fint hos meg - ikke noe jeg ville tatt i en ab-test, tror jeg, men subjektivt så opplever jeg lyden som mer avslappende å lytte til over tid. Jeg har koblet cd/dac (001) og pre (088 ) til den minst filtrerte delen, mac mini og bel canto femto klokke til den mest filtrerte delen, og effektforsterker (956mk2) utenom. Har erfart at dette fungerer best mtp dynamikk og bass. Effekttrinn via 948 kan fungere og låter behagelig, men over tid kjedeligere enn direkte i veggen etter min erfaring. Har forsøkt diverse strømkabler, også dyre fra Nordost, men etter hvert landet på at gjør det selv fra rull (skjermet 2x eller 3x og med overdimensjonert jording) fungerer best. Kalles LMC her på forumet (ikke storebroren Fat LMC). Veldig lik BMs egen kabel bare med kraftigere jord. Det låter rett og slett veldig bra nå på mine Harbeth 40.2. Skulle noe oppgraderes nå så måtte det vært akustikktiltak i rommet, for å kunne spille uanstrengt høyere, men har foreløpig ikke tatt meg tid og trives godt med musikken i mellomtiden. Evt for gleden av overkill: et par subwoofere (usikker på om det trengs/er verdt det + at det ødelegger estetisk).

Vel, her flikk du flere tanker og erfaringer enn du bad om fra en Burmestereier siden 2008, hvorav litt om 948.

Lykke til med dine valg, trådstarter!
Takk for et langt og innholdsrikt innlegg fra en erfaren Burmestermann :) Jeg selv er helt nybegynner, så derfor er det kjekt å høre fra de som kan litt mer enn meg. Har nylig gått til innkjøp av 032 forsterker og ba31 høyttalere, og nå er det altså dette filteret som står for tur. Håper selvfølgelig at det blir like stor opptur som da jeg mottok de andre komponentene. Det er vel kanskje å ha forventningene litt i høyeste laget, men har en god følelse av at det vil bli bra.

Flotte greier :)
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
Min mening er et du ikke bør svi av så mye penger uten å prøve hjemme først og foreta grundig analyse vha nettstøymåler , oscilloscop på høyttaler utgangene med og uten filter, ører ,følelser, og blindtest om det er mulig.
Ikke noe problem å få hjemlån av både filter og måleapparat, før beslutning.
Noe billigere filtersaker testet jeg hjemme slik http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/89822-stra-m-og-stra-m-fru-blom-6.html#post2625306

Det er jo høyst variabelt om man har et reelt problem i utgangspunktet eller ikke.

Klart målbar effekt hos meg,men lydeffekten var heller marginal, men litt hifi sjelefred kan det jo gi :rolleyes:
Den mest kostnadseffektive forbedringen jeg fant var denne, Langt bedre målbart resultat enn Isotek sin Isoplug

Lykke til, Burmester er jo Mercedez til Mercedez pris
 
Sist redigert:

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
879
Antall liker
415
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Min mening er et du ikke bør svi av så mye penger uten å prøve hjemme først og foreta grundig analyse vha nettstøymåler , oscilloscop på høyttaler utgangene med og uten filter, ører ,følelser, og blindtest om det er mulig.
Ikke noe problem å få hjemlån av både filter og måleapparat, før beslutning.
Noe billigere filtersaker testet jeg hjemme slik http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/89822-stra-m-og-stra-m-fru-blom-6.html#post2625306

Det er jo høyst variabelt om man har et reelt problem i utgangspunktet eller ikke.

Klart målbar effekt hos meg,men lydeffekten var heller marginal, men litt hifi sjelefred kan det jo gi :rolleyes:
Den mest kostnadseffektive forbedringen jeg fant var denne, Langt bedre målbart resultat enn Isotek sin Isoplug

Lykke til, Burmester er jo Mercedez til Mercedez pris
Jeg har lite erfaring med filtre, men er prinsipielt uenig i behovet for å måle alt mulig. Kanskje det kommer av at jeg gjerne lytter til musikken og ofte glemmer å se på den på et oscilloskop... ??????
 
  • Liker
Reaksjoner: JK

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
Jeg er nok litt mer enn normalt teknisk interessert ja. Finner det tilfredsstillende at utstyret er godt laget med høy kvalitet. Ganske nyttig å kunne litt teknisk for å skille klinten fra hveten nå som humbugprodukter utgjør en del av bransjen
 

tolee

Medlem
Ble medlem
07.02.2010
Innlegg
15
Antall liker
7
Hei igjen folkens,

Mottok 948 i går. Til min store skuffelse taklet den ikke å stå plassert der jeg ville ha den. Den ble varm, og slo seg av, gang på gang. Det er bare dette ene stedet jeg kan ha den, så jeg ser ingen annen råd enn å levere den i retur. Skuffelse! Lydmessig fikk jeg ikke gjort meg opp noe formening. Ingen store lydmessige forandringer. Men den er jo ikke innspilt, og jeg tror det tar litt tid før man oppdager de kvalitetene som den har . Sånn er det, ingenting å gjøre med det.

Konsulenten min ved Oslo Hifi Center rådet meg til å bruke pengene jeg får refundert till å oppgradere fra Nordost Frey2 til Tyr2. Jeg hører på ham, og så håper jeg at heller det blir suksess :)
 
Sist redigert:

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
368
Antall liker
436
Torget vurderinger
7
Kan fort bli dyrt med egen konsulent på Oslo Hifi Center ;)

Kjedelig med Burmester'en da! Jeg har hatt min plassert i et rack med minimalt med lufting over, heldigvis uten noen problemer..
 

tolee

Medlem
Ble medlem
07.02.2010
Innlegg
15
Antall liker
7
Kan fort bli dyrt med egen konsulent på Oslo Hifi Center ;)

Kjedelig med Burmester'en da! Jeg har hatt min plassert i et rack med minimalt med lufting over, heldigvis uten noen problemer..
Ja det har du jammen rett i hehe.., det koster :)

Det var kanskje litt trangt om plassen hos meg, men jeg synes likevel den var litt følsom. Har en Burmester 032 som står akkurat likt, og den har aldri blitt varm. Men ok, jeg får finne tilbake til mitt gamle Isotek Titan filter, så blir det bra det og :)

Du har kanskje bra med plass på sidene, tror det er der den grever mest rom. Det var i hvert fall siden som ble varm hos meg.
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
534
Torget vurderinger
7
Merkelig at den ble for varm når samme sted taklet 032-forsterker. Men alle disse komponentene bør ha litt luft. Jeg hadde gjort en innsats for å løse dette, var jeg deg. Burmester ser bra ut, og fortjener å vises frem - ikke i lukket skap.

Jeg tror dessverre du kaster bort pengene på Nordost-oppgradering. Jeg har selv tidligere vært på galeien, men er nå blitt en mye lykkeligere audiofil musikkelsker. Har solgt alt av Nordost, og lyden har aldri vært bedre. Har beholdt 948.

Lykke til med dine valg!

Kan fort bli dyrt med egen konsulent på Oslo Hifi Center ;)

Kjedelig med Burmester'en da! Jeg har hatt min plassert i et rack med minimalt med lufting over, heldigvis uten noen problemer..
Ja det har du jammen rett i hehe.., det koster :)

Det var kanskje litt trangt om plassen hos meg, men jeg synes likevel den var litt følsom. Har en Burmester 032 som står akkurat likt, og den har aldri blitt varm. Men ok, jeg får finne tilbake til mitt gamle Isotek Titan filter, så blir det bra det og :)

Du har kanskje bra med plass på sidene, tror det er der den grever mest rom. Det var i hvert fall siden som ble varm hos meg.
 

tolee

Medlem
Ble medlem
07.02.2010
Innlegg
15
Antall liker
7
Merkelig at den ble for varm når samme sted taklet 032-forsterker. Men alle disse komponentene bør ha litt luft. Jeg hadde gjort en innsats for å løse dette, var jeg deg. Burmester ser bra ut, og fortjener å vises frem - ikke i lukket skap.

Jeg tror dessverre du kaster bort pengene på Nordost-oppgradering. Jeg har selv tidligere vært på galeien, men er nå blitt en mye lykkeligere audiofil musikkelsker. Har solgt alt av Nordost, og lyden har aldri vært bedre. Har beholdt 948.

Lykke til med dine valg!

Kan fort bli dyrt med egen konsulent på Oslo Hifi Center ;)

Kjedelig med Burmester'en da! Jeg har hatt min plassert i et rack med minimalt med lufting over, heldigvis uten noen problemer..
Ja det har du jammen rett i hehe.., det koster :)

Det var kanskje litt trangt om plassen hos meg, men jeg synes likevel den var litt følsom. Har en Burmester 032 som står akkurat likt, og den har aldri blitt varm. Men ok, jeg får finne tilbake til mitt gamle Isotek Titan filter, så blir det bra det og :)

Du har kanskje bra med plass på sidene, tror det er der den grever mest rom. Det var i hvert fall siden som ble varm hos meg.
Ja ikke sant, veldig merkelig. Det er flotte komponenter, så jeg forstår godt du vil ha dem synlig. For min del er jeg glad i den seksjonen som jeg har, så i denne omgang så måtte jeg la 948 gå. Men det skal være sagt, lydmessig så hørte jeg lite forskjell også. Men som sagt så hadde jeg den bare en kveld. Kald og uinnspilt, så jeg skal ikke ha noe formening om hvordan den ville ha utviklet seg videre. Men jeg tror jeg har veldig god strøm kvalitet her hvor jeg bor, så ytelsen til 948 avhenger vel en del av det

Når det gjelder kabler, så må du ikke si sånn, hehe.. Har akkurat kjøpt, så jeg får krysse fingrene for at konsulenten har rett, og at du har feil :)
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
534
Torget vurderinger
7
Du må gjerne krysse både fingre og kabler. For 5-6 år siden ville jeg valgt som deg. Nå ville jeg heller tatt en tilgodelapp. Plutselig trenger du noe annet du vil få glede av (surround, headfi, etc). Kos deg med musikken via dine flotte Burmesterkomponenter.
 

tolee

Medlem
Ble medlem
07.02.2010
Innlegg
15
Antall liker
7
Du må gjerne krysse både fingre og kabler. For 5-6 år siden ville jeg valgt som deg. Nå ville jeg heller tatt en tilgodelapp. Plutselig trenger du noe annet du vil få glede av (surround, headfi, etc). Kos deg med musikken via dine flotte Burmesterkomponenter.
Forstår. Det får bli sånn denne gangen, så finner jeg forhåpentligvis ut av det

Uansett, takk for dine råd. Ha en fortsatt fin kveld du :)
 
  • Liker
Reaksjoner: oes

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
Du må gjerne krysse både fingre og kabler. For 5-6 år siden ville jeg valgt som deg. Nå ville jeg heller tatt en tilgodelapp. Plutselig trenger du noe annet du vil få glede av (surround, headfi, etc). Kos deg med musikken via dine flotte Burmesterkomponenter.

Hva er galt med å få pengene tilbake for noe som ikke fungerer, tilgodelapper og kabler en er god deal for butikken,men heller dårlig for kunden....
 
Topp Bunn