Buffalo II

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Innlegg
730
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
Heisann. I påvente av svar fra exasound, så lurer jeg på om noen har en løsning på hvordan jeg skal få Buffalo II til å spille sammen med PCen min med Windows 7.
Det er exadevices usb til i2s konverter og trenger driver for windows som nevnt.

Jeg skal streame fra tidal. Jeg fikk driverpakke av LMC. Exau21 driver, men uten installasjonsfil, kun driverfiler og div. Jeg aner ikke hvordan disse skal installeres. Har noen her en driver til meg med installasjonsfil, eller kan fortelle meg hvordan jeg kan få lyd i DACen?

LMC har brukt denne sammen med PC før, så jeg vet det går.

Mvh. Ole.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
aner du hva evt installasjonsfila heter?
kan sjekke om den ligger på pc´n i verkstedet.....det siste stedet jeg kjørte noe via exa...
 

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Innlegg
730
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
aner du hva evt installasjonsfila heter?
kan sjekke om den ligger på pc´n i verkstedet.....det siste stedet jeg kjørte noe via exa...
Etter timer med googling, så er jeg ganske sikker på at den heter exa21 v1 Asio. Så driverne du sendte meg stemmer nok, men som du også sa, så anet jeg ikke hvordan jeg skal få installert de skikkelig. For å bruke Tidal, så må jeg visst ha en WDM bridge fra ASIO så Tidal kan snakke med DACen via lydenheter i Windows.

Mye greier. Er litt stressa nå, så 500kr via vipps til den som finner det ut!
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
999
Antall liker
1.309
Torget vurderinger
5
Hvis det er noen som har et brukernavn og passord til exaSound så er det bare å laste ned fra hjemmesiden:
Please login to our support website at http://support.exasound.com/Downloads.aspx and download the latest version
of the exaSound G3 Windows ASIO Driver. Don't use setup packages downloaded from other
websites.
3. Unzip the installation package and double-click on Install.exe to start the installation. Follow the
instructions.

(Fra manualen til exaSound e18 dacen som vel bruker samme usb-driveren.)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
da har jeg kanskje hjemme...sjekker etter jobb
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
fant bruker og bedt om pw reset, så får vi se
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
mulig på pc´n i verkstedet...har ikke brukt den på evigheter
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
folk tror ofte at jeg har krystallklar hukommelse om detaljer vedr. dingser jeg har bygd og brukt for årevis siden
men det har simpelthen vært for mye og skulle jeg feks begynt å sette opp en Buffalo dac nå, måtte jeg begynt forfra...og det gidder jeg ikke
nå er det tapemaskiner og Garrardzilla som gjelder...
 

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Innlegg
730
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
folk tror ofte at jeg har krystallklar hukommelse om detaljer vedr. dingser jeg har bygd og brukt for årevis siden
men det har simpelthen vært for mye og skulle jeg feks begynt å sette opp en Buffalo dac nå, måtte jeg begynt forfra...og det gidder jeg ikke
nå er det tapemaskiner og Garrardzilla som gjelder...
Ser den! 🙂
 
Topp Bunn