Buchardt Audios venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • op7

    Fersking
    Ble medlem
    29.04.2021
    Innlegg
    1
    Antall liker
    2
    Sted
    Kristiansand
    Hei! Jeg har aldri fått anledningen til å høre Buchard S400, men må si jeg er fristet til å kjøpe de etter å ha lest flere gode anmeldelser.
    Vi har en loftstue på ca 16 m2. Nåværende oppsett Dali Menuet SE, 2 x Lyngdorf BW-3 og TDAI 1120. Hører mye på musikk, men er fint å kombinere det også med litt TV og filmer.

    Er fristet til å bytte ut Menuettene med S400. Vil det være en oppgradering tenker dere? Er det noen merkbar forskjell på S400 og S400 special edition? Og t
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Vis vedlegget 546947 Har brukt mine S400 i ca. en uke sammen med Hegel H360 og Hegel HD30.
    S400 spiller på en måte som langt overstiger de forventninger jeg i utgangspunktet hadde til disse små boksene.
    Et utrolig stort og veldefinert lydbilde både i bredde, dybde og høyde. Senter er meget godt definert, og er litt frampå, som gjør at både kvinne og mannsstemmer framstår som meget godt artikulert uten å virke påtrengende.
    Bassen er nesten for god til å være sann fra en høyttaler på denne størrelsen, her er det både autoritet og slagkraft i massevis, og jeg føler ingen behov for å bruke subwoofer sammen med dem.
    Rett og slett en meget underholdende og morsom høyttaler å lytte til.
    Er det Norstone stativ du benytter på s400?
     

    Bjeff

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2008
    Innlegg
    89
    Antall liker
    16
    Sted
    Bergen
    Hei,
    noen her inne som vet om det går an koble til en sub til A 700?:rolleyes:
     

    kail

    Medlem
    Ble medlem
    03.09.2010
    Innlegg
    47
    Antall liker
    17
    Hei alle sammen!
    Ser at denne tråden har samlet støv en periode nå så prøver børste dette bort. Har mulighet til å kjøpe et par S300 mk2 men er usikker. Har i lang tid ønsket å teste Buchardt ht men etter noe lesing på nett av forskjellige tester blir jeg usikker. Noen slakter Buchardt og mener at byggekostnader/ferdig produkt vs utsalgspris/resultat er helt latterlig. Andre mener at Buchardt leverer en masse. Pr dd ønsker jeg ikke å komme med mine personlige meninger og tanker vedr pris/kostnad på elementene de bruker, materialer osv så alle innspill er høyt verdsatt. Håper noen kan skyte inn noen erfaringer. Takker på forhånd:)
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    6.591
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle sammen!
    Ser at denne tråden har samlet støv en periode nå så prøver børste dette bort. Har mulighet til å kjøpe et par S300 mk2 men er usikker. Har i lang tid ønsket å teste Buchardt ht men etter noe lesing på nett av forskjellige tester blir jeg usikker. Noen slakter Buchardt og mener at byggekostnader/ferdig produkt vs utsalgspris/resultat er helt latterlig. Andre mener at Buchardt leverer en masse. Pr dd ønsker jeg ikke å komme med mine personlige meninger og tanker vedr pris/kostnad på elementene de bruker, materialer osv så alle innspill er høyt verdsatt. Håper noen kan skyte inn noen erfaringer. Takker på forhånd:)
    De som sitter på nett og koser seg med å regne ut hva en høyttaler burde koste basert på delepriser har stort sett ca null forutsetninger for å vurdere det / ikke den fjerneste anelse om hvordan kostnadsbildet ser ut. :)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Hei alle sammen!
    Ser at denne tråden har samlet støv en periode nå så prøver børste dette bort. Har mulighet til å kjøpe et par S300 mk2 men er usikker. Har i lang tid ønsket å teste Buchardt ht men etter noe lesing på nett av forskjellige tester blir jeg usikker. Noen slakter Buchardt og mener at byggekostnader/ferdig produkt vs utsalgspris/resultat er helt latterlig. Andre mener at Buchardt leverer en masse. Pr dd ønsker jeg ikke å komme med mine personlige meninger og tanker vedr pris/kostnad på elementene de bruker, materialer osv så alle innspill er høyt verdsatt. Håper noen kan skyte inn noen erfaringer. Takker på forhånd:)
    Kost blir vel lavest om du bygger selv da.......
     

    Tor_A

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2018
    Innlegg
    7
    Antall liker
    4
    Hei alle sammen!
    Ser at denne tråden har samlet støv en periode nå så prøver børste dette bort. Har mulighet til å kjøpe et par S300 mk2 men er usikker. Har i lang tid ønsket å teste Buchardt ht men etter noe lesing på nett av forskjellige tester blir jeg usikker. Noen slakter Buchardt og mener at byggekostnader/ferdig produkt vs utsalgspris/resultat er helt latterlig. Andre mener at Buchardt leverer en masse. Pr dd ønsker jeg ikke å komme med mine personlige meninger og tanker vedr pris/kostnad på elementene de bruker, materialer osv så alle innspill er høyt verdsatt. Håper noen kan skyte inn noen erfaringer. Takker på forhånd:)
    Har sort versjon og de står nå i stuen og kona klager ikke. Men det finnes jo mer lekre høyttalere. Hvis du liker plasseringsvennlige stativhøyttalere med god bass, så vil de passe for deg. Vil du ha hyperoppløst og nøytralt lydbilde, så hadde jeg valgt noe annet. Jeg liker de god og synes de er lette å leve med. Jeg lytter til jazz, pop, elektronika og klassisk. Lykke til!
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Det som er verdt å merke seg, er at diskantløsningen/waveguiden er urørt i alle senere versjoner av S400. Ikke uten grunn. Jeg er 100% tilfreds med mine S400 første utgave. Diskant/waveguideløsnignen er imo benchmark hva allsidighet og allround kvalitet i betalbare klasser angår. Det er så deilig med en diskant som du aldri legger merke til, eller irriterer deg over.

    Bass og trøkk kan fikses med S500 eller mer custom sub/DSP-løsninger.

    Med S400 spiller jeg bare musikk. Musikk jeg har lyst å spille. Så enkelt var det - etter noen og tyve år i gamet og ørten komponenter/noen hundre tusner fattigere...
     

    Stian

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    35
    Antall liker
    23
    Sted
    Porsgrunn
    Buchardt har fanget min oppmerksomhet i det siste, med såpass mye ros i anmeldelser på YouTube. Jeg vurderer da spesielt de aktive høyttalerne, med romkorreksjon, EQ og master tunings. Tror de vil passe godt inn i stua designmessig, og vurderer sterkt å bestille et par A700. Dvs, jeg har allerede begynt å kvitte meg med anlegget 😅

    Ser det er noen her som har handlet disse, men ikke så mange tilbakemeldinger. Men kan ikke se at noen A700 har blitt solgt på bruktbørsen i Norge (ref: hifishark), så jeg antar at folk her er fornøyde? :)
     

    ArneRo

    Medlem
    Ble medlem
    29.04.2013
    Innlegg
    8
    Antall liker
    1
    Sted
    Bærum
    Buchardt har fanget min oppmerksomhet i det siste, med såpass mye ros i anmeldelser på YouTube. Jeg vurderer da spesielt de aktive høyttalerne, med romkorreksjon, EQ og master tunings. Tror de vil passe godt inn i stua designmessig, og vurderer sterkt å bestille et par A700. Dvs, jeg har allerede begynt å kvitte meg med anlegget 😅

    Ser det er noen her som har handlet disse, men ikke så mange tilbakemeldinger. Men kan ikke se at noen A700 har blitt solgt på bruktbørsen i Norge (ref: hifishark), så jeg antar at folk her er fornøyde? :)
    En no brainer hvis du kan legge ut for summen. Liker du dem ikke, sender du de tilbake. Kjøpte A500 og angrer ikke ett sekund.
     

    J.E.R

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Innlegg
    754
    Antall liker
    165
    Sted
    Larvik (Narvik)
    Bestilte faktisk s400 mk2 idag 😊👍 gleder meg. Skal kjøres med en MF m5si
    Hei, hvor kan disse S400 kjøpes? Og hvor mange rørwatt trenger man for å spille med litt trøkk av og til?
    Har to rørforsterkere en på 2x8W og en på 2x18W, blir det for pinglete? Hva er dB på disse?

    Hvordan spiller disse i forhold til Foval Aria 906?

    Mange spørsmål...beklager :)
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    836
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er 45 dager prøvetid på disse, så om du har pengene og har lyst til å kjøpe, så er det enkelt!
    Buchardt svarer kjapt på kundehenvendelser, så det er bare å kontakte de om du lurer på noe.

    Kjøpes her:
    Buchardt S400 MK2
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei, hvor kan disse S400 kjøpes? Og hvor mange rørwatt trenger man for å spille med litt trøkk av og til?
    Har to rørforsterkere en på 2x8W og en på 2x18W, blir det for pinglete? Hva er dB på disse?

    Hvordan spiller disse i forhold til Foval Aria 906?

    Mange spørsmål...beklager :)
    Send en melding til Buchardt angående forsterker.

    Mads har ofte brukt små rørforsterkere på messer da han liker lyden.
     

    J.E.R

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Innlegg
    754
    Antall liker
    165
    Sted
    Larvik (Narvik)
    Send en melding til Buchardt angående forsterker.

    Mads har ofte brukt små rørforsterkere på messer da han liker lyden.
    Mulig jeg skrev noe feil, men jeg mente hvor får man kjøpt høyttalerne S400, de heter vel det?

    Rørforterkere har jeg men mulig de ikke er kraftige nok til å drive disse høyttalerne

    Har også sett litt på Focal Aria 906, skrytes
    opp i skyene.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Mulig jeg skrev noe feil, men jeg mente hvor får man kjøpt høyttalerne S400, de heter vel det?

    Rørforterkere har jeg men mulig de ikke er kraftige nok til å drive disse høyttalerne

    Har også sett litt på Focal Aria 906, skrytes
    opp i skyene.
    s400mk2 utklasser nok focal.. Tross alt to vidt forskjellige prisklasser(og når man tenker at buchardt selges direkte uten mellomledd så kan man jo slå på 40% i pris om den ble solgt av f.eks soundgarden). Man får enormt mye mer for pengene med Buchardt. :)
     

    J.E.R

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Innlegg
    754
    Antall liker
    165
    Sted
    Larvik (Narvik)
    s400mk2 utklasser nok focal.. Tross alt to vidt forskjellige prisklasser(og når man tenker at buchardt selges direkte uten mellomledd så kan man jo slå på 40% i pris om den ble solgt av f.eks soundgarden). Man får enormt mye mer for pengene med Buchardt. :)
    Prisen på disse S400 er €2.250,00, så er det frakt og diverse utlegg. Da er vel Focal Aria 906 mye rimeligere nå på kampanje; 8.990kr.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Prisen på disse S400 er €2.250,00, så er det frakt og diverse utlegg. Da er vel Focal Aria 906 mye rimeligere nå på kampanje; 8.990kr.
    Ja, to høytalere som ikke er i nærheten av værandre prismessig.. og ikke lydmessig heller.

    Ligger vel noen s400 på finn om jeg ikke husker feil?
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    836
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Prisen på disse S400 er €2.250,00, så er det frakt og diverse utlegg. Da er vel Focal Aria 906 mye rimeligere nå på kampanje; 8.990kr.
    4B60BFAD-233B-4A88-B17E-4A96195D0BE1.jpeg



    Anbefaler deg å lese mer om Buchardt, og hvorfor så mange anbefaler de!
    Få, om ingen, kan tilby samme betingelser ved kjøp.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    798
    Antall liker
    349
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Noen som har gått for a500 Ogkan dele erfaring?
     

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    271
    Antall liker
    402
    Hei.
    Jeg har sittet på noen s400 i flere år. Jeg lurer på om noen har erfaring med disse i middels stort rom med lukket subwoofer i tillegg?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei.
    Jeg har sittet på noen s400 i flere år. Jeg lurer på om noen har erfaring med disse i middels stort rom med lukket subwoofer i tillegg?
    Tror kanskje du vil oppleve at de ikke gjør seg bort i et sånt rom selv alene…
     

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    271
    Antall liker
    402
    Tror kanskje du vil oppleve at de ikke gjør seg bort i et sånt rom selv alene…
    Hei X-Cell. Som du sier, så er jeg ganske fornøyd. Høyttalerne har vært her i flere år. Jeg søker erfaring fra de som litt ekstra i bånn.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei X-Cell. Som du sier, så er jeg ganske fornøyd. Høyttalerne har vært her i flere år. Jeg søker erfaring fra de som litt ekstra i bånn.
    Min erfaring er at alle oppsett blir bedre med sub.. og helst 2 stk.. Jeg kommer ikke til å gå bort fra det hos meg med det første.. selv om jeg skulle kjøpe svære gulvstående så blir det dobbel sub :)
     

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    271
    Antall liker
    402
    Min erfaring er at alle oppsett blir bedre med sub.. og helst 2 stk.. Jeg kommer ikke til å gå bort fra det hos meg med det første.. selv om jeg skulle kjøpe svære gulvstående så blir det dobbel sub :)
    Hvilke hovedhøyttalere og hvilke sub har du?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hvilke hovedhøyttalere og hvilke sub har du?
    Nå har jeg egglestonworks Nico EVO og to stykk goldenear forcefield 3 subber.
    Har kjørt de subbene med proac db1 også.
    Hadde Buchardt s300mk2 og kjørte de med 2stk klipsch Rf Sw112 :)
     

    erikm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.01.2005
    Innlegg
    138
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Vurderer hardt ett par Buchardt A10 med to av de nye subbene. Noen som har hørt de (ikke subbene da, de kommer i juni)? Finner litt ulike tester, alle er positive, men har ikke sett noen testere jeg har kjennskap til teste de ennå. Eventuelt om noen har erfaring med Primare prisma sc15 mkII? Da spesielt rom korreksjonen.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    798
    Antall liker
    349
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Romkorreksjonen er den samme som i huben. Gjør en helt ok jobb med automatisk, mulighet til å korrigere litt på egen hånd.
    Er noen bugs med Primaren, men det fikser de sikkert fort, er jo nettopp sluppet…
    Ikke hørt a10, har 500se, med samme type element I bassen. De spiller kanon i stua her hos meg, men har ett ekstra basselement bak.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei! Vurderer hardt ett par Buchardt A10 med to av de nye subbene. Noen som har hørt de (ikke subbene da, de kommer i juni)? Finner litt ulike tester, alle er positive, men har ikke sett noen testere jeg har kjennskap til teste de ennå. Eventuelt om noen har erfaring med Primare prisma sc15 mkII? Da spesielt rom korreksjonen.
    kommer en test hos Stjernholms reviews på Youtube snart.. de små teaserne jeg har sett så var de vis sjokkert..
    Han holder på med en "drømme høytaler" test serie med idiotisk dyre saker og har et ganske stort team med lyttere..
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    798
    Antall liker
    349
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27

    tester finnes.

    Du har vel 45 dager hjemmetest
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11

    tester finnes.

    Du har vel 45 dager hjemmetest
    Vil vel kalle det der en måling, ikke direkte en test eller review :)
     

    erikm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.01.2005
    Innlegg
    138
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    1
    Har sett den, viser jo at det måler bra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn