Bryston BDP-1

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.173
Antall liker
695
Torget vurderinger
1
Denne saken er nok en oppgradering i forhold til SB Touch - men er det slik at kilden til BDP-1 er begrenset til USB enheter og PC?

Kan jeg streame fra en NAS tilknyttet mitt LAN på samme måte som jeg bruker SB Touch idag? Er lite motivert til å styre med ulike USB harddriv igjen...

Oppdatert


A music file player that doesn't stream, what's going on?

Vel da er det avgjort. Forteller vel hvor mye eller hvor lite audiophile jeg er. Men for øyeblikket virker det og ikke kunne streame innholdet fra min dyrebare musikksamling fra en server framfor et koppel av USB devicer som lite interessant.

Mulig en demonstrasjon kunne fått meg på andre tanker. Vektlegger sikker lagring og bruker grensesnittet som SB Touch gir framfor bedre lydkvalitet. Inntil videre….
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Jeg føler også at denne reduserer sitt eget marked vesentlig ved å ikke støtte nettverkslagring out-of-the-box. Men jeg velger heller å se slik på det at også de som frykter styr med nettverkslagring kontra "håndfaste" oppsettsløse USB-dingser også skal ha noen produkter å hige etter.

Oss nettverkslagringsgutta har jo allerede de beste produktene når det kommer til stabilitet, funksjonalitet og brukervennlighet i form av konsepter som Squeezebox. Men Hi-Fi nerd feelgood-faktoren er jo selvsagt ikke tilstede i så billige kommersielle produkter.

Selv er jeg svært fornøyd med min Transporter, spesielt grunnet feelgood faktoren med BNC-BNC, med mulighet for alle andre sammenknytninger mot DAC. Men det er mulig det er mer rom for hi-fi paranoia når man "bare" har konsumerproduktet Touch i en ellers blodseriøs hi-fi kjede.
Touch/Squeezebox har omtrent null reelle konkurrenter når nettverkslagring er kilden og man har ekstern DAC, kanskje med unntak av en ren PC/Mac løsning som gir enda litt mer funksjonalitet og mer fleksibilitet mtp evt EQ og tilsvarende.
 

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.173
Antall liker
695
Torget vurderinger
1
marsboer skrev:
Touch/Squeezebox har omtrent null reelle konkurrenter når nettverkslagring er kilden og man har ekstern DAC, kanskje med unntak av en ren PC/Mac løsning som gir enda litt mer funksjonalitet og mer fleksibilitet mtp evt EQ og tilsvarende.
Godt oppsummert – skulle jeg forfine oppsettet ytterlige innenfor mitt ambisjonsnivå så burde jeg gjøre som deg og bruke en Transporter.
 
Topp Bunn