Forsterkere Bryston 4B sst

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Hvor mye er en Bryston 4B sst verdt som er bygget i 2010? Stor forskjell mellom B sst vs B sst2?

mvh
Gudmund
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
En hi-fi forretning i Oslo skal ha 25 000 men kunne gå til 17 000 ikke ett øre lenger ned. Ga bud på 15 000 men det mente de var altfor billig.den kostet da 49 000 ny😂😂jeg tenker den kostet rundt kr 32000da den var ny🙂
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Da mener jeg om er den ene mer tilbake lent eller frem overtent .rett å slett forskjell på sound. Sitter i tenke boksen om jeg skal kjøpe bryston 4bsst eller kjøpe 4bsst2. Setter pris på om noen kan si hva forskjellen på de 2
Mvh
Gudmund
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
En hi-fi forretning i Oslo skal ha 25 000 men kunne gå til 17 000 ikke ett øre lenger ned. Ga bud på 15 000 men det mente de var altfor billig.den kostet da 49 000 ny😂😂jeg tenker den kostet rundt kr 32000da den var ny🙂
Den hadde en veil pris på ca 45000 kr ny. Ble nok ofte solgt for ca 34-37 ny. Så pris på 15-16 avhengig av tilstand høres greit ut. SST2 låter litt mer smooth i mellomtonen og har noe bedre oppløsning i toppen. Ellers ingen store lydkvalitets forskjeller på de.
 
Sist redigert:

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Man kan kjøpe print til dem på nettet hvis man vil bygge selv. Mener jeg også har komponentliste i mine filer.
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Den hadde en veil pris på ca 45000 kr ny. Ble nok ofte solgt for ca 34-37 ny. Så pris på 15-16 avhengig av tilstand høres greit ut. SST2 låter litt mer smooth i mellomtonen og har noe bedre oppløsning i toppen. Ellers ingen store lydkvalitets forskjeller på de.
Takk for svaret og informasjonen 🙂det blir garantert Bryston. Elsker lyden.hadde B60r og elsket den. Men litt lite amp til tider på mine kef rdm. Må bare finne ut hva pre jeg skal ha
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
Takk for svaret og informasjonen 🙂det blir garantert Bryston. Elsker lyden.hadde B60r og elsket den. Men litt lite amp til tider på mine kef rdm. Må bare finne ut hva pre jeg skal ha
Ja mye som kan funke med den feks Hegel, Classe, Gamut og Bryston sine egne Bp 25/26.
Testet den også med Wadia cd spiller som pre som fungerte fint. Har hørt om andre som likte den godt med rørpre. Mulig Parasound P6 kan funke fint, men den har jeg ikke testet sammen Bryston.
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Jag anbefaler på det sterkeste en T+A Dac 8. det var sykt Fin og bra combo på bryston B60R🙂vurderer Hegel Dac . Men rør er nok ikke mine greiet TROR jeg.
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Hva med mark levinson ml38 pre og bryston 4bsst. Kan dette være go combo eller conrad Johnson pre?
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Noen som har formening om Hegel p10 som pre og bryston 4b sst som effekt.skal spilles på kef rdm3 på 4ohm eller tannoy revelution6 se på 8ohm
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
Noen som har formening om Hegel p10 som pre og bryston 4b sst som effekt.skal spilles på kef rdm3 på 4ohm eller tannoy revelution6 se på 8ohm
Hegel p10 med bryston fungerer bra. Jeg har ikke prøvd de på Kef rdm3, så hvor bra det blir vet jeg ikke. Men skulle tro att det vil spille greit nok, da det oppsettet er godt nok for langt tøffere oppgaver . Når det gjelder Tannoy sine revolution 6 som er ganske enkle høyttalere får du nok ikke så mye utbytte av ett så godt og kraftig oppsett.
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Vurderer også rør pre. Har aldri hatt rør men mange har rør pre til 4b sst. En som skal selge en Herron vtsp2 fått gode kretikker. Men
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Hvor mye gain følsomhet er det i bryston 4b sst. Har en rør pre på gang som har purpur gain på 15 db. Vil dette være en ok match?
 

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Innlegg
731
Antall liker
361
Torget vurderinger
22
Utgangsimpedansen på pre er vel så viktig. Men for å svare på spørsmålet så har Bryston bp26 16db gain.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hvor mye gain følsomhet er det i bryston 4b sst. Har en rør pre på gang som har purpur gain på 15 db. Vil dette være en ok match?
Med en liten bryter bakpå Bryston 4B SST kan man velge mellom to innstillinger på gain - 23dB for balanserte signaler, og 29 dB for single-ended signaler. Manualen sier mer om dette.
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Utgangsimpedansen på pre er vel så viktig. Men for å svare på spørsmålet så har Bryston bp26 16db gain.
Den rør pre har output gain på 15 db. Da burde vel den og bryston 4b sst gå greit sammen eller er det annet også dom det må ta hensyn til?den rør pre har ingen balansert inn/ut gang
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Utgangsimpedansen er viktig.
Virker jo dom dette er BRS kombo medfør siden de er på output gain på 15 db og stybryston egen effektforsterker er på 16db👍Men så er jeg og litt i tvil med rør forsterker .har aldri hørt og vert borte i rør🙂kansje best æ prøver før æ dauer😂😂😂
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Er det noen som har prøvd mark levinson no 38 til bryston amp?hvordan er den kombinasjonen eller ville dere prøvd rør forsterker?
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Hvordan er mark levinson no38/rør pre til bryston 4b sst .er i tvil om jeg skal prøve rør for 1gsng.er ml no38 en gammel model og noen som har prøvd ML til bryston
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hvordan er mark levinson no38/rør pre til bryston 4b sst .er i tvil om jeg skal prøve rør for 1gsng.er ml no38 en gammel model og noen som har prøvd ML til bryston
I mange år hadde jeg en ML320s sammen med mine Bryston PowerPac monoblokker - som, populært sagt, er en Bryston 4B SST kuttet i to - og det fungerte helt utmerket. Men så ble jeg "lurt" - eller kanskje jeg lurte meg selv - til å oppgradere til en ML326s forforsterker, og der er jeg fortsatt etter mange år - og der blir jeg. En betydelig overkill i forhold til resten av anlegget mitt som man bare kan forsvare hvis man ikke har andre ting å bruke penger på - og det har ikke jeg i min alder. Men lyden er absolutt til å kose seg med.
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Høres fantastisk bra ut.for pri 1 er jo musikken og hvordan det spiller sammen. Er ml 320s og 326s noen hakk bedre en ml/no 38? Vurderer og rør,men i tvil siden jeg aldri har hatt rør.noen har jo rør pga å drive å dille og prøve seg frem,der er ikke jeg.vil ha best mulig lyd og nyte musikken🙂
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Er ml no 38 en gammel modell?
Det vel rundt 30 år siden ML no 38 ble lansert - se kommentar nedenfor. Jeg hadde den i tankene da jeg plutselig kjøpte ML320s i stedet i 2008. Burde kanskje ha sammenlignet med f.eks. ML no 38, og ellers ha gjort gjørt nøyere vurderinger av andre alternativer, men jeg hadde et par hifi-venner som sa at "den ML320s som ligger ute på bruktbørsen nå, den MÅ du bare kjøpe!". Det kom litt brått på - men slik ble det.

Jeg må vel tilføye at dette var før kona og jeg solgte huset og flyttet til leilighet. Da hadde jeg et par større ProAc-høyttalere - et par Response D25 - som, sammen med PowerPack-monoblokkene, absolutt tålte oppgraderingen til ML320s. Etter flyttingen ble det overgang til de minste Response-høyttalerne - men jeg hadde ikke hjerte til å selge ML320s. Ikke før jeg lurte meg til å oppgradere til ML326s.

Etter det jeg har hørt senere, er nok både ML320s og ML326s betydelig mer distinkte enn ML no 38. Uten at jeg på noen måte skal påstå at sistnevnte er noen dårlig forforsterker. Det blir vel - som så ofte ellers i vår hifi-andedam - et spørsmål om hva man ellers har i signalkjeden, og om smak og behag.

Edit: ML no 38 ble lansert for rundt 30 år siden - ikke 20 som jeg feilaktig tastet inn i farten.
 
Sist redigert:

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Takker for svaret👍Ja dette blir litt vanskelig avgjørelse siden alder på ml38 og om en heller skal prøve rør pre.den er fra 2008.ikke bare bare med den hi-fi/lyd dilla😁😁
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Takker for svaret👍Ja dette blir litt vanskelig avgjørelse siden alder på ml38 og om en heller skal prøve rør pre.den er fra 2008.ikke bare bare med den hi-fi/lyd dilla😁😁
ML no 38 ble lansert for rundt 30 år siden - ikke 20, som jeg feilaktig tastet inn i farten i innlegget mitt.

Beklager hastverket - men håper at det ikke har skjedd noen uopprettelig skade.
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Det går så greit.jeg er i en fase i dag att jeg ikke klarer å bestemme meg om transistorer eller rør.ikke bare bare når en er mellom 50 og døden og ikke ksn bestemme seg😂😂
 

Fjaggen

Medlem
Ble medlem
28.03.2021
Innlegg
22
Antall liker
1
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Da ble det å gå den sikre veien.det ble mark levinson 38 og ikke rør pre🙂håper dette blir bra🙂🙂
 

RDNZL

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2008
Innlegg
717
Antall liker
2.028
Torget vurderinger
13
Da ble det å gå den sikre veien.det ble mark levinson 38 og ikke rør pre🙂håper dette blir bra🙂🙂
Gratulerer :)
Bør være en flott preamp👍
hvordan låter det/ Hva er første inntrykk?
 
Topp Bunn