brum i tuner, selv i standby

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
652
Antall liker
453
Torget vurderinger
24
Har en Thule tuner på hjemlån nå som brummer høyere en radiosignalet, altså ut i høytalerene/signalveien.
Det rare er at den brummer selv når den står i standby.
Har prøvd med og uten jordet stikk, og koble den sammen jord på forsterkeren. Annen inngang og forskelige kabler.
Kan det være likeretteren som har gått?
Noen forslag på hvordan å måle seg til feilen?

Mvh J.O
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.496
Antall liker
267
Hvis forskjellige kabler er prøvd ville jeg konsentrert meg om intern jording. Sålenge det brummer selv når app. er avslått har du vel eliminert alle komponenter, inkl. likeretter.
Jeg kjenner ikke produktet konkret, og kan kun tipse i generelle vendinger. Ville vel sett nærmere på fx. lodding av jordingspunktet på utgangsterminal.
Lykke til.

Mvh
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
652
Antall liker
453
Torget vurderinger
24
Takk for tips,skal sjekke loddingene ved utgangen.
Det blir stille når apparatet er helt skrudd av men ikke når det er står standby.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.496
Antall liker
267
Se det forandrer saken en smule..... :)
Avhengig av konstruksjonen kan brumrester på STBY-poweret forårsake dette, og da blir jo likeretteren også en mulighet, selv om jeg vil se det som lite trolig. Elektrolytter eller regulatorer ville vært mitt førstevalg. En stor fordel om du kan skaffe tilveie et skjema. Hva disponerer du av måleutstyr?

Mvh
 

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Innlegg
729
Antall liker
22
Sted
Lillestrøm
Et par selvfølgeligheter, bare for sikkerhets skyld, før skrutrekker og loddebolt tas frem:

Du skirver ikke om du har prøvd å ta ut antennekabelen. Med fellesantenneanlegg / kabel-TV kan det være problemer med jord derfra.

Går ut fra at det også er prøvd å flytte litt på apparatet for å elliminere evt. indusert støy fra andre apparater.


Svein.
 
Topp Bunn