Bruktverdi på Thorens?

elta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
166
Antall liker
34
Torget vurderinger
2
Har stående ein Thorens TD160 super med SME 3009 serie2 improved arm(med manual)med Cardas neutral refernce phonokabel.Speler og arm ser ut omtrent som nytt bortsett frå støvdekselet.Og den speler utruleg bra med f.eks Grado ref pick up som eg har brukt.Nokon som veit kva ein sånn sak kan vere verdt bruktmarkedet?
 

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Det er det vanskelig å svare på!
Jeg ville kanskje betalt 2000,- kr til 4000,- kr, men tilstand er avgjørenede. "Mint" ville kanskje føre til høyere pris. Et annet sp.mål er om plint er av heltre, om innertallerken er av aluminium osv. Etter det jeg vet har "super" begge deler, og det tilsier en høyere pris. Er du heldig kan du kanskje få opp mot 5000,- kr?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Hvis støvdekselet også hadde vært som nytt, ville 5000,- vært en gri pris tror jeg. 160 Super er ikke så vanlig og langt fra vanlig med en slik arm.
Du kan sjekke litt på eBay etter en slik spiller. Legg til EUR 50,- i frakt og mva på toppen. Pluss fordelen ved å slippe å handle fra utlandet med fare for å bli lurt.
 

elta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
166
Antall liker
34
Torget vurderinger
2
Takker for svar angående Thorensen.Trur dette må vere av dei bedre spelerene til Thorens.Har hatt ein del av dei,men har aldri hatt den lyden frå Thorens
 
Topp Bunn