Bruktpris Linn LP12

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Det var bra. Hvordan er du fornøyd med spilleren? Har du testet den opp mot noen konkurenter??
Eneste jeg har sammenlignet med direkte er min sterkt modifiserte BIX.
Det skal også legges til at jeg ikke har justert den "beryktede" bouncingen" og geometrien i forhold til pickup'en min (Titan-i) er også feil.

Førsteinntrykket er dog allikevel:
+ Bedre PRAT enn BIX'en.
+ Bedre "tone" i mellomtonen enn BIX..
+ Bedre "musical flow". BIX'en kan virke litt "mekanisk" i sammenligning.
= ok dynamikk, men er her BIX'en enda hakket hvassere.
= ok oppløsning, spesielt i mellomtonen.
- Litt "gråskjær" over det hele. BIX'en er mye renere og klarere i direkte sammenligning.
- Ikke samme trøkket og heller ikke samme detaljeringsnivået i bassen sammenlignet med BIX'en.
- Begrenset detaljering i toppen og litt "splashy" her opp, men ike hard eller vond å høre på.

Alt i alt et ok førsteinntrykk.
Tydeligvis en spiller som setter det musikalsk foran de tekniske aspekter og har sin største styrke i mellomtonen.
BIX'en er litt motsatt og nok en god del bedre "hifi-teknisk".

Kommer også helt sikker til å skifte ut armkabelen siden denne på lik linje med f.ks. SME V har massevis av loddinger/koblinger.
Kommer også selvfølgelig til å gjøre et eller annet relativt snart for at geometrien skal bli riktig.
Venter også besøk i løpet av få dager av en kar som forhåpentligvis kan vise meg hvordan denne "bounchingen" skal justeres optimalt.
Så den blir nok enda bedre etterhvert :)
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.805
Antall liker
364
Torget vurderinger
3
Hvis du savner mer trøkk tror jeg nok Ekos har litt mer av det, har ikke hørt Aro selv, men Vidar har erfaring med begge og kan sikkert utdype dette mer når han får bygget ferdig mellomhjulspiller'n sin.........
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvis du savner mer trøkk tror jeg nok Ekos har litt mer av det, har ikke hørt Aro selv, men Vidar har erfaring med begge og kan sikkert utdype dette mer når han får bygget ferdig mellomhjulspiller'n sin.........
Ekos har mer bravur i dynamikken ja, og bedre definert dypbass; mens Aro er mer søt i tonen, mer "syngende" og sammenhengende i mellomtonen.
Å stille inn opphenget er alfa og omega for ytelsen, det samme er jo pu-innstilling. Som jeg sa tidligere Jens, opphenget pleier å bli gærnt etter frakt.
Husk at du kan finjustere litt på pu-innstillingen ved å justere på Aro i basen også.

Mvh Vidar P
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ekos har mer bravur i dynamikken ja, og bedre definert dypbass; mens Aro er mer søt i tonen, mer "syngende" og sammenhengende i mellomtonen.
Å stille inn opphenget er alfa og omega for ytelsen, det samme er jo pu-innstilling. Som jeg sa tidligere Jens, opphenget pleier å bli gærnt etter frakt.
Husk at du kan finjustere litt på pu-innstillingen ved å justere på Aro i basen også.

Mvh Vidar P
Skal egentlig ikke klage på basstrøkk og dynamikk med Aro og Titan-i. Dette skyldes nok at pickup'en er vanvittig god på dette området. Nevnte det bare siden BIX'en hadde enda mer.
Tror jeg er bedre tjent med den "søte" tonen i Aro enn dynamikken til Ekos sammen med min pickup.

Kan forresten ikke se at jeg klarer å justere noe i basen..... ???
Aro'en er beregnet til pickup'er som har 7mm avstand fra pickupskruene frem til stiften, men Titan'en har 9,5mm.
Kommer enten til å borre meg en ny armbase eller så filer jeg opp hullene i headshellet.
Egentlig helt idiotisk slik Naim har laget dette shellet (men det er jo ikke eneste området hvor Naim har sære løsninger..... :-/
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Skal egentlig ikke klage på basstrøkk og dynamikk med Aro og Titan-i. Dette skyldes nok at pickup'en er vanvittig god på dette området. Nevnte det bare siden BIX'en hadde enda mer.
Tror jeg er bedre tjent med den "søte" tonen i Aro enn dynamikken til Ekos sammen med min pickup.

Kan forresten ikke se at jeg klarer å justere noe i basen..... ???
Aro'en er beregnet til pickup'er som har 7mm avstand fra pickupskruene frem til stiften, men Titan'en har 9,5mm.
Kommer enten til å borre meg en ny armbase eller så filer jeg opp hullene i headshellet.
Egentlig helt idiotisk slik Naim har laget dette shellet (men det er jo ikke eneste området hvor Naim har sære løsninger..... :-/
2.5mm var litt mye kanskje ja. Armbord er heldigvis ganske billige (sist jeg kjøpte for en god del år siden var det 250,-), og de fins i uhullede versjoner også.

Mvh Vidar P
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.805
Antall liker
364
Torget vurderinger
3
Kommer enten til å borre meg en ny armbase eller så filer jeg opp hullene i headshellet.
Egentlig helt idiotisk slik Naim har laget dette shellet (men det er jo ikke eneste området hvor Naim har sære løsninger..... :-/
Veldig enig. Jeg bruker Naim Armageddon og hadde lyst til å prøve ut Aro også, men problemet med å justere overhenget fikk meg til å droppe det kjøpet. Tror du skal være forsiktig med å file hullene avlange, hvis du noen gang skal selge den tror jeg ikke det inngrepet høyner prisen akkurat. Kjøp deg heller et blankt armbord som Vidar sier...
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Tror du skal være forsiktig med å file hullene avlange, hvis du noen gang skal selge den tror jeg ikke det inngrepet høyner prisen akkurat. Kjøp deg heller et blankt armbord som Vidar sier...
Du har sikkert rett og selv om en Aro med avlange hull egentlig burde ha MER verdi enn en standard så er det sikkert ikke slik i den virkelige verden.
Så dermed kjøper jeg meg heller et nytt armbord :)
 
Topp Bunn