Brukt forsterker uten mikrofon

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Innlegg
488
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Hei,
har mulighet til å kjøpe en brukt Marantz surround forsterker billig, Nr1501, men uten kalibreringsmikrofon. Søk på nettet og ebay gir lite info/håp om å få tak i mikrofon.

Forskjellige merker og modeller har jo forskjellige mikrofoner og har lest at det kan være forskjell fra en batch mikrofoner til en annen i samme produksjon, slik at at det igrunnen aldri kan bli helt rett uten original mikrofon som kom med pakken.

Hva sier dere, er det bare å kjøpe seg frustrasjon, eller vil en såpass enkel forsterker være grei å finne mikrofon til?
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Tror du setter opp en sånn en like bra uten mic..
Mål avstand med målbånd og nivå med db-måler , sett så en fornuftig x-over til sub hvis du har det - ferdig !
 

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Innlegg
488
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Tenker du at det generelt er bedre gjort selv, eller pga akkurat denne modellens romkorreksjon?

For ja, basisoppsettet med avstander og delefrekvenser må jeg alltid inn å tweake litt for å få et best mulig resultat i hele sofaen, men korreksjon for romklang og kompensasjon for forskjellig frekvensrespons fra høyttalerne er ikke noe man forandrer selv uten videre.

Edit: For å presisere: jeg aner ingenting om denne modellens evner til romkorrigering, er derfor jeg spør om du mener det på generelt grunnlag eller pga denne modellens evne til korreksjon? :)
 
Sist redigert:

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Innlegg
488
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Mulig det er en generisk mikrofon, men skal se ut som på bildet.

hvor gammel er prossesoren din?
 

Vedlegg

Topp Bunn