Bruken av IE explorer synker

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Jeg satt og tittet litt på diverse statistikk for HFS når jeg lar merke til at bruken av Internet Explorer har sunket dramatisk den siste tiden. For et par
år siden så benyttet over 90% av våre brukere IE, mens i dag er tallene følgende:

MS Internet Explorer 63.2 %
Firefox 22.6 %
Opera 7.5 %
Safari 5.5 %
Øvrige 1.2%

Dette er ganske store endringer.

Mvh
Høvdingen

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg er faktisk overrasket over hvor mange det er som bruker IE, men det er nå meg.. Bruker Firefox selv, og det holder til det meste med de plugin'ene jeg bruker.

U

utgatt60135

Gjest
Høvdingen skrev:
Jeg satt og tittet litt på diverse statistikk for HFS når jeg lar merke til at bruken av Internet Explorer har sunket dramatisk den siste tiden. F
Hvordan ser du det?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Softvaren som kjører forumet har forskjellige statistikkfunksjoner som gjør at man kan se for eksempel hvilken browser de påloggede benytter.

Selv har jeg kjørt opera siden den var liten, lett og rask og vellegnet til surfing med modem på telefonlinje. Dette var vel rundt år 2ooo. Jeg bruker Firefox ved siden av, av og til, men når du har blitt kjent med opera kan ikke noen browser som kan måle seg med den.

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
9
Bruker IE av jobbmessige årsaker, men er også fornøyd etter at IE7 kom. Har kommet tilbake til den etter "forsøk" med Opera og Safari bl. a. Installerte IE8 B2, og denne er absolutt interssant, men MS driter jo seg litt ut, den var ikke kompatibel med sitt eget Dynamics 4.0.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Hei
Etter en mengde feil med explorer så begynner jeg også å bli lei hele dritten.
Har lagt inn opera og bruker den av og til . ( på enkelte sider som jeg får "feilmeldingen" om at explorer har gjort en feil, og alt blir lukket )
har ikke prøvd firefox, så hva er fordelen med denne fremfor f.eks opera og explorer 7.0 ?
Mvh Jan I

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Ingenting imot Opera eller IE. Men Firefox er mitt valg. Flott med pluggin :D. Kan ikke si hva jeg mener om IE og Opera for tiden, lenge siden jeg har hatt de ibruk (ok, noen systemer på jobben "krever" IE pga kjip koding).

Topp Bunn