Bruce Springsteen, og møkkalyden hans

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Har hatt en essiental best of CD fra 2003 (3X) med Bruce Springsteen, som er meget lite spillt, men for at den ikke skulle støve helt ned, ble den tatt ned i går, og satt inn i CD spilleren, men den kom fort ut igjen, for en møkkalyd, hva har skjedd :'(.

Det skal sies at CD,en ble spillt en gang i 2003, dvs. før oppgraderinger, men uansett dette er slett arbeid.

A

Akle

Gjest
Ai, har ikke denne, men skivene jeg har ser ut til å holde i alle fall gjennomsnittlig kvalitet, sånn rundt omtrentlig. Dette gjelder Lucky Town, Human Touch og Born to run.

Det jeg vil klage på er at Mtv plugged skiva var så skeiv at den subbet i philips pro2 drivverket mitt og følgelig ikke kunne spilles. Ca 1% av cdene mine er slik, noe under. Ødelagt.

Mvh
Atle "dette og meg er/var en avsporing, tut tut" K

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Har hatt en essiental best of CD fra 2003 (3X) med Bruce Springsteen, som er meget lite spillt, men for at den ikke skulle støve helt ned, ble den tatt ned i går, og satt inn i CD spilleren, men den kom fort ut igjen, for en møkkalyd, hva har skjedd :'(.

Det skal sies at CD,en ble spillt en gang i 2003, dvs. før oppgraderinger, men uansett dette er slett arbeid.
Springsteen har jo ikke gitt ut noe som helst interessant siden 1976, så dette kan jo ikke være noe stort problem.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Springsteen har jo ikke gitt ut noe som helst interessant siden 1976, så dette kan jo ikke være noe stort problem.

Darkness kom ut i 78 så der bomma du stygt. Etter det gikk det desverre nedover.

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
552
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Alt er relativt
Den nye med The Seeger Sessions er stor. En av årets beste. Bra lyd også

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Det var faktisk så ille at "hele" kvelden ble ødelagt, og CD,en havna hos brutter,n, og like dårlig var lyden der, men en ekstremt god songwriter er han, for Mannfred Mann har jo "rappa" halvparten av melodiene hans :D.

Skal prøve ut den nye skiva hans ;D.

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Antall liker
5
Sted
Oslo
Alt er relativt
Den nye med The Seeger Sessions er stor. En av årets beste. Bra lyd også
Her må jeg være uenig med deg. Musikken er grei ifølge min smak, men lyden på CD'n er dårlig. På vinyl er den bedre, men langt langt fra bra...

N

nb

Gjest
Seeger Sessions - greiene har bra lyd på DVD-en som følger med, på CDen er det heller labert synes jeg.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.445
Torget vurderinger
28
Skal være enig i at mange av Springsteen-platene ikke har spesielt god lyd. Men, vil påstå at Ghost of Tom Joad på vinyl er veldig bra.

Ellers er jo Darkness et must (blandt tunge Springsteen-brukere stikker den til stadighet av med seieren i konkurransen "tidenes beste plate"). Tematisk og musikalsk et helhetlig album.

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Bruce har vel ikke skapt seg en karriere basert på audiofil kvalitet, for å si det slik. Sjekk ut Tracks (4 cd) og 18 Tracks (1 cd) dersom du ønsker å høre noe av det bedre han har levert, lydmessig.

C

Cyber

Gjest
Jeg synes at Devils and Dust har helt ok lydkvalitet, har ikke tenkt over noe annet når jeg har lyttet ihvertfall. Synes det er litt drøyt å si Bruce ikke har gitt ut noe bra siden 76, Nebraska, GOTJ, og Devils and Dust synes jeg absolutt har sine øyeblikk.

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
552
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Nebraska er en av de obligatoriske anskaffelser, uansett sjanger eller årstall

I

ijustpop

Gjest
Generelt helt grei lydkvalitet på Springsteen hele veien ja. Hvis f.eks The River eller Tunnel of Love låter så dårlig på anlegget ditt at du ikke en gang kan spille cd'en...? Høres kjemperart ut og da bør du kanskje spørre deg selv hva du skal med et anlegg hvor du ikke kan spille av vanlige cd'er.

Om som StereoJoe skriver, den beste lyden finner man på Tracks-boksen.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Missforstå meg rett, alt kan spilles, det skjærer bare litt ekstra med en middels dårlig innspilling :p.

Generelt helt grei lydkvalitet på Springsteen hele veien ja. Hvis f.eks The River eller Tunnel of Love låter så dårlig på anlegget ditt at du ikke en gang kan spille cd'en...? Høres kjemperart ut og da bør du kanskje spørre deg selv hva du skal med et anlegg hvor du ikke kan spille av vanlige cd'er.

Om som StereoJoe skriver, den beste lyden finner man på Tracks-boksen.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Ghost of Tom Joad fungerer fin-fint på cd også hos meg, det samme gjelder også Devils & Dust.

Skal være enig i at mange av Springsteen-platene ikke har spesielt god lyd. Men, vil påstå at Ghost of Tom Joad på vinyl er veldig bra.

Ellers er jo Darkness et must (blandt tunge Springsteen-brukere stikker den til stadighet av med seieren i konkurransen "tidenes beste plate"). Tematisk og musikalsk et helhetlig album.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Kanskje den passer bedre på mp3?

Ser at man kan få kjøpt mobiltelefon ( husker ikke merket) med Springsteens samlede verker ferdig lagt inn på telefonens mp3 spiller!!

Kan dette være et godt salgsargument?

Hva slags telefon er dette Fosse?
Regner med at du har den alt!! ;D

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

for meg har musikken/lyrikken til Springsteen vært langt viktigere enn lyd-kvaliteten på platene hans.de eldste lp'ene mine er så slitte at de knapt kan spilles.

"born to run" har elendig lyd både på vinyl og cd i forhold til "darkness on the edge of town",men den oppfriskede cd'en på 30th anniversary-boksen som kom i fjor låter betydelig bedre en orginalen.

"the ghost of Tom Joad" på lp er som nevnt også ganske bra.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei igjen !

den Springsteen-plata med desidert dårligst lyd må være "live in New York City" (2cd).der er faktisk DVD'en bedre lydmessig.

ellers ble albumet "Nebraska" spillt inn på en bærbar Tascam 4-spors kassett-opptager.men du verden for en plate ! etter denne utgivelsen i '82 har det vært så som så med min gamle rocke-helt.

mvh. s,

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Dette var jo et fantastisk utsagn. Han er vel bare så stor som han er pga de fine kinnskjeggene sine, sikkert ???

Topp Bunn