Brokoble Abrahamsen V4.0

scarymary

Medlem
Ble medlem
01.12.2006
Innlegg
27
Antall liker
0
Hei.

Er det fordeler/ulemper ved brokobling? Jeg venter pr dags dato på V3.0 og 4.0 fra Abrahamsen, og disse skal kobles til B&W 705. Kan jeg vente store forskjeller hvis jeg evt får en V4.0 til, eller vil det bli overkill iforhold til høyttalerne jeg har.
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Tror du kan vente forskjeller da ja, men jeg tror absolutt ikke det blir noe overkill. Nå vet ikke jeg hvordan matchen er med disse høyttalerene da men...
 

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Innlegg
758
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Høres artig ut ,prøv å biampe å vis brokobling ikke funker som forventet , har vel mer tro på å biampe. ;D
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Sjelden en ulempe med masse krefter tilgjengelig.
 
J

Jurassic

Gjest
Sjelden en ulempe med masse krefter tilgjengelig.
Brokobling er vel en fordel så sant forsterkerene er stabile i forhold til høyttalerimpedansen.
Tror ikke det er noen ide å ha høyttalere som tipper under 2 Ohm hvis en skal brokoble
 

scarymary

Medlem
Ble medlem
01.12.2006
Innlegg
27
Antall liker
0
Brokobling er vel en fordel så sant forsterkerene er stabile i forhold til høyttalerimpedansen.
Tror ikke det er noen ide å ha høyttalere som tipper under 2 Ohm hvis en skal brokoble
B&W 705 er 8 ohms høyttalere, de vil vel ikke gå under 2 ohm? Og hvordan vet man at forsterkerne er stabile iforhold til høyttalerimpedansen?

Ser jo forøvrig på Abrahamsen hjemmeside at man ikke skal laste forsterkeren under 2 ohm ved brokobling.
 
J

Jurassic

Gjest
B&W 705 er 8 ohms høyttalere, de vil vel ikke gå under 2 ohm? Og hvordan vet man at forsterkerne er stabile iforhold til høyttalerimpedansen?

Ser jo forøvrig på Abrahamsen hjemmeside at man ikke skal laste forsterkeren under 2 ohm ved brokobling.
For å legge hodet mitt i giljotinen.
Godt konstruerte høyttalere tipper ikke under 2 Ohm.
 
Topp Bunn