Bring`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • GjeEsp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    575
    Antall liker
    111
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer Kai ;D
    Flere bilder og info er påkrevd, for øvrig ser dette veldig spennende ut og jeg tenker det er kjekt å få den i hus :)
    Mvh
    Gjert
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.637
    Antall liker
    32.559
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer! Lekker spiller, utrolig finish og lyd vil jeg anta ;)

    gismo
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    Takk for det gismo.
    Har bare fått lyttet noen få timer men sitter bare å smiler fra øre til øre ;D
     

    Vedlegg

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Ai ai! Den Wadian kler du Kai :)
    Ser frem til å få stifte nærmere bekjentskap med denne flotte spilleren. Lyden hjemme hos deg har vært i toppklasse i lang tid,- og med Wadia i hus vil jeg vel anta at du får enda mer oppløsning og troverdighet. Tipper det spiller himmelsk. Gleder meg, gratulerer!
     

    skogmus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2008
    Innlegg
    109
    Antall liker
    21
    God kveld alle Musikk elskere!!I ettermidag var jeg hos min gode venn Kai (Bring) for å høre det nye vidunderet hans,nemmelig Wadia 381 cd-pre... Hadde ganske store forventninger siden dette er et HI-END produkt i den tyngere prisklasse..
    Og forventningene infridde til det fulle...En veldig oppgradering av lyden! Det ble mere av alt...Oppløsningen ble mye bedere og masse flere detaljer i musikken....Og en veldig dynamikk!!Det var helt magisk å høre på vokal nå...nesten som virkeligheten vil jeg si...Stemmene fikk akuratt den passe mengde med kropp samtidig som alt var veldig vektløst...alt dette uten at det ble for analytisk..Det låt fremforalt veldig musikalsk,og det er jo det viktikste..med høy gøy-faktor og en livsbejaende spillestil...Du har aldri vært nærmere lyd-nirvana Kai!!Takk for en kjempehyggelig kveld!!!! :) :)
    Mvh Morten.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med Graaf gm20.
    Har spolt igjennom tråden din på nytt og blir imponert over utstyret du har/ har hatt.
    Ser forresten at du har identisk bredde og lengde på lytterommet ditt som mitt eget. Du har nesten 40cm mer takhøyde men..
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    Har prøvd noen 9622 inngangs rør i Graafen ,Philips SQ et bra rør med varm mellomtone heftig bass.
    Nå spiller jeg på Simens cca 9622 et super rør.
    Ett rør som er, åpent og godt med luft,naturlig mellomtone med snert i skarptromma, stort lydbilde fantastisk dybde.
    lett å følge de forskelige instumentene.
     

    Vedlegg

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    Jeg har byttet ut AudioValve til fordel for Graaf, da fikk jeg mulighet for å kjøre balansert ut fra Wadia og inn i Graaf.
    Ny kabler måtte handles inn valget ble Cardas clear xlr.

    P5271491.JPG



    P5271511.JPG
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    Wadia fikk en god strøm kabel. nemlig en Cardas clear power cord.


    P5271489.JPG
     
    Sist redigert:

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Noko seint, men likevel ;

    Gratulera med vanvittig flott system, Kai!

    Har virkeleg sansen for Wadia.
    Og Graaf har eg hatt gleden av å lytta til hjå Fosse ved eit par anledningar.
    Har berre såvidt fått lytta til fantastiske 805D.

    mvh
    Karl
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    Takk for det LydKarl. Da er det på tide du tar turen hen å får en lytt.
    Ser du har fått nye saker i hus gratulerer.


    Kai
     

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Takk for den lille lytten jeg fikk hos deg i går. O-store, det spiller like flott som det ser ut! Musikken gjengis med nerve og liv. Utrolig flott er det!
    Jeg ser du spiller med Siemens inngangs-rør nå, og jeg har hatt de samme erfaringer som deg at de spiller svært åpent, har et stort lydbilde med flott tonal balanse.
    Min erfaring er at Philips SQ har en liten "fest-kuppel" i nedre mellomtone, og det passer bra til enkelte typer musikk og innspillinger.
     

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Mye god musikk der! Hva heter den plate i midten, du har hatt den med noen ganger...
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    Liberty, av Anette Askvik veldig bra deby plate.
     
    Sist redigert:

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    P2030615.JPG

    Under Graafen her jeg laget en diy bunnplate i leksan, den har jeg montert en pc-vifte for og kjøle Graafen ned litt.
    Kabinette ved siden av har jeg et gel bateri til å drive viften med.
    PB220412.jpg


    PB220378.jpg
     
    Sist redigert:

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Pent arbeide og nesten en nødvendighet om man skal spille mye på Graaf.
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    Tror det hjelper på levetid av komponenter å rør med litt luft sirkulering.
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    Har bygget på huset, og fått meg nytt lytterom. Det er endel større en det jeg hadde før.
    Det nye lytteromet krevde større høyttalere, men det ble forsatt stativ høyttalere:rolleyes:
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med nye høyttalere! Skal vel sies at de stativhøyttalerne kommer i 3 esker og veier noen kg. Har bært på de en gang før og det ga få assoiasjoner til staivhøyttalere når man dro rundt på de trekassene :)

    Har du fått justert de inn og hvordan fungerer de med grafen når du drar på litt?
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    Takk for det.
    De er litt større en de stativ høyttaler jeg har hatt til nå:)
    Har ikke fått lyttet så mye enda men første inntrykket er veldig bra.
     

    GjeEsp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    575
    Antall liker
    111
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Spennende, gratulerer med nye formidlere av kvalitetslyd:)
    Ser frem til en lytt.
    Mvh
    Gjert
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    Har fått noen lytte økter, det spiller helt rått med 15" i bunn og 15"horn er det veldig annerledes lyd en det jeg er vant til.
    Graafen har ikke flust med krefter men driver Zingali fint i et rom på ca 22kvm.
     
    Sist redigert:

    GjeEsp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    575
    Antall liker
    111
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått lyttet på Kai sine nye "stativhøyttalere" :cool: Helt rått! Dynamikk, trøkk, enormt og samtidig presist lydbilde samt et herlig bunndrag og en velartikulert diskant er ord som kommer en i hu når en skal forsøke å beskrive lytteopplevelsen, (ja, der er en opplevelse å få lytte til disse mastodontene av noen høytalere). Jeg tror vi alle var skjønt enige om at dette var gøy.

    Spilleglede og følelsen av å være på konsert (1 til 2 rad), var så absolutt tilstede og jeg tror samtlige glemte alle forslitte hififloskler og bare nøt vellyden som trillet ut av de største, mest enorme, monumentale stativhøyttalerene jeg noensinne har sett/ hørt på:rolleyes:

    Tusen takk for en meget hyggelig kveld Kai:)

    Mvh
    Gjert
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    Takk for i går Gjert det var gøy.
    Har ikke helt vendt meg til den fysiske størelsen enda. Men det er utrolig gøy å høre på musikken de serverer.
    Her er et bilde som kansje sier litt om størelsen.

    P7141239.JPG
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Fikk endelig tatt turen for en lytt. Var gøy å høre de nye stativhøyttalerne. Merker at dine "nye" Zingali er en mye mer komplett høyttaler enn B&W 805D som du hadde før. Var mye musikk som ble spilt som typisk ikke fungerte før som nå var engasjerende å høre på. Var innom ganske mange forskjellige sjangere som f. eks. Drum-n-Bass, Rock, Hip-Hop og klassisk hi-fi musikk og alt fungerte. Ditt nåværende oppsett gir en mye mer komplett musikkopplevelse enn det jeg har hørt hos deg tidligere. Var litt skeptisk til 20w OTL på såpass store høyttalere, men følte Graafen hadde god kontroll hele veien også når man dro på litt. Begynner å bli mye italiensk hos deg, men når det spiller såpass bra så er det bare å kjøre på med mer :)


    hele2.jpg

    "Stativhøyttalere" og elektronikk

    graaf2.jpg

    Italiensk "varmeovn" som stod for forsterkning

    logo2.jpg

    Nærbilde av logo

    zingali2.jpg

    Hvis noen skulle være i tvil så er hornet på 15" og bassen er i samme størrelse.
     

    skogmus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2008
    Innlegg
    109
    Antall liker
    21
    Heisann...Jeg kom meg omsider henn til Kai i går for en lytt på Zingaliene hans...Har hørt de litt hos Vidar Sonesen(Audio Art) før men ikke så lenge som i går under kontrolerte omgivelser..Tre timer ble jeg sittenede å lytte...Og for noen artige tre timer det ble;D Dette er horn på sitt absolutt beste...Dynamikk så det holder(både makro og mikro)..En helt uovertruffen gjengivelse av mellomtone området,spesielt grunntoneområdet kanskje var mest imponerende..Lydbilde var klippefast med nærmest knivskarpt fokus på alt som skjer...Litt overraskene dette siden mine erfaringer fra tidligere lytteropplevelser med horn har vært mere unyansert lydbilde..Bassen er superrask og stram og går dypt nok for de fleste...Jeg synes også høytalerne hadde en egen evne til å få musikk som ellers kanskje ikke låter så bra til å svinge..For det gjør det virkelig:Musikken svinger og strømmer i mot deg så foten tramper i takt med den!Og Graaf GM20 driver høytalerne meget godt selv med sine 20w(sikkert fordi Zingaliene har en snill impedanskurve og bra følsomhet). Det ble spilt skikkelig høyt uten noe kompresjon i det hele tatt,imonerende!

    Takk for en skikkelig "HØYDARE" av en lytteopplevelse med levende musikk formidlet hos Kai i går..

    Mvh Morten Guttormsen..
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    Har hentet ned mye musikk som jeg har lagret på loftet, musikk som ikke fikk så mye spilletid på B&W 805d.
    På Zingali funker de fett, dette er gøy:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn