Brian Bromberg - Wood II

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.115
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Slenger meg på enig koret her. Har vel snart det meste av solo plater denne mannen har gitt ut, og her er det veldig mye bra!

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Her skal det handles!!

Mitt anlegg er det jeg vil kalle "made for acoustic bass playing"

Har noen skiver med slikt, eks. Dan Styffe sin skive "Double Bass"
Dette er ikke jazz, men klassisk, mer moderne værker av bla. Schnittke og Sommerfeldt.

Ellers så er C. Haden en sikker vinner med sitt mye og sikre spill.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Aner ikke hvordan, men det låter som om de har klart å plassere mikrofoner i fingrene til Wood på denne - og Vinnie Colaiuta på trommer er en god utfordrer til Jarle Vespestad. Litt frekt å ikke fremheve Randy Waldmans piano - men det er Bromberg som gjør dette.

Måten han entrer settet igjen etter trommesoloen i spor 2, Bolivia, er simpelthen magi.
Og åpningssporet er en "her er jeg" erklæring på nivå med 17. mai salutten fra Oscarsborg.

arildji

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.11.2004
Antall liker
12
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
5
Akustisk bass er et av mine favorittinstrumenter, og jeg har allerede et knippe av Brombergs plater. Men det kan ikke bli for mye av en god ting, så kom gjerne med mer tips til gode plater der akustisk bass er i fokus.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.115
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Gary Karr må du sjekke ut. Arild Andersen - Sagn. John Patitucci har også en god del plater der han spiller akustisk. Stanley Clarke. Bestillte akkurat to plater av Jay Leonhart fra cdbaby, virker veldig spennende.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.115
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
arildji skrev:
så kom gjerne med mer tips til gode plater der akustisk bass er i fokus.
Du bør også gå til innkjøp av Siri Svale's Band, både "Blackbird" (1990) og "Necessarily so" (1997). Niels-Henning Ørsted Pedersen har mye bra, feks "Uncharted Land" (1992).

Denne plata er jo ganske bass tung ;D

Topp Bunn