Strøm relatert Brennenstuhl. "Tweak" som funker til kr 229.-

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.627
Antall liker
3.749
Jeg er jo en tweaker av legning og har prøvd veldig mye "strømrenseutstyr", fra billig til veldig dyrt. Veldig dyrt (Oblivion) fungerte fint, men er nå solgt ifb med ombygging av anlegget.

Trengte et grenuttak for å plugge inn b.l.a. dac og streamer. Hadde dem plugget inn i et grenuttak m strømfilter fra en velrennommert produsent (Ca 7.500.-), som ble foret fra en dedikert 20A krets. Av logistiske årsaker, byttet jeg til dac og streamer til et Brennenstuhl grenuttak uten filtrering. Pluget rett i veggen.

Ojsann, det låt bedre gitt! Skulle du ha sett på maken.

cleanere bass, bedre perspektiv. Meget hørbart.

229 hos Clasern. Og så tøft navn a´gitt! :)

Løp og kjøp! :)

https://www.clasohlson.com/no/Brennenstuhl-Premium-Alu-Line-grenuttak/Pr362339000
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.723
Antall liker
7.858
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Vil tro grunnen er at filteret i den dyre også "tar med seg" noe av oppløsningen, slik at du nå får ufiltrert strøm til DAC og streamer.
Ufiltrert er vel ofte det beste om man ikke er plaget med støy eller at man prøver å tune lyden til egne preferanser.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jeg er jo en tweaker av legning og har prøvd veldig mye "strømrenseutstyr", fra billig til veldig dyrt. Veldig dyrt (Oblivion) fungerte fint, men er nå solgt ifb med ombygging av anlegget.

Trengte et grenuttak for å plugge inn b.l.a. dac og streamer. Hadde dem plugget inn i et grenuttak m strømfilter fra en velrennommert produsent (Ca 7.500.-), som ble foret fra en dedikert 20A krets. Av logistiske årsaker, byttet jeg til dac og streamer til et Brennenstuhl grenuttak uten filtrering. Pluget rett i veggen.

Ojsann, det låt bedre gitt! Skulle du ha sett på maken.

cleanere bass, bedre perspektiv. Meget hørbart.

229 hos Clasern. Og så tøft navn a´gitt! :)

Løp og kjøp! :)

https://www.clasohlson.com/no/Brennenstuhl-Premium-Alu-Line-grenuttak/Pr362339000
Hva skjer om du plugger rett i veggen?
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.627
Antall liker
3.749
Har ikke nok veggkontakter til å prøve det, serru. Derfor jeg trenger grenuttak :)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.627
Antall liker
3.749
Vil tro grunnen er at filteret i den dyre også "tar med seg" noe av oppløsningen, slik at du nå får ufiltrert strøm til DAC og streamer.
Ufiltrert er vel ofte det beste om man ikke er plaget med støy eller at man prøver å tune lyden til egne preferanser.
Enig med deg. Filteret ble kjøpt inn i en annen bolig, der det var støyplager.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.919
Antall liker
1.987
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Bruker også denne, hører ingen forskjell vegg v padda. Men den er solid og god value for money synes jeg:)
Tror jeg har superstabil «ren» strøm i leiligheten, går nesten aldri lyspærer eller annet tull. I huset jeg bodde før var det tvert imot, der synes jeg anlegget låt forskjellig fra dag til dag, pærer gikk ofte.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.506
Antall liker
84.392
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Fint at det også finnes en med 10 uttak. Passer bra for oss med mange bokser. Takk for tips

B616ADFB-5E85-4300-8B3F-58713A701760.jpg
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Noen av dere som har åpnet en slik? Har en mistanke om at det finnes noen komponenter der.
 

knuba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
309
Antall liker
139
Sted
Larvik
Torget vurderinger
3
@ el_mariachi: Har en slik, men har ikke åpnet. Funker etter intensjonen, etter min mening. Hva tenker du finnes der som er uvanlig?
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.439
Antall liker
17.164
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Tror jeg har superstabil «ren» strøm i leiligheten, går nesten aldri lyspærer eller annet tull. I huset jeg bodde før var det tvert imot, der synes jeg anlegget låt forskjellig fra dag til dag, pærer gikk ofte.
Trolig hadde du generelt høy spenning med periodiske variasjoner der du bodde tidligere, mens du nå har lavere og mer stabil spenning. Har du målt?
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.627
Antall liker
3.749
tror ikke det er noe ekstra inni her. Fås vel også i en variant med overspenningsfilter?
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.919
Antall liker
1.987
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Tror jeg har superstabil «ren» strøm i leiligheten, går nesten aldri lyspærer eller annet tull. I huset jeg bodde før var det tvert imot, der synes jeg anlegget låt forskjellig fra dag til dag, pærer gikk ofte.
Trolig hadde du generelt høy spenning med periodiske variasjoner der du bodde tidligere, mens du nå har lavere og mer stabil spenning. Har du målt?
Jeg gjorde vel noen målinger, men husker ikke helt hva jeg fant. Nå er jo alt bare velstand heldigvis, får jo helt noia av dårlig strøm når man har interesse av lyd og bilde;)
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.994
Torget vurderinger
2
Blir det bedre når nettfilter fjernes har en nok en støykomponent fra nettet som filteret forsterker.
Dette har mer med nettimpedansen,kilde - last impedans og støyfrekvenser å gjøre.
Filteret er konstruert for frekvenser fra ca. 150 kHz og oppover i MHz område.
Den støykomponenten som filteret forsterker ligger en god del lavere.
Om spenningen varierer en del,noe den nesten alltid gjør,bortsett fra hos meg :cool:,betyr ikke så mye,
det er ganske å normalt,men skal være innenfor +/- 10% ved 230V.

Dersom sparepærene ikke holder forventet levetid er en årsak..nettstøy,høyst sannsynlig fra egen installasjon.

Populær vitenskaplig versjon.
https://www.elinstallatoren.se/inne...h-vet-varfor-hartorkar-startar-mitt-i-natten/


En litt mer utfyllende/tyngre versjon

http://ltu.diva-portal.org/smash/get/diva2:996537/FULLTEXT01.pdf
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
@ el_mariachi: Har en slik, men har ikke åpnet. Funker etter intensjonen, etter min mening. Hva tenker du finnes der som er uvanlig?
Har en slik bak tvbordet som jeg åpnet for å korte inn ledningen til ønsket lengde, men dette er så lenge siden at jeg ikke husker hva det kunne være. Noe uvanlig tror jeg ikke det var.
 
Topp Bunn