Bremnes Live

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ka dokker tru?

Jeg har ikke helt fått denne under huden enda.... ;)
Tydelig stor forskjell på konsertene/opptakene.

Musikalsk er det greit, men safe spillt over hele fjøla. Dyktige folk hun har med seg og dama synger bra enda.
Men savner at de tar den ut på partier det det passer seg slik, Ok her og der skjer det vel en antydning.
Spor 10 (Skrik) er vel et slikt spor.
Mr Nordbakken er en musiker jeg har stor respekt for og han boltrer seg til tider på konsertene.

Noen av opptakene skjemmes av utflytende bass, mens andre opptak har tørr og presis perc. aktig bass.
Men slik er det vel-(som det blir skrevet i innlegget på plata) at dette er nå bare slik.

Og engelsken kunne hun spart seg........

Alt i alt synes jeg hennes første liveplate er et hyggelig bekjentskap og jeg kjenner igjen mye av det som skjedde på konsert med henne.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Høres grei nok ut ved første gjennomlytting.

Miles Davis sa noe sånt som: "Når man spiller feil er det den neste tonen som avgjør om det blir bra eller dårlig". Vet ikke helt hva det er som skjer på slutten av "Per og Pål og Janus" ??? Jeg syns det bare ble rot. Bedøm selv ;).

Frank

F

FMG

Gjest
Har plata på for første gang akkurat.... NÅ!
Førsteinntrykk etter de fem første låtene: Dette er stor musikk, fantastiske musikerprestasjoner, flott jeg-er-der følelse: Dette er stor kunst!! 8)
Har ikke tid til å skrive mer, Kari kaller: "hvis du kommer hit nu.... hvis du kommer igjen...." ;)

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
11
Så, er skiva bra nok til å ikke bli hyllevarmer.......!!!

8)

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.748
Torget vurderinger
1
Litt skuffet....tror ikke den får like mye tid i spilleren som hennes beste.

Mvh Roald

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Tror jeg er enig, men tør ikke si så mye mer.

Var "skuffet" da "over en by" kom. Nå er dét den beste :).

Frank

A

Aubi

Gjest
Dere som ikke liker denne. Har dere brukt 150 spenn bare for å få bekreftet for dere selv at dette ikke er bra, eller er det for å ha anledningen til å demonstrere at KB er under deres "nivå"?
Dette høres ut som KB på konsert! Å være misfornøyd med dette er som å kjøpe brød og melk og si at jeg hadde forventet meg noe annet.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Aubi skrev:
Dere som ikke liker denne. Har dere brukt 150 spenn bare for å få bekreftet for dere selv at dette ikke er bra, eller er det for å ha anledningen til å demonstrere at KB er under deres "nivå"?
Dette høres ut som KB på konsert! Å være misfornøyd med dette er som å kjøpe brød og melk og si at jeg hadde forventet meg noe annet.
Hva er det du prater om??!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Kjerringa kom hjem med gresskarbrød og Q-melk i går.
Jeg ventet meg faktisk noe annet.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.748
Torget vurderinger
1
Aubi hva er det du snakker om ???

Jeg har ikke hatt gleden av å oppleve noen konsert med Kari, skal det frata meg retten til å si at albumet ikke svarte til mine forventninger ? Jeg har de fleste albumene hennes og studio versjonene av låtene faller mer i smak hos meg.

Skrevet av: johna Ka dokker tru? Dette er hva jeg trodde etter 3 gjennomhøringer.

Uten at det har noe å si, har jeg også bedre live opptak enn på denne cden.

Mvh Roald

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
31.221
Sted
Kjelleren i kroken
Torget vurderinger
2
F.R.A.N.K skrev:
Tror jeg er enig, men tør ikke si så mye mer.

Var "skuffet" da "over en by" kom. Nå er dét den beste :).

Frank
Håper jeg kommer til å like live like mye som "over en by", samme som deg Frank. slet virkelig med den de to første gangene jeg hørt den igjenom.. nå synes jeg dette er en av hennes aller beste.. Sliter ennå mye med "11 ubesvarte anrop"

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Det meste av Kari B er verdt å ha i samlingen :)
Favorittene er "over en by" og "løsrivelse"
Liva skiva må bestilles skjønner jeg ;D

/jan

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Jeg for min del liker ikke tekstene til Kari.
Men musikken er ok, og lydkvaliteten er bra.

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
42
Torget vurderinger
1
2m skrev:
Litt merkelig, men hadde jeg vært på en konsert med KB og konserten hadde vært omtrent som på plata, så ville jeg sagt at dette var en jæ...g bra konsert. Men på plate er jeg faktisk enig i noe av kritikken over. Se også her: http://www.dagbladet.no/kultur/2007/08/28/510227.html
Dagbladet burde holde seg til annmeldelser av Gaute Ormåsen, noe annet skjønner de seg tydligvis ikke på.

haifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
100
Sted
Ås
Han Dagbladet journalisten burde slå seg i hodet med tastaturet. Dette er jo en fantastisk plate med skikkelig trøkk og ordentlig "live følelse". Hør på de trommene!! Steike.. Tipper han har brukt pc og ørepropper når han hørte gjennom den..

Gamle og nye melodier i helt ny tøffere stil. Lyden er grei og vokalen er langt fra så skarp som på platene hennes før "over en by".

Anbefales!! Skru opp og hør Helge Norbakken (eller hva han heter..) spille trommer (og bilfelger og div.), og Kari synge.

A

Aubi

Gjest
"Mye som sikkert fungerer på scenen, blir for voldsomt på plate". Nå er man allerede advart mot dette i tittelen på plata. Selv hadde jeg nok blitt skuffet om dette hadde hørtes ut som en ny studioinnspilling av disse melodiene.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Men dette er da en alldeles nydelig plate, men den er tross alt live og det låter ikke nødvendigvis som et studioalbum.

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Kari Bremnes Live

Hei,

Anbefaler denne, meget god kvalitet samt god musikk, har du god dynamikk så vil spor nummer 8 når "trommene" kommer gi deg en gåsehud opplevelse

Mvh
Geir

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Kari Bremnes Live

johna skrev:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,14174.0/all.html ;)

Enig med deg ang. spor 8 8)
Regner du mener etter ca 1.25...
Ja, det var helt "rått" ;D

Ellers så holder albumet en super kvalitet ikke bare "hifi", avsluttningsvis med spor 14 hurtigruta er så vakker at jeg nesten ikke har ord.
Skal være litt forsiktig, men tror jeg vil si at dette er den beste platen jeg har kjøp hittil i år.

Mvh
Geir :)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Den første skepsis er feid vekk. Dette er en god plate. CDen vil nok bli lite spilt etter hvert, men det er fordi jeg regner med at plata kommer på vinyl ;).

Frank

Biggen

Medlem
Ble medlem
22.06.2003
Antall liker
0
Kari Bremnes Live

Sitter å hører denne nå. Fantastisk stemning, og suveren lyd. Denne blir nok en gjenganger hos meg i høst - garantert.

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
749
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Kari Bremnes Live

Enig !

Har vært litt frustrert over hvor lite bra plater det har kommet ut i det siste. Men endelig kom det en plate jeg virkelig kunne nyte. Bare å slå av lyset og la seg transportere til konsertarenan. For en dynamikk !!....og stort og dypt lydbilde. Synes også at live-arrangementet av flere av låtene virket bra. Eneste jeg synes ikke er bra er når når damen synger på engelsk.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Kari Bremnes Live

Fikk endelig tid til å høre den i går.
Dette synes jeg er det beste jeg har hørt fra henne med god margin.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Boffen skrev:
alternativ til prozac.

zzzzzz
Tar dette tilbake, skiva er slettes ikke så halvgæærn den.
bra produksjon, masteret ganske hot, men brukbart med dynamikk.

Vedlegg

T

theStig

Gjest
Ser ut som den bare er peak-limitet, og det gjør ikke noe å barbere de høyeste toppene litt. Uvant å faktisk se noe annet enn firkantpulser på en utgivelse i 2007.... :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Jeg savnet én ting på denne plata: trompet!

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
BT skrev:
johna skrev:
BT skrev:
johna skrev:
BT skrev:
Jeg savnet én ting på denne plata: trompet!
Jammen....DEN er det jo trompet på!!!
Å?
Var boken jeg leste mens jeg hørte så spennende?
:)

Du må aldri stole på en trompetist når det gjelder trompet på plater vet du...... ;)
Sikker på at det ikke er sax? 8)
Noen må ha "feiltweaket" anlegg.... Jeg har ikke kjøpt plata enda, men skal sjekke den og komme med fasiten til dere!! ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
johna og BT: Jeg får en for for Dire Straits-diskusjon flashback ;) Sikker på at dere har samme versjon? ;)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Odder skrev:
Noen må ha "feiltweaket" anlegg.... Jeg har ikke kjøpt plata enda, men skal sjekke den og komme med fasiten til dere!! ;D
BT har så sinnsykt dårlig anlegg at han ikke hører forskjell på trompet og sax, nemlig!! :-*

Topp Bunn