bredbåndselementer

Animal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
239
Antall liker
0
--------------------------------------------------------------------------------

Heisann.

Lurer litt på å legge mitt neste prosjekt til en par små fulltonehøyttalere,
og i den sammenheng litt på hvilke erfaringer folket har om saken?

Tangband w3 871-s er testet med fortreffelig resultat, men de er forferdelig billige (180,- stk)
Er derfor interessert i noe, om mulig, med en god del bedre lydgjengivelse (og kanskje litt bass?)

Gjerne et 4toms element, men ikke på bekostning av dynamikk i de øvre frekvensregioner.

Fortrinnsvis i små kasser, for disse skal bygges i laminert heltre, så det kan ikke være så stort.

Noen forslag? Erfaringer?

På forhånd takk.
Andreas.
__________________
 

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Innlegg
729
Antall liker
22
Sted
Lillestrøm
Tangband w3-871s er vel noe nær enestående i sin klasse.  Mine Cyburgs needle låter kjempefint  ;D

Hva med to slike, som bi-pole (en foran og en bak)? Burde funke bra i en liten kasse, dersom den plasseres litt fritt.

Ellers har jeg Fostex FE126E. Adskillig mere problematisk enn TB. Må ha horn,  som er godt tilpasset og dermed ikke helt etter din spec. FE127 er bedre tilpasset mindre kasse, på bekostning av litt følsomhet.

Ellers har visst Tangband et par bra 4" (som ikke finnes i katalogen til Creativehifi).

Svein.
 
T

theStig

Gjest
Synd at Seas sluttet å lage sin glimrende 11F-LGWD (eller noe sånt), den låt faktisk temmelig bra.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Tangband w3-871s er vel noe nær enestående i sin klasse.  Mine Cyburgs needle låter kjempefint  ;D
[...snip...]
Ellers har visst Tangband et par bra 4" (som ikke finnes i katalogen til Creativehifi).
Ja, man skal ikke se seg blind på prisen. Hørte W3-871s i små, lukkede kasser på Hortenmessa og de imponerte ihvertfall undertegnede. Da spilte de sammen med en basskasse, mener jeg å huske.
Hva med å bruke dem som "mellomtonediskant" i en toveis konstruksjon? Det er det jo ikke så mange som har gjort... En aktivt delt og biampet konstruksjon med f.eks. en W6-1139SG i bunnen kunne være spennende, og vil faktisk kunne bli imponerende liten.

For øvrig har jeg god erfaring med å sende mail til creativehifi og spørre om elementer som ikke ligger i katalogen... At de ikke er i Norge behøver ikke bety at de ikke kan bestilles ;)
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Hei
Bestilte et par av den 4" TB creative hadde inne, har hatt lyst til å teste disse lenge.
De skulle også få prisen på de avbildede Trinity6, jeg ser det ikke som umulig at jeg bestiller et par av disse også.
Creative svarer ganske raskt på spørsmål ja, flott service fra deres side.
Mvh Jan I
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Synd at Seas sluttet å lage sin glimrende 11F-LGWD (eller noe sånt), den låt faktisk temmelig bra.
Ja, den låt godt. Jeg hadde et par slike, men så fant jeg ut at jeg skulle eksperimentere litt med å redusere wizzer-konen med en tapetkniv... ::)

Jeg ser at spectrumaudio tydeligvis har et restlager av disse. Får slenge med et par slike om jeg skal bestille noe derfra.
 
Topp Bunn