Av en eller annen grunn skal kona og jeg på en ukes ferie til Kiel om en måneds tid. Finnes det noen steder der hvor en pølsefreak kan få seg en serriøs Bratwurst? Eller Bockwurst for den saks skyld?
Hehe. Ja, og vi har tenkt oss på togtur, bl.a. til øya Sylt, og til Lübeck (kona vil ha marsipan). Kanskje blir det tid til en tur til Hamburg også.ErosLoveking skrev:du vet at Hamburg er bare en time unna med tog for en liten penge?
Marsipanen i Lübeck er verd en tur. Noe helt annet en det søte, syntetiske kladdet vi avspises med her i landet. Dessuten er LÜbeck en koselig og relativt rolig by å feriere i.Steinar_Lund skrev:Hehe. Ja, og vi har tenkt oss på togtur, bl.a. til øya Sylt, og til Lübeck (kona vil ha marsipan). Kanskje blir det tid til en tur til Hamburg også.ErosLoveking skrev:du vet at Hamburg er bare en time unna med tog for en liten penge?
Hehe. Vi har begge bikket seksti, og jeg regner med at din søster var någet yngre da hun studerte der, men point takenImponerede. Jeg spurte en gang søsteren min som studerte 5 (eller var det 6?) år i Kiel om det var noen god grunn til å dra dit. "Nei" var hennes rimelig kontante svar.
Hehe. Vi har begge bikket seksti, og jeg regner med at din søster var någet yngre da hun studerte der, men point takenImponerede. Jeg spurte en gang søsteren min som studerte 5 (eller var det 6?) år i Kiel om det var noen god grunn til å dra dit. "Nei" var hennes rimelig kontante svar.![]()