På tur og reise Bratwurst i Kiel?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Av en eller annen grunn skal kona og jeg på en ukes ferie til Kiel om en måneds tid. Finnes det noen steder der hvor en pølsefreak kan få seg en serriøs Bratwurst? Eller Bockwurst for den saks skyld?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
du vet at Hamburg er bare en time unna med tog for en liten penge?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
ErosLoveking skrev:
Hehe. Ja, og vi har tenkt oss på togtur, bl.a. til øya Sylt, og til Lübeck (kona vil ha marsipan). Kanskje blir det tid til en tur til Hamburg også.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Steinar_Lund skrev:
ErosLoveking skrev:
Hehe. Ja, og vi har tenkt oss på togtur, bl.a. til øya Sylt, og til Lübeck (kona vil ha marsipan). Kanskje blir det tid til en tur til Hamburg også.
Marsipanen i Lübeck er verd en tur. Noe helt annet en det søte, syntetiske kladdet vi avspises med her i landet. Dessuten er LÜbeck en koselig og relativt rolig by å feriere i.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Vel, det ble ikke noen togtur, hverken til Lübeck, Sylt eller noe annet sted. Vi slappet så vidunderlig av i Kiel de dagene vi var der, så der ble vi. Og på mandag setter mitt Livs Lys og jeg kursen dit igjen - denne gangen med 8 overnattinger på hotell.

Siden vi skal være der litt lenger enn forrige gang, hadde det vært fint med noen tips om hva som er å se i selve Kiel. Jeg spør her på forumet fordi den reiseguiden jeg fant omfattet hele Nord-Tyskland, og Kiel ble avspist med noen få linjer, så det var ikke så mye å hente der.

Altstadt, f.eks., kunne det være noe?

Og ja, jeg fikk da spist en Bratwurst - i en pølsebu på kaia ikke så langt unna Color Line.:D

Edit: Vi reiser uten bil.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.984
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Tja....
Kiel er kanskje ikke den mest interessante byen i Nord- Tyskland, sånn turistmessig. Det skal jo være fint langs Kieler Förde og ut mot Rendsburg, men igjen, det finnes andre byer i området som kanskje tilbyr mer- I første omgang Hamburg og Lübeck, selvfølgelig.
mvh

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Du har nok rett. Uansett, vi skal dit primært for å slappe av, slik vi gjorde forrige gang, så tar vi det derfra.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.984
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Høres fornuftig ut. Maria og jeg kom fra Schleswig i går, og vennene vi besøkte der, var nesten fortørnet over at vi ikke hadde tid til å bli der noen dager. De mente at det var masse vi burde ha sett, bl. a. Haithabu og diverse museer. Bare et lite tips. Fra Kiel til Schleswig er det vel 30-40 min...
mvh

N

nb

Gjest
Imponerede. Jeg spurte en gang søsteren min som studerte 5 (eller var det 6?) år i Kiel om det var noen god grunn til å dra dit. "Nei" var hennes rimelig kontante svar.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Imponerede. Jeg spurte en gang søsteren min som studerte 5 (eller var det 6?) år i Kiel om det var noen god grunn til å dra dit. "Nei" var hennes rimelig kontante svar.
Hehe. Vi har begge bikket seksti, og jeg regner med at din søster var någet yngre da hun studerte der, men point taken;)

N

nb

Gjest
Hehe. Vi har begge bikket seksti, og jeg regner med at din søster var någet yngre da hun studerte der, men point taken;)
;)

Jeg har ikke vært i Hamburg (utover å bytte tog på Hauptbahnhof der) men når dere har så mange dager til rådighet i området er nok den byen verdt et besøk skulle jeg tro og som nenvt også Lübeck (der har jeg vært).

Dere får lese dere opp på Thomas Mann før dere drar til Lübeck;)

Topp Bunn