Bransjeaktør Roysen!

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Roysen skrev:
Vær litt tålmodige med oss da. :)

Det finnes andre særdeles tunge aktører i markedet som ikke har lokaler uten at de blir antatt useriøse av den grunn.

Når det gjelder Audio Norge er vi er ikke helt ut av startblokkene enda. Vi har prioritert å få ønsket sortiment, websider, annonser i media og deltakelse på Horten-messen på plass først for å tilkjennegjøre vår tilstedeværelse i markedet før vi har hatt lokalet på plass. Så har vi samtidig satt i gang søk etter egnet lokale. Vi er derfor uten noe lokale i øyeblikket, men det vil ikke vare lenge. Lokaler i Oslo Sentrum som vi skal starte opp i er allerede på plass. Det er kun noen små kontraktsmessige detaljer som gjenstår før det også kan offentliggjøres og vi kan flytte inn. Inntil vi har flyttet inn kan vi demonstrere i andre lokaler etter avtale.

At vi ikke avslører alle partnerne i øyeblikket er fordi vi også er i ferd med å gjennomgå en aldri så liten omorgansering hvor alle detaljene ikke er helt klare ennå. Det er imidlertid ikke noen hemmelighet at Sture Bjørvig (Blekansikt her på forumet) er Daglig Leder av Audio Norge. Dette har blitt gjort til kjenne på dette forumet tidligere og Blekansikt markerer det like tydelig som meg i sin signatur hver gang skriver et innlegg her på HFS.

Når det gjelder prisene på Kondo har vi selvsagt ikke utelatt disse av den årsaken det spekuleres i her, men det er som en følge av et påbud fra distributøren da det finnes et skandinavisk selskap som har forsøkt å utnytte at de virkelige Kondo-forhandlerne tidligere hadde prisene lagt ut på sine web-sider. Når vi først er inne på dette emnet kan jeg også opplyse om at det finnes et norsk selskap som har lagt ut fullt Rockport Technologies sortiment med priser på sine websider uten at de har mulighet til å selge disse produktene.

Pass derfor på hvor dere handler slik at dere får garanti på Rockport Technologies og Kondo produktene deres.

Mvh
Roysen
Produktsjef
Audio Norge
lykke til, alltid bra med nye merker og butikker i norge
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
-Veldig bra!! Likevel så savner jeg litt konstruktiv nytenkning hos bransjen.
Relativt dyre (men selvfølgelig gode) merker; javel men som nevnt,så bør bestandig priser stå på sidene. Det regner vi med kommer på plass etter redegjørelsen over her. Flott!
-Ellers så bør alle aktører ha en form for innbytteordning,og deretter en andrehånds-salgside. Dessverre svever mange forhandlere i den villfarelse at dette kommer i konflikt med de merkene de fører som nye,men det er ikke riktig. Man øker salget generellt,og øker velviljen i markedet ved dette.Om kunden ikke ønsker å benytte seg av denne mulighet fordi hun/han ikke oppnår ønsket pris,så vil likevel kredibiliteten økes og bestå fordi muligheten faktisk var der. De fleste kunder forstår at en butikk må kjøpe inn billigere enn de selger ut.
-Service! Virker som en selfølgelighet,men som vi alle vet så er det ikke det lenger i dagens markedssamfunn. Nærhet til leverandør og servicemuligheter er store ting,men vi forstår naturligvis at at et lite selskap ikke kan opprette lokalkontor over hele landet. Likevel finnes det muligheter som jeg enda har til gode å se at noen benytter.Lokale reparatører,(for det finnes enda en liten del av dem),blir så godt som aldri kontaktet av merkeforhandlere. Man kan spørre hvorfor! I særdeleshet på dyrere produkter,må dette være ytterst gunstig for alle parter. Gi vedkommende et kurs,og la de lokale ta seg av løpende service.
Jeg vet at mange merker kun vil ha fabrikkmedarbeidere til å ta seg av slike ting,men da er det faktisk langt bedre å velge et godt merke der det ikke ligger slike "Apple-holdninger" i bunn. Hvem har vel ikke ventet i måneder på å få mobilen eller PCen reparert,uten å få en tilfredsstillende erstatning i mellomtiden.

Dette er ikke myntet spesiellt på deg og dere Roysen,men jeg snek meg bare til å etterlyse det jeg og noen få til ;) etterlyser hos bransjeaktørene generellt pr i dag.
Lykke til!! :)
Mvh Rune :)
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
God dag og takk for sist Roysen :)

Så gøy at dere endelig har fått starta opp da. Hjemmesiden deres ser meget bra ut, og dere har en del produkter som jeg absolutt har sansen for ja ;) Ønsker dere masse lykke til :)

Mvh :)
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.657
Antall liker
32.631
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
DoMentor skrev:
God dag og takk for sist Roysen :)

Så gøy at dere endelig har fått starta opp da. Hjemmesiden deres ser meget bra ut, og dere har en del produkter som jeg absolutt har sansen for ja ;) Ønsker dere masse lykke til :)

Mvh :)
Slenger meg på her, gratulerer og lykke til videre ;)

gismo
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Kan noen linke til hjemmesiden her ?

Mvh Espen
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Vil dere etterhvert føre Shunyatas rimelige strømkabler, f.eks. venom 3 som ble product of the year i absolute sound?
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
ssm skrev:
Kan noen linke til hjemmesiden her ?

Mvh Espen
http://www.audionorge.no/
Hei , har var det mye snacks.....

den nye Kondo Souga forsterkern så rett og slett jævla flott ut.

Mon tro hva herligheten må koste.?

Mvh Espen
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Milenko skrev:
Vil dere etterhvert føre Shunyatas rimelige strømkabler, f.eks. venom 3 som ble product of the year i absolute sound?
Når begynner dere evt. å ta imot bestillinger osv. trenger litt kabler og disse skal vistnok være meget gode til prisen.
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
423
Antall liker
31
Torget vurderinger
0
Milenko skrev:
Milenko skrev:
Vil dere etterhvert føre Shunyatas rimelige strømkabler, f.eks. venom 3 som ble product of the year i absolute sound?
Når begynner dere evt. å ta imot bestillinger osv. trenger litt kabler og disse skal vistnok være meget gode til prisen.
Hei,
bestillinger på Shunyata tar vi i mot allerede. Ta gjerne kontakt på mail eller telefon.

Mvh
Sture
 
N

nb

Gjest
Hva har dere (eller har planer om å ha) i butikken deres i Oslo?

Håper dere får dette til å gå rundt sånn noenlunde - er jo ikke den enkleste bransjen å drive i skulle jeg tro.
 
R

Roysen

Gjest
I butikken har vi nå demoutstyr fra:
- Rockport Technologies
- Soulution
- MBL
- E.A.R./Yoshino
- Oracle Audio Technologies
- Triplanar
- Miyajima
- Kondo
- MIT
- Audiodesk Systems
- Copulare
- Oyaide

I tillegg er det hodetelefoner og hodetelefonforsterkere på veg inn. Shunyata Research produkter vil også snart ankomme.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Tidal T1 til kr. Ring,- inkl moms.
Ser jo forbløffende bra ut da. Hva slags elementer sitter i disse Tidal-høyttalerne da Roysen? Det er kanskje Tidal (Hvis de lager elementene selv?)
Ser også ut som Tidal har våget å plassere elementene der de SKAL sitte og ikke bare der "alle andre" plasserer dem. Det funker bra estetisk også syns jeg. Flotte saker. Lykke til!

EDIT: Hjemmesiden er også svært lekker! Bra jobba!!

Mvh


Vidar
 
R

Roysen

Gjest
Low-Q skrev:
Tidal T1 til kr. Ring,- inkl moms.
Ser jo forbløffende bra ut da. Hva slags elementer sitter i disse Tidal-høyttalerne da Roysen? Det er kanskje Tidal (Hvis de lager elementene selv?)
Ser også ut som Tidal har våget å plassere elementene der de SKAL sitte og ikke bare der "alle andre" plasserer dem. Det funker bra estetisk også syns jeg. Flotte saker. Lykke til!

EDIT: Hjemmesiden er også svært lekker! Bra jobba!!

Mvh


Vidar
Hei, Vidar.

Tidal Audio har et nært samarbeid med Thiel Accuton. De holder til et steinkast fra hverandre. Så elementene Tidal Audio benytter kommer fra Thiel Accuton. Det benyttes keramiske og diamant elementer. Bortrsett fra til de minste modellene får Tidal Audio en svart spesial coating på de keramiske elemtene som fjerner noe av den typiske "keramiske" lydsignaturen. Tidal Audio er alene om å få benytte disse elementene i sine høytalere.

Vi har ikke tatt inn noen produkter ennå fordi Tidal Audio er i ferd med å komme med nye versjoner av flere av høytalerne og også av forsterkerne samt nye DACer. Hovedforbedringen i høytalerne er et nytt proprietært kabinettmatriale som vil få navnet Tiralit. Den første høytaleren med dette kabinettmaterialet vil hete Agoria og vil ligge rett under Sunray i sortimentet. Den vil med stor sannsynlighet bli introdusert som en av de største nyhtene/trekkplasterne på Munchen-messen i år.

De kommer også med en ny toppmodell over T1. Denne modellen vil bestå av to tårn pr side som dagens T1. Det ene tårnet vil være en litt større utgave av dagens T1-Sunray tårn men med et kabinett i Tiralit og et delefilter med kun de beste CAST motstander og kondensatorer i sølv fra Duelund. Bestykningen vil bestå av en diamant diskant, to keramiske mellomtoner og fire keramiske mellombasser plassert på samme måte som i T-1 Sunray i kabinettet. Basstårnet vil også ligne på dagens T1-Basstower, men større kabinett i Tiralit. De nye basstårnene vil ha to vertikale par keramiske bass-elementer i stedet for dagens ene par i T1-Basstower. Et forbedret aktivt delefilter sammenlignet med dagens T1-LPX vil også leveres med.

Det første paret med serienr 001 er reservert til residens Roysen. Det gjelder også det første paret av deres nye lithium ion batteridrevne referanse monoblokker. Audio Norge vil kunne holde demonstrasjoner av disse høytalerne og monoblokkene i tillegg til Rockport Technologies Arrakis 2 og System 3 Sirius i mitt nye lydhus i hagen når det står ferdig. MBL 1621A og 1611F samt Soulution 745 og et nytt forbløfffende Soulution produkt vil også være tilgjengelig for demo der. Det samme vil Shunyata Researchs beste nettkabler og nettfilter samt Transparent Audios kabel-toppmodeller.

Mvh
Roysen
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Ser at butikk nevnes og fant jo frem til det på hjemmesiden.
Snakker vi her om lokalene ved siden av Big Dipper (Duettaudio)?
Eller andre større lokaler i samme bygg?

Mvh.KW
 
R

Roysen

Gjest
KW skrev:
Ser at butikk nevnes og fant jo frem til det på hjemmesiden.
Snakker vi her om lokalene ved siden av Big Dipper (Duettaudio)?
Eller andre større lokaler i samme bygg?

Mvh.KW
Vi deler lokaler med Duet Audio.

Mvh
Roysen
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.503
Antall liker
15.342
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Mangler et par Oyaide kontakter så jeg får ta meg en tur innom en dag! Gratulerer med nybutikk :)

OU812
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Rune.U skrev:
-Veldig bra!! Likevel så savner jeg litt konstruktiv nytenkning hos bransjen.
Relativt dyre (men selvfølgelig gode) merker; javel men som nevnt,så bør bestandig priser stå på sidene. Det regner vi med kommer på plass etter redegjørelsen over her. Flott!
-Ellers så bør alle aktører ha en form for innbytteordning,og deretter en andrehånds-salgside. Dessverre svever mange forhandlere i den villfarelse at dette kommer i konflikt med de merkene de fører som nye,men det er ikke riktig. Man øker salget generellt,og øker velviljen i markedet ved dette.Om kunden ikke ønsker å benytte seg av denne mulighet fordi hun/han ikke oppnår ønsket pris,så vil likevel kredibiliteten økes og bestå fordi muligheten faktisk var der. De fleste kunder forstår at en butikk må kjøpe inn billigere enn de selger ut.
-Service! Virker som en selfølgelighet,men som vi alle vet så er det ikke det lenger i dagens markedssamfunn. Nærhet til leverandør og servicemuligheter er store ting,men vi forstår naturligvis at at et lite selskap ikke kan opprette lokalkontor over hele landet. Likevel finnes det muligheter som jeg enda har til gode å se at noen benytter.Lokale reparatører,(for det finnes enda en liten del av dem),blir så godt som aldri kontaktet av merkeforhandlere. Man kan spørre hvorfor! I særdeleshet på dyrere produkter,må dette være ytterst gunstig for alle parter. Gi vedkommende et kurs,og la de lokale ta seg av løpende service.
Jeg vet at mange merker kun vil ha fabrikkmedarbeidere til å ta seg av slike ting,men da er det faktisk langt bedre å velge et godt merke der det ikke ligger slike "Apple-holdninger" i bunn. Hvem har vel ikke ventet i måneder på å få mobilen eller PCen reparert,uten å få en tilfredsstillende erstatning i mellomtiden.

Dette er ikke myntet spesiellt på deg og dere Roysen,men jeg snek meg bare til å etterlyse det jeg og noen få til ;) etterlyser hos bransjeaktørene generellt pr i dag.
Lykke til!! :)
Mvh Rune :)
Bra innlegg.
Vi bare si at det er ikke noe verre å ta service på ML enn på Denver CD spiller kjøpt på Europris.
Så lokale helter kan nok benyttes.
Men når det kommer til reparasjon så er ikke selgere så innteresert i sånt heft og pengetap.
Det vil bare selge,selge og atter selge.
Det var jo derfor verkstedene ble kastet ut fra butikkene på 80-90 tallet....

I gamle dager hadde nemelig nesten hver butikk verksted.
Da prater vi SERVICE...
Helt til blårussen og andre fant ut at sånn kan vi ikke ha det.
Og nu tjener Tollpost og Posten gode penger for sikringsbytte.... (satt på spissen)
Ja, jeg har hatt amper på 40 kg sendt fra Kristiansand opp til Bodø for å skifte sikring ;D
1200 flis i porto og 400 i reparasjon....
 
V

vredensgnag

Gjest
Det er noe jeg stusser over, Roysen, i forhold til din merkevarebygging omkring selskapet du nå er med på å starte. Jeg syns det er flott gjort å satse på super high-end slik dere gjør, og tror også at dere med den økonomiske utviklingen vi ser i Norge burde ha et kundegrunnlag.

MEN - jeg har et spørsmål. Jeg registrerer at du så og si uten unntak kjøper brukt, og har også lest mange innlegg fra deg der du understreker at du legger stor energi i å tråle markeder internasjonalt etter super high-end komponenter som er på annen- og tredjehåndsmarkedet, som du hanker hjem til favørpris.

Hvordan rimer din personlige holdning til hifi-innkjøp med hva du forventer av egne kunder? Ser du noen konflikt der?
 
R

Roysen

Gjest
vredensgnag skrev:
Det er noe jeg stusser over, Roysen, i forhold til din merkevarebygging omkring selskapet du nå er med på å starte. Jeg syns det er flott gjort å satse på super high-end slik dere gjør, og tror også at dere med den økonomiske utviklingen vi ser i Norge burde ha et kundegrunnlag.

MEN - jeg har et spørsmål. Jeg registrerer at du så og si uten unntak kjøper brukt, og har også lest mange innlegg fra deg der du understreker at du legger stor energi i å tråle markeder internasjonalt etter super high-end komponenter som er på annen- og tredjehåndsmarkedet, som du hanker hjem til favørpris.

Hvordan rimer din personlige holdning til hifi-innkjøp med hva du forventer av egne kunder? Ser du noen konflikt der?
Godt spørsmål Vredensgnag.

Dette burde jeg sikkert klargjort tydeligere på eget initiativ, men jeg har vært litt redd for om det ligger innenfor regelverket. Så jeg har latt være. Nå som du spørr har jeg så vidt jeg forstår anledning til å svare direkte i hvert fall.

Vi fører produkter i flere prisklasser fra det veldig dyre til det som ligger rett innenfor det jeg vil kategorisere som high end. Vi har dog valgt produkter vi mener gir mest lyd for pengene innenfor hver prisklasse slik at folk som søker high end lydopplevelser kan komme til oss å være trygge på at de får høy kvalitet for pengene sammenlignet med konkurrerende produkter i samme prisklasse.

For meg selv hjemme har jeg vel ikke lagt skjul på at jeg søker det aller beste uten at pris nødvendigvis er en issue. De produktene vi fører som hører inn i det kvalitetssegmentet jeg sikter mot, men da til våre høyeste priser også (Rockport Technologies, Tidal Audio, MBL, Soulution, Transparent Audio, Shunyata Research, Copulare, Oyaide) vil naturlig innfinne seg i mitt hjem også - kjøpt nytt over disk hos oss. Det er først og fremst produkter som ikke er tilgjengelig i Norge eller som har gått ut av produksjon som jeg henter inn via utenlandske bruktmarkeder.

Produkter jeg ønsker som er tilgjengelig i Norge over disk vil bli kjøpt i Norge over disk. Et eksempel er et nylig kjøp av en Lyra Olympos pickup fra Geir Tømmervik over disk hos OHC selv om samme produkt finnes tilgjengelig til bedre pris på bruktmarkedet.

FM Acoustics 2011 som det skrives om i en annen tråd er et produkt som har gått ut av produksjon, så det er ikke tilgjengelig over disk som nytt produkt noe sted i verden og selskapet er tydeligvis ikke interessert i Norge som et marked fordi de svarer konsekvent ikke på mine forespørsler om hvor jeg som norsk kunde skal henvende meg for å kjøpe nye produkter.

Mvh
Roysen
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
RJEL skrev:
Vi bare si at det er ikke noe verre å ta service på ML enn på Denver CD spiller kjøpt på Europris.
Så lokale helter kan nok benyttes.
Neida, akkurat som det ikke er verre å ta service på en Ferrari og en Skoda ;D

Har forøvrig aldri hørt om Denver CD-spiller og for alt jeg vet kan den jo være like sofistikert som en Levinson CD-spiller ;)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Grattis med en Nydelig nettside og kjempe + for at prisene også står der.

Nettsiden er veldig bra og fungerer prikkfritt. Det er lett å finne frem.

Grattis med kjempe flotte produkter!!

Mvh

Frank
 

monolake

Medlem
Ble medlem
25.01.2012
Innlegg
24
Antall liker
0
Er der en der kan linke til hjemmesiden vil meget se den siden får så go kritik.
 

monolake

Medlem
Ble medlem
25.01.2012
Innlegg
24
Antall liker
0
monolake skrev:
Er der en der kan linke til hjemmesiden vil meget se den siden får så go kritik.
Meget flot hjemmeside rigtig lækker udført må man sige.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er noe jeg stusser over, Roysen, i forhold til din merkevarebygging omkring selskapet du nå er med på å starte. Jeg syns det er flott gjort å satse på super high-end slik dere gjør, og tror også at dere med den økonomiske utviklingen vi ser i Norge burde ha et kundegrunnlag.

MEN - jeg har et spørsmål. Jeg registrerer at du så og si uten unntak kjøper brukt, og har også lest mange innlegg fra deg der du understreker at du legger stor energi i å tråle markeder internasjonalt etter super high-end komponenter som er på annen- og tredjehåndsmarkedet, som du hanker hjem til favørpris.

Hvordan rimer din personlige holdning til hifi-innkjøp med hva du forventer av egne kunder? Ser du noen konflikt der?
At en mann personlig alltid har foretrukket å kjøpe brukte produkter er vel ikke i noen moralsk eller etisk konflikt med å være forhandler av nye produkter? Det er jo ikke slik at han har uttalt at det er umoralsk eller uetisk å selge nye produkter, så jeg ser ikke helt hvorfor dette skulle være en aktuell problemstilling. Jeg er overbevist om at det finnes nybilforhandlere som personlig foretrekker å kjøre bruktbil, uten at det har vært leserinnlegg i avisene som tar det opp som problematisk.

Noen må jo tross alt kjøpe produktene nye også, for ellers blir det ikke noe bruktmarked for oss som kjøper brukt.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Roysen har da ikke vært bransjeaktør siden hortenmessen. Det er det ingen dramatikk i og er skrevet om av roysen selv her på sentralen.
 
Topp Bunn