Bra drøm.

joaredge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2005
Antall liker
3
I natt drømte jeg at Fidelity og Hifisentralen arrangerte messe/treff i bergen... logisk siden jeg bor i kongsberg. Hehe...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Skal ta turen jeg... det blir vel etter at de er ferdig med julekonkurransen det da??

Jeg drømte en natt at vår nye nabo stod på terassen og skjøt med kanon. Hva det skulle bety aner jeg ikke... ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.780
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
kan kanon tolkes som et fallos symbol?
jeg bare spør...

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
skulle vel ikke ha sagt dette, men i mine drømmer er jeg stort sett naken..

edit: jeg gjør ikke det du først tror, neida. Det er helt hverdagslige saker som foregår. Som byturer, kaffeslaberas osv. Men, like dønn naken er jeg hver eneste gang.

Drømte at jeg sov på en pallestabel på frysa, våkna av at jeg sto på alle fire i senga og sparka i veggen. Tror jeg lette med foten etter hullene i pallene så jeg kunne klatre ned.
Jada, jeg frøs på føttene, så det kan nok være grunnen til denne drømmen.
Men hvorfor naken, er jeg en reinkarnert freud? :)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.780
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg drømmer stadig vekk at den sexy nabokona deler ut meloner i trappeoppgangen.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.640
Torget vurderinger
3

edit: jeg gjør ikke det du først tror, neida. Det er helt hverdagslige saker som foregår. Som byturer, kaffeslaberas osv. Men, like dønn naken er jeg hver eneste gang.

Drømte at jeg sov på en pallestabel på frysa, våkna av at jeg sto på alle fire i senga og sparka i veggen. Tror jeg lette med foten etter hullene i pallene så jeg kunne klatre ned.
Jeg hang en gang sammen med noen studiner som var veldig inne i drømmetyding, hvordan er det , føler du det bekvemt å være naken , eller blir du flau hver gang ?

Felis

Medlem
Ble medlem
15.02.2006
Antall liker
0
Det er sjelden noen genistrek å fortelle noen om hva man har drømt, uansett klarer noen å tolke det mest utrolige ut av det. ;)
Heldigvis pleier jeg å glemme mine, men det er jo noen gjengangere,
som: dette ned fra et tre, løpe uten å komme av flekken, springe nedover en bakke med lange steg nærmest svevende, skulle på reis og ha veldig dårlig tid og lettere panikk fordi alt man skal ha med seg ligger strødd og man sliter veldig med å pakke.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.807
Sted
Østfold
Hmm, drømmer ja, det er jeg "god" på.

Jeg drømte at jeg var utro. Jeg aner ikke hvem jeg var sammen med, men det var dama mi jeg var utro med. Ganske grei drøm å fortelle sin kjære ;)

Ellers døste jeg på sofaen i stad og drømte at instruktøren på babysvømekurset måtte erstattes med vikar på grunn av snarlig fødsel. Det morsomme var at i min halvvåkne tilstand så var dette innblanding fra TV med den vikarierende Idol-programlederen ;D

Drømte også for litt siden om at jeg var med på å utvinne et spesiellt mineral på en annen planet. Det var en skikkelig fartsfylt og spennende drøm. Nesten som en god film, og føltes utrolig troverdig. Spesiellt prosjektsjefen som var delvis korrupt og ikke ville ha noen lekkasjer om at sikkerheten ikke var helt i orden.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Det begynner å bli en stund siden men da drømte jeg ei natt at jeg skulle sitte på med en hvit mercedes 88 modell som krasjet i en rundkjøring. 2 Dager senere kom ene kompisen min innom med en hvit mercedes 88 modell og spurte om jeg ville bli med på test tur for han vurderte å kjøpe bilen. Gjett hvem som sa nei.

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Antall liker
2
Drømte en gang om at jeg mistet det ene beinet mitt i gressklippern. Plukket opp det avkappede beinet, puttet det under armen og hinket rundt mens jeg fortvilt og forbannet spurte familie, venner og forbipasserende om hjelp. Men fikk jeg hjelp? NEI! ...Da jeg våknet tenkte jeg bare en ting: "JÆVLER" ;D :eek: ::)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1

Hei!
Kanskje du bare er en blotter (av natur), som ikke tør å leve ut fantasiene i fare for konsekvensene ;D ;D ;D
;D ;D ;D, fint da å få det unnagjort i en drøm ;)
Bare måtte;)

Husker jeg leste om han som hadde vært på utdrikkningslag og våknet neste morgen i et lite minitelt i spikersuppa (Oslo) helt naken med fotlenke støpt til ei bøtte med sement.
Tipper han håpet han drømte da han takk opp glidelåsen på teltet og kikket ut litt ut på dagen deretter.

Jeg opplever en gang i blant at jeg drømmer at jeg har mareritt ???
Eller har jeg bare mareritt?
I hvert fall så prøver jeg i drømmen og ake meg ut mot sengekanten for å kunne falle ut/ned og dermed våkne.
Beklageligvis så har jeg aldri klart det eller kanskje jeg skal si heldigvis.
Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Drømte en gang om at jeg mistet det ene beinet mitt i gressklippern. Plukket opp det avkappede beinet, puttet det under armen og hinket rundt mens jeg fortvilt og forbannet spurte familie, venner og forbipasserende om hjelp. Men fikk jeg hjelp? NEI! ...Da jeg våknet tenkte jeg bare en ting: "JÆVLER"  ;D :eek: ::)
Hei!
;D ;D Dette kommer vel mer innunder mareritt det.
Regner med at du etter dette har gått over til helmanuell gressklipper (gardena) for dersom du mister beinet FØRST så blir det vanskelig deretter å få skadet det i gressklipperen ;)
Har du prøvd å klippe plenen med et bein og manuell klipper, sikkert bare mulig i en drøm, for der går alt an :)

Mvh.KW

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Antall liker
2
Hei!
;D ;D Dette kommer vel mer innunder mareritt det.
Regner med at du etter dette har gått over til helmanuell gressklipper (gardena) for dersom du mister beinet FØRST så blir det vanskelig deretter å få skadet det i gressklipperen ;)
Har du prøvd å klippe plenen med et bein og manuell klipper, sikkert bare mulig i en drøm, for der går alt an :)

Mvh.KW
Hehe, siden det var en helsyk drøm så var det en manuell klipper ja! Vil ikke kalle det mareritt egentlig, ble ikke forskremt på noen måte - bare forbannet. :-/

B

bamsemann

Gjest
Tror nok jeg skal holde nattens drøm for meg selv ja. :D

Bamsemann.....

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Tror nok jeg skal holde nattens drøm for meg selv ja.  :D

Bamsemann.....
Er du bleik eller ;D
Vi er den vi er på godt og vondt ::)
Kom igjen da ;)

Mvh.KW

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
superkhm: flau nei, sjelden.
Det hender jeg svetter noe djevelsk når jeg våkner, uten at jeg er redd altså. Snedige greier, som jeg vil holde meg unna hva tolking angår.
Det vi drømmer er vel gjerne relatert til det vi tenker/gjør i våken tilstand, men det har også hendt jeg har drømt litt geografisk og fått deja vú når jeg har kommet dit i våken tilstand.
Ja, jeg har gjort mye sprengt opp gjennom tiden, kanskje derfor drømmene også ligger i de baner :)

B

bamsemann

Gjest
Er du bleik eller ;D
Vi er den vi er på godt og vondt ::)
Kom igjen da ;)

Mvh.KW
Tør ikke gå ut med den drømmen nei, men den var jævla fin ohhhhhhhhhh ja! ;)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Tør ikke gå ut med den drømmen nei, men den var jævla fin ohhhhhhhhhh ja! ;)
Har klein eller Cannondale kommet med nye modeller nå da?
;D ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Skjøt han spurv?
Tror ikke han skjøt spurv, men han kan ha skutt på skjærer..
...for i natt drømte jeg at det satt en oransje skjære (den lignet overhodet ikke på en skjære, men det VAR en skjære) på en strømledning mens to rever ( i samme farge, litt mer naturlig) drev og klatret og prøvde å fange skjæren. Og den dumme fuglen hadde ikke engang vet til å lette.
Kjære vene hvorfor drømmer jeg slikt...? :-/

B

bamsemann

Gjest
Har klein eller Cannondale kommet med nye modeller nå da?
;D ;D ;D ;D
Må nok bytte ut Klein da en kvinnelig syklist sa at visse kroppsdeler mulig sto i forhold navnet.

Så nå har jeg bestilt meg en Giant... ;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.780
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Puh, godt det ikke var håret  ;)
ja, for man har jo som regel flere tenner enn hårstrå å avse ;D

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
ja, for man har jo som regel flere tenner enn hårstrå å avse  ;D
Ja, nettopp, og så vokser de fortere ut igjen....

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Tror ikke han skjøt spurv, men han kan ha skutt på skjærer..
...for i natt drømte jeg at det satt en oransje skjære (den lignet overhodet ikke på en skjære, men det VAR en skjære) på en strømledning mens to rever ( i samme farge, litt mer naturlig) drev og klatret og prøvde å fange skjæren. Og den dumme fuglen hadde ikke engang vet til å lette.
Kjære vene hvorfor drømmer jeg slikt...?   :-/

;D ;D ;D ;D ;D Helt utrolig hva en kan drømme, her fikk jeg meg en god latter.
Tenk deg to oransje rever som tror de er ekorn på en strømledning i et forsøk på å fange en oransje skjære som ikke tror sine egne "oransje" øyne og derfor blir sittende.
Du roter ikke med LSD! ;D ;D ;D
Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Eg drøymde at eg mista tennene.....
Hei Arve!
Dette har jeg hørt skyldes dårlig samvittighet på grunn av dårlig tannhygiene ::) ::) ;D
Mvh.KW

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Tannmisting er ekkelt. Hadde den en gang etter et mindre hyggelig tannlegebesøk.

Ellers har jeg ganske ofte en drøm hvor jeg løper nedover en bakke, strekker ut armene og letter og flyr. Når jeg først er i lufta blir jeg nærmest vektløs, og kan fly hvor jeg vil. Deilig drøm. Det er alltid skuffende å våkne fra den.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
;D ;D ;D ;D ;D Helt utrolig hva en kan drømme, her fikk jeg meg en god latter.
Tenk deg to oransje rever som tror de er ekorn på en strømledning i et forsøk på å fange en oransje skjære som ikke tror sine egne "oransje" øyne og derfor blir sittende.
Du roter ikke med LSD! ;D ;D ;D
Mvh.KW

Jeg roter ikke med LSD... ;)

Men den fuglen hadde definitivt vært et funn for enhver ornitolog, fargen kunne minne om tomatsuppe, med melk i. Har aldri sett maken. ;D

kjetilrosand

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.11.2003
Antall liker
14
Drømte i natt at noen ved en feil sendte meg et par med Von Schweikert vr4jr høytalere og ingen visste hvor de kom fra og jeg kunne bare beholde de, men våknet selvfølgelig akkurat når jeg trykket PLAY på CD-spilleren :( så de fikk jeg ikke hørt........

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.700
Drømte i natt at noen ved en feil sendte meg et par med Von Schweikert vr4jr høytalere og ingen visste hvor de kom fra og jeg kunne bare beholde de, men våknet selvfølgelig akkurat når jeg trykket PLAY på CD-spilleren :( så de fikk jeg ikke hørt........
Jeg kan imidlertid forsikre deg om at de virkelig låter som en drøm...

mvh

noruego

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
464
Sted
Bergen
Jeg har også mistet tennene i drømme. To ganger faktisk og det er nok noe i det at jeg hadde litt dårlig samvittighet for ikke å ha vært hos tannlegen en stund.

Ganske ekkel følelse når tennene løsner på en gang, det kan jeg forsikre. Det verste var andre gangen, jeg husker jeg tenkte at "nå skjer det på ordentlig" og jeg husket den andre drømmen godt.

Rart dette at man husker drømmer fra evighet tilbake i drømmefase men knapt nok i våken tilstand.

Jeg har forresten gått armgang fra Damsgårdsfjellet til Lyderhorn. Det var lagt ut en stålkabel og jeg måtte selvfølgelig prøve å komme meg over. Har aldri vært så sliten. Da jeg var halvveis tenkte jeg at det var bedre å dø enn å fortsette med dette ;D Utrolig nok kom jeg over og våknet da jeg forskrekket så jeg begynte på returen. Våknet usedvanlig lite uthvilt den morgenen!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg roter ikke med LSD...  ;)

Men den fuglen hadde definitivt vært et funn for enhver ornitolog, fargen kunne minne om tomatsuppe, med melk i. Har aldri sett maken.   ;D
Hei!
Godt å høre at det kun var en helt V(anlig)ANNVITTIG  drøm.
Jeg kunne nok ha oppnådd en viss popularitet i min andre (hobby)krets med ei oransje skjære med samme farge på øynene.
Noen ganger tror jeg nesten at jeg drømmer bare ved å nyte den lille vakre jeg har i avataren min, men den er reell nok den, en halv etage ned fra stua, forøvrig en redlegged honeycreeper (uten influensa heldigvis) ;)
Mvh.KW

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hei!
Godt å høre at det kun var en helt V(anlig)ANNVITTIG  drøm.
Jeg kunne nok ha oppnådd en viss popularitet i min andre (hobby)krets med ei oransje skjære med samme farge på øynene.
Noen ganger tror jeg nesten at jeg drømmer bare ved å nyte den lille vakre jeg har i avataren min, men den er reell nok den, en halv etage ned fra stua, forøvrig en redlegged honeycreeper (uten influensa heldigvis) ;)
Mvh.KW

Ja din fugl er i alle fall mye finere enn "min". Bortimot min favorittfarge faktisk.. Hadde en kampfisk i den fargen en gang.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Skummelt å legge ut drømmene sine på slike steder... Men Komponenten, siden du nå har blottstilt deg frivillig... Drømmer er ofte lette å begripe, skjønner du... ;)
Fuglen representer din frihet. Den skarpe fargen er nok et bilde på en klar og skarp (fargerik) personlighet. Er fuglen fri til å fly er alt ok, dette har med din følelse å gjøre. Du ser to kamuflerte rever på jakt etter fuglen (friheten din). Underbevisstheten forsøker å fortelle deg noe. Noen er i ferd med å begrense eller søker å frata deg din frihet, men ditt bevisste jeg har ikke fullt ut forstått det. Det er mulig det er så banalt som at du føler at barna dine (om du har noen) forhindrer din frie flukt, det kan være venner, kjærester, jobb, what have you...
Poenget er: Noen eller noe oppleves truende mot din frihet. Du har fått et varsel, du kan gjøre noe med det, eller fortsette å få stadig tydligere slike drømmer.
Til dere som drømmer om å miste tenner: Å være tannløs kjenner alle til. Det dreier seg ganske enkelt om at derre er redde for, eller ofte kjenner opplevelsen av å mangle evnen til å bite fra dere i gitte situasjoner.

Drømmer kan være ganske avslørende mine venner...! ;) Keep 'em coming! :D

Honkey

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Den flydrømmen har jeg også hatt, kjempekult!

Ellers hadde jeg for mange år siden en drøm at jeg falt/hoppet i kollen ... våknet like før nedslaget.. puh ;D
Sikkert nervøs før en eksamen eller noe slikt ::)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Skummelt å legge ut drømmene sine på slike steder... Men Komponenten, siden du nå har blottstilt deg frivillig... Drømmer er ofte lette å begripe, skjønner du...  ;)
Fuglen representer din frihet. Den skarpe fargen er nok et bilde på en klar og skarp (fargerik) personlighet. Er fuglen fri til å fly er alt ok, dette har med din følelse å gjøre. Du ser to kamuflerte rever på jakt etter fuglen (friheten din). Underbevisstheten forsøker å fortelle deg noe. Noen er i ferd med å begrense eller søker å frata deg din frihet, men ditt bevisste jeg har ikke fullt ut forstått det. Det er mulig det er så banalt som at du føler at barna dine (om du har noen) forhindrer din frie flukt, det kan være venner, kjærester, jobb, what have you...
Poenget er: Noen eller noe oppleves truende mot din frihet. Du har fått et varsel, du kan gjøre noe med det, eller fortsette å få stadig tydligere slike drømmer.
Til dere som drømmer om å miste tenner: Å være tannløs kjenner alle til. Det dreier seg ganske enkelt om at derre er redde for, eller ofte kjenner opplevelsen av å mangle evnen til å bite fra dere i gitte situasjoner.

Drømmer kan være ganske avslørende mine venner...! ;) Keep 'em coming! :D

Honkey
Nei men er du drømmetyder du da Honkytonk, dette var jo spennende. :D
Med de siste ukers viktigste debatt i bakhodet er det vel ikke vanskelig å finne ut hva det er jeg føler er i ferd med å frata meg min frihet... ;) Hva gjør jeg så med det...?

Greit å vite at du har slike evner, skal nok benytte meg av din kunnskap også i fremtiden. Problemet er at de fleste drømmer glemmer jeg, den med skjæren dukket plutselig opp igjen en dag jeg gikk tur og så en flokk med nærmere 20 skjærer.

Topp Bunn