Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.426
    To av mine ungdomsdrømmer i samme bilde. Skulle hatt en Chesterfield sofa også…
    Problemet med 801S3 og N801 er den høye delefrekvensen mellom mellomtonen og det store basselementet, samt avstanden mellom elementene.

Spill feks Elton John og Leonard Cohen med Born to Lose så hører du hvordan Cohens vokal hopper vertikalt mellom mellomtone og bass.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    4.330
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Problemet med 801S3 og N801 er den høye delefrekvensen mellom mellomtonen og det store basselementet, samt avstanden mellom elementene.

Spill feks Elton John og Leonard Cohen med Born to Lose så hører du hvordan Cohens vokal hopper vertikalt mellom mellomtone og bass.
    Interessant. Er dette veldig avhengig av lytteavstand?

SiSt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Antall liker
    1.956
    Sted
    Hamar
    PV1D som trøbler. Virker å være samme feil som beskrevet her:

Noen som vet et sted som kan ta en slik jobb? Rundt Hamar- Oslo. Sjekket re:elektro men de tar ikke sub/aktive høyttalere

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.426
    Sikkert sannsynlig; ser det nevnes 45000 dollar(?) noen steder for 802.

particle

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Antall liker
    357
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Må si at det frister stadig mer å teste B&W i eget anlegg! Etter tidlig omtale å dømme tror jeg 804 er modellen som gjør det største spranget denne generasjonen, siden mellomtonen får et eget, avkoblet aluminiums-kabinett. Sikkert ikke på nivå med "Turbine-head", men like fullt et betydelig steg opp. Med moderat størrelse på lytterommet tror jeg også de høyere modellene kan bli i meste laget, og dypbass er uansett ikke det jeg prioriterer høyest.

Det blir spennende å lese tester av den nye generasjonen, som burde være like rundt hjørnet. Av forrige generasjon har Hi-Fi Klubben kun ett demo-par av 804 D4 ute for salg, til kr. 150.000, så da kan man like gjerne gå for den nye generasjonen. Den nye "Dark Walnut"-utførelsen ser også veldig lekker ut! 🤘
    B&W 804 D5_Dark Walnut3.jpg

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.426
    Enig med å velge noe annet enn pianolakkvariantene. Men til 200’ ville jeg mye heller gått for en brukt storebror D3 eller D4. Dypbass er subjektivt mye mer viktig enn frekvens oppover.

Regn også med å bruke penger på en EQ om D5 er tunet som de forrige generasjonene.

• Liker
    Reaksjoner: KMR

particle

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Antall liker
    357
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Enig med å velge noe annet enn pianolakkvariantene. Men til 200’ ville jeg mye heller gått for en brukt storebror D3 eller D4. Dypbass er subjektivt mye mer viktig enn frekvens oppover.
    Selvsagt vil jeg holde et øye med bruktmarkedet fremover, og spesielt etter at den nye generasjonen faktisk blir tilgjengelig. Men som jeg var inne på kan mektigere bass også gjøre direkte ugang dersom lytterommet blir for lite. Jeg kan fortsatt ikke konkludere med at dét ville ha vært gyldig med de større modellene i mitt tilfelle, men har det på listen over "potensielle fallgruver". 804 er også betydelig lettere å håndtere i lys av sin mer moderate vekt og størrelse.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn