Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Et litt overraskende oppsett, men det fungerer helt sikkert flott! :cool: Flotte høyttalere.
    fungere helt flott, Bjørn, men hva var overraskende? Kan være interessant å høre hva du reagerte på?
    Jeg ville kanskje påspandert meg litt hvassere elektronikk. Men av høyttalerne i den nye 800-serien er det 804'ene jeg synes ser flottest ut uteseendemessig. Hvordan er de i bånn? Jeg hadde B&W 804S, og jeg synes det ble litt tynt i bånn. Det var derfor jeg skiftet til 803 Diamond, som jeg selv er veldig fornøyd med. De har alt jeg savnet med 804'ene. Særlig med EC AW250-R som effektforsterker...

    Edit: skal du oppgradere, EC fungerer meget bra sammen med B&W. Har kjørt den kombinasjonen i mange år.
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Du får uansett høyttalere med stort potensiale. Har ikke så mange gode råd, hvorfor skal du få noe gratis da? Du får slepe rundt på klossene du også ;)
    Kødda, ut fra bildet så det ut til at såpass store kasser kunne trengt mer luft bal og på sidene for å unngå "innboksing" av bassen, samt større avstand mellom seg. Men jeg vet ikke om det er mulig. Uansett, gratulerer, flotte høyttalere!!
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Et litt overraskende oppsett, men det fungerer helt sikkert flott! :cool: Flotte høyttalere.
    fungere helt flott, Bjørn, men hva var overraskende? Kan være interessant å høre hva du reagerte på?
    Jeg ville kanskje påspandert meg litt hvassere elektronikk. Men av høyttalerne i den nye 800-serien er det 804'ene jeg synes ser flottest ut uteseendemessig. Hvordan er de i bånn? Jeg hadde B&W 804S, og jeg synes det ble litt tynt i bånn. Det var derfor jeg skiftet til 803 Diamond, som jeg selv er veldig fornøyd med. De har alt jeg savnet med 804'ene. Særlig med EC AW250-R som effektforsterker...

    Edit: skal du oppgradere, EC fungerer meget bra sammen med B&W. Har kjørt den kombinasjonen i mange år.
    Takk for gode tips, StigF. Har vært på utkikk etter gode råd rundt elektronikk en periode. Her på Sentralen og ellers. EC har lenge vært en "option" for mitt valg. Jeg har absolutt en plan for videre utvikling av elektronikken. Men jeg må si at jeg så langt er veldig godt fornøyd med Frank sitt råd fra HiFi-klubben i Tromsø: disse høyttalerne gjør at NAD 390 DD virkelig får vist hva den duger til. MYE for pengene...

    Jeg er i ferd m å venne meg til virkelig High-end, tror jeg. Men det blir skritt for skritt...

    Er ikke overbevist, though, om at EC er svaret.

    Og by the way: ja, jeg er i ferd m å utforske bunnen. Men min konklusjon så langt er at jeg er happy. Hadde sub i tidligere oppsett, men føler ikke noe behov nå. Skal jeg gi min første karakteristikk av 804-ene er det: rent. (Du får ut, det studio la inn).
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Da Hifiklubben solgte EC for en del år siden var det nettopp B&W de anbefalte som høyttalere. Selv har jeg hatt følgende kombinasjoner opp igjennom årene (startet da jeg var 17):
    ECI-2 - B&W DM602 S2
    ECI-2 - B&W DM603 S3
    ECI-2/AW60FTT (biamp) - B&W DM603 S3
    EC4.6/AW120DMB - B&W DM603 S3 (her gikk jeg over til fullbalansert oppsett)
    EC4.6/AW120DMB - B&W 804S
    EC4.6/AW120DMB - B&W 803 Diamond (fikk første føling med det voldsomme, krystallklare lydbildet til høyttalerne)
    EC4.8/AW120DMB - B&W 803 Diamond
    EC4.8/AW250-R - B&W 803 Diamond (og jeg tror jeg blir her, føler jeg har det anlegget jeg vil ha nå)

    Så jeg har selv "gått gradene". Kombinasjonene i uthevet skrift er de jeg fikk størst "wow-opplevelse" av.

    Men selvfølgelig, lytt og hør selv, så finner du ut hva du liker. Det er tross alt det viktigste.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hadde selv dm602.5 s3 på ec4.5/aw60 i sin tid. Kan lett si at kombinasjonen låter flott :)

    Men de fikk et nytt og enda bedre liv når det kom en conrad jonsen pre inn og et par LC audio monoblokker på 78w klasse a.. ;)

    Nå i mer moderne tid har jeg hatt primare i32 på et par PM1.. primare syns jeg låt veldi godt på b&w.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Tror nok de vil bli betydelig bedre med et par hundre timer innspilling. Lurt å la de gå på lav lyd når du er på jobb osv for å få fortgang :)
    var innom hifiklubben for en mnd siden og hørte på de, vertfall en radikal forbedring fra d2 serien. Låter helt sinnsykt bra i toppen, men jeg synes de ble litt tamme i bunn.....
    Så må du rett og slett bare prøve deg frem med forsterkere..... Ikke sikkert det som funket på d2 serien funker på den nye! Men tror du trenger noe med mye power for å få bassen til å våkne :)
    skjønner at du er en lykkelig mann :)
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Du får uansett høyttalere med stort potensiale. Har ikke så mange gode råd, hvorfor skal du få noe gratis da? Du får slepe rundt på klossene du også ;)
    Kødda, ut fra bildet så det ut til at såpass store kasser kunne trengt mer luft bal og på sidene for å unngå "innboksing" av bassen, samt større avstand mellom seg. Men jeg vet ikke om det er mulig. Uansett, gratulerer, flotte høyttalere!!
    Du har sikkert et godt poeng med mye luft rundt kassene, OleL. Men er kravet til det litt avhengig av type musikk? Jeg skal jo ikke ha noe full guffe med rock/hard rock. Spiller mest jazz, jazzrock, piano, kanskje litt klassisk etterhvert.

    Sitter akkurat med Chick Corea Trio og Trilogy. Første-CD-en er helt topp! Christian McBride på kontrabass i flere solosprell er jo bare helt fortreffelig. Hører ikke at det mangler noe i bassen selv på relativt lavt volum. Hadde det ikke vært for at jeg sitter her å skriver, hadde nok vært gåsehud.

    Min mening er at HiFi Klubben nå kan levere B&W 804 D3 med gåsehud-garanti:rolleyes:.

    en fortsatt glitrende lørdag, folks!
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Du har sikkert et godt poeng med mye luft rundt kassene, OleL. Men er kravet til det litt avhengig av type musikk? Jeg skal jo ikke ha noe full guffe med rock/hard rock. Spiller mest jazz, jazzrock, piano, kanskje litt klassisk etterhvert.
    Til den musikken du der nevner passer 804 ganske godt. For det er en veldig klarspillende høyttaler, det er det ingen tvil om. Selv spiller jeg også en del musikk med mye bass, og da kan 804'ene bli litt spinkle.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Et litt overraskende oppsett, men det fungerer helt sikkert flott! :cool: Flotte høyttalere.
    fungere helt flott, Bjørn, men hva var overraskende? Kan være interessant å høre hva du reagerte på?
    Jeg reagerte ikke på noe. Med tanke på høyttalerne dine, så er NAD sannsynligvis det det noen ville mene ikke er det som passer best. Det har ingen betydning så lenge lyden oppleves som bra. NAD har jeg hatt mye av, også på relativt dyre saker.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Du har sikkert et godt poeng med mye luft rundt kassene, OleL. Men er kravet til det litt avhengig av type musikk? Jeg skal jo ikke ha noe full guffe med rock/hard rock. Spiller mest jazz, jazzrock, piano, kanskje litt klassisk etterhvert.
    Til den musikken du der nevner passer 804 ganske godt. For det er en veldig klarspillende høyttaler, det er det ingen tvil om. Selv spiller jeg også en del musikk med mye bass, og da kan 804'ene bli litt spinkle.
    Jeg tror på det du sier. 803-ere hadde åpenbart vært et steg videre. Men det er vel litt utenfor hva jeg kan forsvare å investere i;-). Men har ikke noe problem m å skjønne at du koser deg med dine:cool:
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Et litt overraskende oppsett, men det fungerer helt sikkert flott! :cool: Flotte høyttalere.
    fungere helt flott, Bjørn, men hva var overraskende? Kan være interessant å høre hva du reagerte på?
    Jeg reagerte ikke på noe. Med tanke på høyttalerne dine, så er NAD sannsynligvis det det noen ville mene ikke er det som passer best. Det har ingen betydning så lenge lyden oppleves som bra. NAD har jeg hatt mye av, også på relativt dyre saker.
    Takk for det. Ja, har jo skjønt at NAD-en blir neste "mann over bord";-). Har noe i kikkerten allerede, men må få noen brikker på plass først. Synd, egentlig, for jeg er overrasket over hvor godt 390CC-en faktisk håndterer 804-ene. Rent og klart, og nesten så det gnistrer (nå er jo ikke høyttalerne riktig innkjørt enda, må jeg understreke). Så det er ikke noe problem å vente noen uker eller måneder før ny elektronikk er på plass:rolleyes:
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Høyttaler-elementene spilles inn stort sett i løpet av noen dager med bruk: opphenget mykner opp slik det skal og da spiller de som de skal. Du kan la støy mellom radiostasjoner stå på om dagen når du er på jobb, slik at det er bevegelse i høyttaler-elementene. Da får de innspillingstid.

    NAD har laget mange gode forsterkere som yter bra. Jeg tror du kan ta deg god tid til å finne en passende erstatning, slik at du får noe som passer karakteristikken til 804'ene, og dine preferanser.
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Jeg tror på det du sier. 803-ere hadde åpenbart vært et steg videre. Men det er vel litt utenfor hva jeg kan forsvare å investere i;-). Men har ikke noe problem m å skjønne at du koser deg med dine:cool:
    Ja, prisen på B&W 803 D3 er helt spinnvill, også utenfor min rekkevidde. Det er også denne modellen B&W gjorde størst forandringer på i den nye 800-serien. Liker ikke designet på de nye 803'ene heller. En ting er at 803'ene er svindyre. En annen ting er at man blir nødt til å oppgradere på forsterkersiden, for 803 krever en del mer av forsterkeren enn hva 804 gjør. Selv om min gamle AW120DMB klarte å drive 803'ene mine greit nok ante jeg at den fikk litt pusteproblemer hvis jeg dro opp, det ble litt grumsete. Vi vet jo alle hva som skjer med høyttalere hvis man kjører på for svak forsterker, og man drar på for mye. Det ville ikke jeg risikere med 803'ene mine, derfor oppgraderte jeg til AW250-R. Og jeg har etter hvert begynt å merke at AW250-R klarer å drive 803'ene slik de skal (AW120DMB gjorde en bra jobb, men ville være på den sikre siden, tar ingen sjanser med så dyrt utstyr).

    Jeg var egentlig innstilt på å bli værende på kombinasjonen EC4.6/AW120DMB - B&W 804S, for det låt jo veldig bra, effektforsterkeren hadde null problemer med å drive 804'ene, men så kom jeg over et demobrukt 803 Diamond par. Da var det gjort. Begynte å tenke på det jeg savnet i bånn, og da ble det kjøp. Men angrer ikke, det låter helt fantastisk nå og jeg føler jeg har det oppsettet jeg vil ha. Å oppgradere ytterligere ville vært galskap. Klart, sett ut i fra den gemene hop, det vi holder på med er jo ren skjære galskap. Men pokker så moro det er.

    Igjen, gratulerer med nye høyttalere. Jeg må si at B&W 804 D3 ser bedre ut enn sine forgjengere.
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Et litt overraskende oppsett, men det fungerer helt sikkert flott! :cool: Flotte høyttalere.
    fungere helt flott, Bjørn, men hva var overraskende? Kan være interessant å høre hva du reagerte på?
    Jeg reagerte ikke på noe. Med tanke på høyttalerne dine, så er NAD sannsynligvis det det noen ville mene ikke er det som passer best. Det har ingen betydning så lenge lyden oppleves som bra. NAD har jeg hatt mye av, også på relativt dyre saker.
    Takk for det. Ja, har jo skjønt at NAD-en blir neste "mann over bord";-). Har noe i kikkerten allerede, men må få noen brikker på plass først. Synd, egentlig, for jeg er overrasket over hvor godt 390CC-en faktisk håndterer 804-ene. Rent og klart, og nesten så det gnistrer (nå er jo ikke høyttalerne riktig innkjørt enda, må jeg understreke). Så det er ikke noe problem å vente noen uker eller måneder før ny elektronikk er på plass:rolleyes:
    Så har jeg et tips likevel da - som sagt hørte jeg 802 3D i går, drevet av Classé amp til 30.000, og den imponerte veldig. Masse power, og veldig fargerik og flytende. Veldig bra kjøp, den burde vel drive dine også på en god måte.
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Det var vel Classé jeg ble anbefalt av Hifiklubben før jeg kjøpte 803'ene nå sist. Men jeg hadde et fullt EC-oppsett fra før, så jeg gikk ikke over. Dessuten synes ikke jeg utseendet på Classé faller i smak. Men det blir smak og behag.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Nå forstår jeg betegnelsen "vennetråd". Får så mye positiv energi fra mange gode råd og tips gjennom tråden de siste timene. Veldig godt å høre fra dere som har erfaring fra B&W de senere år, og hva som fungerer sammen med dem. Har også hørt om Classe, uten at vennetråden for C viser noe særlig entusiasme ift å reklamere for produktet. Uansett: mange gode tips her de siste timene, og jeg skal studere dem nærmere.

    Men må bare si: vet ikke hvilke erfaringer dere har fra 804 fra forrige generasjon. Men for meg somførstereisgutt og D3 vil jeg tro, på bakgrunn av kommentarene så langt, at D3 faktisk er en liten revolusjon. Bassen, som mange har etterlyst i 804, den ER der i D3. Så bare prøv. Og lytt. Og enjoy:rolleyes:
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Det var vel Classé jeg ble anbefalt av Hifiklubben før jeg kjøpte 803'ene nå sist. Men jeg hadde et fullt EC-oppsett fra før, så jeg gikk ikke over. Dessuten synes ikke jeg utseendet på Classé faller i smak. Men det blir smak og behag.
    For å være konkret: håper å få hjem en Classe CA-D200 de nærmeste dagene. Til halv pris. Så blir det vel full pris for en CP-800 MK2. Min plan så langt, så får vi se hvor lang tid det tar. Jeg er veldig happy med NAD C390DD av det jeg kan se i dag. Og som sagt i et annet innlegg: bassen funker i D3-versjonen av 804. Er min påstand. Andre som mener noe annet?
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Har hatt forgjengerne 803 D. Flotte h.t. Men dessverre for store for min "Bierstube":). Trenger litt forsterkerkraft, da.


    mvh
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt forgjengerne 803 D. Flotte h.t. Men dessverre for store for min "Bierstube":). Trenger litt forsterkerkraft, da.


    mvh
    ??? Trenger 803-ene mer kraft enn Mc C 2300 og Mc 1,2 kw? Må si jeg er forbløffet over hvor spinkle McIntosh-elementene er hvis det du sier er riktig. Har du vurdert andre forsterkere;-)
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    For å være konkret: håper å få hjem en Classe CA-D200 de nærmeste dagene. Til halv pris. Så blir det vel full pris for en CP-800 MK2. Min plan så langt, så får vi se hvor lang tid det tar. Jeg er veldig happy med NAD C390DD av det jeg kan se i dag. Og som sagt i et annet innlegg: bassen funker i D3-versjonen av 804. Er min påstand. Andre som mener noe annet?
    Jeg har ikke hørt D3-versjonen av 804, så der skal ikke jeg påstå noe hardnakket. Men jeg hadde 804S i over 5 år, så de har jeg hørt grundig på. Og jeg synes den ble litt vel slank, forsterkeren var ikke det svake leddet (AW120DMB). Hvis du f.eks. setter på noe bassintensivt, som f.eks. trance, dubstep, så kan du lytte selv (forslag under, du hører det hvis du drar på litt, hadde vært fint om du kom med tilbakemeldinger. Er litt nysgjerrig, siden jeg har hatt en forgjenger til dine):

    Trance:
    Jeremy Vancaulart, Assaf Ft Laura Aqui - The Space Between
    David Broaders - No Hesitation
    Tenishia & Jonathan Mendelsohn - A New Dream (Pedro Del Mar & Beatsole Remix)
    DJ Tiësto - In My Memory
    Pulser feat. Molly Bancroft - In Deep

    Dubstep:
    Singularity - Alone (Au5 & Fractal Remix)
    Singularity - Crave (Original Mix)

    Annet:
    Daft Punk - Something about us

    Joda, B&W har tydeligvis gjort ganske mye med 800-serien siden Diamond-generasjonen. Og økt prisen kraftig. 804 D3 koster jo mer enn hva 803 Diamond gjorde, nye.

    Har hatt forgjengerne 803 D. Flotte h.t. Men dessverre for store for min "Bierstube":). Trenger litt forsterkerkraft, da.
    mvh
    Ja, 803 krever sitt. Det var derfor jeg oppgraderte til AW250-R. 803 er egentlig litt for store for stua, men fy flate så moro når jeg drar på. Det var så vidt jeg fikk til å plassere dem, de veier 40 kg/stk.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Neida MC 1,2 KW driver det aller meste. Er bare at dippene i impendanse liker ikke Mcintosh så godt hvis man ikke bytter tap til 4 eller 2 ohm men da mister mann noe annet i lyden. Med 1.2 KW er det nok kraft på 8 ohm tappen til å drive nesten hva som helst uansett hvor lavt det faller i impedans. Merket dette godt da jeg drev Tannoy dc10ti med mc452, lyden var meget bra på denne og Luxman m900u, men så byttet jeg til Wilson Audio Sabrina som har ganske lik impedansekurve som 803d3 og da kom Mcintosh til kort dessverre. Den klarte ikke å få skikkelig bass ut av de.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Neida MC 1,2 KW driver det aller meste. Er bare at dippene i impendanse liker ikke Mcintosh så godt hvis man ikke bytter tap til 4 eller 2 ohm men da mister mann noe annet i lyden. Med 1.2 KW er det nok kraft på 8 ohm tappen til å drive nesten hva som helst uansett hvor lavt det faller i impedans. Merket dette godt da jeg drev Tannoy dc10ti med mc452, lyden var meget bra på denne og Luxman m900u, men så byttet jeg til Wilson Audio Sabrina som har ganske lik impedansekurve som 803d3 og da kom Mcintosh til kort dessverre. Den klarte ikke å få skikkelig bass ut av de.
    Der svarte du egentlig for meg. Brukte f.ø. Mc. 501 monoblokker på 803 D. Fortreffelig lyd;).

    Edit: 501 monoblokkene er solgt til en annen her på forumet & driver 802 D. Tror han er svært fornøyd;D.


    mvh
     
    Sist redigert:

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    For å være konkret: håper å få hjem en Classe CA-D200 de nærmeste dagene. Til halv pris. Så blir det vel full pris for en CP-800 MK2. Min plan så langt, så får vi se hvor lang tid det tar. Jeg er veldig happy med NAD C390DD av det jeg kan se i dag. Og som sagt i et annet innlegg: bassen funker i D3-versjonen av 804. Er min påstand. Andre som mener noe annet?
    Jeg har ikke hørt D3-versjonen av 804, så der skal ikke jeg påstå noe hardnakket. Men jeg hadde 804S i over 5 år, så de har jeg hørt grundig på. Og jeg synes den ble litt vel slank, forsterkeren var ikke det svake leddet (AW120DMB). Hvis du f.eks. setter på noe bassintensivt, som f.eks. trance, dubstep, så kan du lytte selv (forslag under, du hører det hvis du drar på litt, hadde vært fint om du kom med tilbakemeldinger. Er litt nysgjerrig, siden jeg har hatt en forgjenger til dine):

    Trance:
    Jeremy Vancaulart, Assaf Ft Laura Aqui - The Space Between
    David Broaders - No Hesitation
    Tenishia & Jonathan Mendelsohn - A New Dream (Pedro Del Mar & Beatsole Remix)
    DJ Tiësto - In My Memory
    Pulser feat. Molly Bancroft - In Deep

    Dubstep:
    Singularity - Alone (Au5 & Fractal Remix)
    Singularity - Crave (Original Mix)

    Annet:
    Daft Punk - Something about us

    Joda, B&W har tydeligvis gjort ganske mye med 800-serien siden Diamond-generasjonen. Og økt prisen kraftig. 804 D3 koster jo mer enn hva 803 Diamond gjorde, nye.

    Har hatt forgjengerne 803 D. Flotte h.t. Men dessverre for store for min "Bierstube":). Trenger litt forsterkerkraft, da.
    mvh
    Ja, 803 krever sitt. Det var derfor jeg oppgraderte til AW250-R. 803 er egentlig litt for store for stua, men fy flate så moro når jeg drar på. Det var så vidt jeg fikk til å plassere dem, de veier 40 kg/stk.
    Beklager Stig, men det er ikke mitt felt, de genrene du trekker fram. Har planer for en mer utfyllende betraktning omkring 804-ene. Og jeg håper det blir opplysénde. Men mine behov for høyttalere går i retning av jazz, jazzrock, FZ, Steely Dan, Chick Corea, Stnley Clarke osv....
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Neida MC 1,2 KW driver det aller meste. Er bare at dippene i impendanse liker ikke Mcintosh så godt hvis man ikke bytter tap til 4 eller 2 ohm men da mister mann noe annet i lyden. Med 1.2 KW er det nok kraft på 8 ohm tappen til å drive nesten hva som helst uansett hvor lavt det faller i impedans. Merket dette godt da jeg drev Tannoy dc10ti med mc452, lyden var meget bra på denne og Luxman m900u, men så byttet jeg til Wilson Audio Sabrina som har ganske lik impedansekurve som 803d3 og da kom Mcintosh til kort dessverre. Den klarte ikke å få skikkelig bass ut av de.
    Hvilket innlegg svarte du på her, Strømling?
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Beklager Stig, men det er ikke mitt felt, de genrene du trekker fram. Har planer for en mer utfyllende betraktning omkring 804-ene. Og jeg håper det blir opplysénde. Men mine behov for høyttalere går i retning av jazz, jazzrock, FZ, Steely Dan, Chick Corea, Stnley Clarke osv....
    Spiller mye annet også, men med de låtene jeg nevnte får man testet ordentlig i bånn.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Neida MC 1,2 KW driver det aller meste. Er bare at dippene i impendanse liker ikke Mcintosh så godt hvis man ikke bytter tap til 4 eller 2 ohm men da mister mann noe annet i lyden. Med 1.2 KW er det nok kraft på 8 ohm tappen til å drive nesten hva som helst uansett hvor lavt det faller i impedans. Merket dette godt da jeg drev Tannoy dc10ti med mc452, lyden var meget bra på denne og Luxman m900u, men så byttet jeg til Wilson Audio Sabrina som har ganske lik impedansekurve som 803d3 og da kom Mcintosh til kort dessverre. Den klarte ikke å få skikkelig bass ut av de.
    Hvilket innlegg svarte du på her, Strømling?
    Mitt #1184, antar jeg.


    mvh
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Beklager Stig, men det er ikke mitt felt, de genrene du trekker fram. Har planer for en mer utfyllende betraktning omkring 804-ene. Og jeg håper det blir opplysénde. Men mine behov for høyttalere går i retning av jazz, jazzrock, FZ, Steely Dan, Chick Corea, Stnley Clarke osv....
    Spiller mye annet også, men med de låtene jeg nevnte får man testet ordentlig i bånn.
    Takk for tipset. Kanskje det gir meg noe mer enn jeg selv har testet. Ser likevel ikke helt poenget med å teste MITT anlegg mot musikk jeg ALDRI spiller. Kanskje hvis formålet var å skrive i et eller annet Hifi-tidskrift. Men jeg er ikke riktig der ennå;-).Foretrekker å teste musikk mot det jeg tidligere har likt å høre på. Og da inspirerer ikke trance og alt dette andre. I'll be back:cool:
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    For å være konkret: håper å få hjem en Classe CA-D200 de nærmeste dagene. Til halv pris. Så blir det vel full pris for en CP-800 MK2. Min plan så langt, så får vi se hvor lang tid det tar. Jeg er veldig happy med NAD C390DD av det jeg kan se i dag. Og som sagt i et annet innlegg: bassen funker i D3-versjonen av 804. Er min påstand. Andre som mener noe annet?
    Jeg har ikke hørt D3-versjonen av 804, så der skal ikke jeg påstå noe hardnakket. Men jeg hadde 804S i over 5 år, så de har jeg hørt grundig på. Og jeg synes den ble litt vel slank, forsterkeren var ikke det svake leddet (AW120DMB). Hvis du f.eks. setter på noe bassintensivt, som f.eks. trance, dubstep, så kan du lytte selv (forslag under, du hører det hvis du drar på litt, hadde vært fint om du kom med tilbakemeldinger. Er litt nysgjerrig, siden jeg har hatt en forgjenger til dine):

    Trance:
    Jeremy Vancaulart, Assaf Ft Laura Aqui - The Space Between
    David Broaders - No Hesitation
    Tenishia & Jonathan Mendelsohn - A New Dream (Pedro Del Mar & Beatsole Remix)
    DJ Tiësto - In My Memory
    Pulser feat. Molly Bancroft - In Deep

    Dubstep:
    Singularity - Alone (Au5 & Fractal Remix)
    Singularity - Crave (Original Mix)

    Annet:
    Daft Punk - Something about us

    Joda, B&W har tydeligvis gjort ganske mye med 800-serien siden Diamond-generasjonen. Og økt prisen kraftig. 804 D3 koster jo mer enn hva 803 Diamond gjorde, nye.

    Har hatt forgjengerne 803 D. Flotte h.t. Men dessverre for store for min "Bierstube":). Trenger litt forsterkerkraft, da.
    mvh
    Ja, 803 krever sitt. Det var derfor jeg oppgraderte til AW250-R. 803 er egentlig litt for store for stua, men fy flate så moro når jeg drar på. Det var så vidt jeg fikk til å plassere dem, de veier 40 kg/stk.
    Kjørte igjennom de fleste av disse forslagene dine, Stigfjel, og jeg skjønner hva du mener. Gode stykker for å teste bassen i 804-ene:). Jeg har jo ikke noe sammenligningserfaring fra 803, men for meg er bassen flott på 804-ene. Veldig kontant og passelig dyp for meg. Sikker på at det dundrer godt, dersom jeg hadde turt å skru opp volumet, som d antakelig vil være på de rette stedene for spill av sånn musikk. Vil selvsagt anta at 803, 802 eller noen gode sub-er vil gjøre bassen enda råere. Men jeg syns at det er nok bass. For mine ører. Er forøvrig veldig glad i bass, så jeg måtte biffe opp mitt tidligere oppsett med Dali Mentor 6 med en sub. Men føler altså ikke samme behovet nå med 804-ene...

    ha en glitrende søndag!
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.684
    Antall liker
    4.142
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    image.jpg


    Et lite stemningsbilde på en søndag siden det var så god gang i tråden.
    Dette er vel det siste bildet jeg tar av oppsettet som det står nå. En lykkelig kar i Verdal kommer til å kose seg med "nye" høyttalere om et par uker.
    Men jeg lover nye bilder av det som kommer inn. Hvis jeg har bestemt meg helt da:eek:
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Harald HM gratulerer med nye flotte høytalere, kos deg maxx.
    Kanskje ikke så dumt å høre litt på annen musikk, nytt anlegg åpnet dørene for musikk jeg normalt ikke hørte på.
    Hvem vet, kanskje du også digger musikk du ikke vet om ennå ;)

    alphamale, oppgraderine eller nedgradering sa du, hmm ja man vet vel ikke det før man har koblet opp, blir spennende å følge med her fremover ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vis vedlegget 374172

    Et lite stemningsbilde på en søndag siden det var så god gang i tråden.
    Dette er vel det siste bildet jeg tar av oppsettet som det står nå. En lykkelig kar i Verdal kommer til å kose seg med "nye" høyttalere om et par uker.
    Men jeg lover nye bilder av det som kommer inn. Hvis jeg har bestemt meg helt da:eek:
    Endelig forsvinner ropekassene.. så nå blir drømmen oppfylt med dm685s2? ;)

    Neida, blir nok noe annet morro du kjøper ;)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.684
    Antall liker
    4.142
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    He he!
    Tenkte mer på noe mindre som ikke ruvet så på stativene jeg X.
    Ja jeg har jo egentlig bestemt meg for hva som kommer men det er......ja! et lite men.
    Blir fort sånn når man liker objekter man lener øret til.
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.786
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Etter en liten uke med svært mange spilletimer så må jeg si at jeg virkelig et fornøyd med kombinasjonen h80/cm9. Elsker mitt nye lydbilde og er glad for at jeg har funnet høyttalere som matcher mine lyd preferanser! ������
    Måtte vel legge ut et bilde. Selv om jeg jobber som møbelselger så måtte jeg lage plate stativ / bord selv 😊
    20160315_221739.jpg
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Kjørte igjennom de fleste av disse forslagene dine, Stigfjel, og jeg skjønner hva du mener. Gode stykker for å teste bassen i 804-ene:). Jeg har jo ikke noe sammenligningserfaring fra 803, men for meg er bassen flott på 804-ene. Veldig kontant og passelig dyp for meg. Sikker på at det dundrer godt, dersom jeg hadde turt å skru opp volumet, som d antakelig vil være på de rette stedene for spill av sånn musikk. Vil selvsagt anta at 803, 802 eller noen gode sub-er vil gjøre bassen enda råere. Men jeg syns at det er nok bass. For mine ører. Er forøvrig veldig glad i bass, så jeg måtte biffe opp mitt tidligere oppsett med Dali Mentor 6 med en sub. Men føler altså ikke samme behovet nå med 804-ene...

    ha en glitrende søndag!
    Det viktigste er tross alt at du er fornøyd, noe du gir inntrykk av at du er. 804S låt jo bra de og, krystallklare, presis og stram i bånn, men jeg synes nok de ble litt slanke ift. hva jeg hører på. Og siden jeg faktisk hører på musikk der det er en del i bånn, så fikk det en del å si. Et alternativ jeg tenkte på var å utvide med en sub. Og da selvfølgelig med B&W DB1, sub'en som er matchet opp mot 800-serien. Men med 803'ene trenger jeg ikke det, de har den punchen jeg savnet. I tillegg har de det andre jeg (og sikkert du og andre her også) liker med 800-serien, at de spiller krystallklart, bassen er stram og presis. Klart, jeg har jo ikke hørt 804 D3, så kanskje det er mer trøkk i dem enn de jeg hadde. Var faktisk på nippet til å kjøpe CM9 i sin tid, da jeg skulle oppgradere fra B&W DM603 S3, men så kom jeg over nettopp demobrukte 804S, som bare kostet et par lapper mer enn CM9'ene. Da var ikke valget vanskelig, det ble lett 804S istedenfor. Det angrer jeg ikke på.

    Med B&W 800-serie høyttalere og et godt forsterkersett får man et luksusproblem folk flest ikke trenger å tenke på , nemlig at man begynner å bli kresen på kvaliteten på lydkilden, da et slikt oppsett blir så sinnsykt avslørende. Er lydkilden dårlig hører man det så utrolig godt.

    Igjen, gratulerer med flotte høyttalere, at du har fått godfølelsen. Det er moro å lese. Og ha en fortsatt fortreffelig søndag (det fattige minuttet som er igjen av dagen).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn