Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Har hatt B & W. Fra 804 S- 802 D. De vakreste jeg noen sinne har hatt. Nuværende JBL 1400 Array når dem ikke til "mellomtone-elementet". Er svært lei for at sistnevnte lyder bedre på mitt forsterkeri:(.


    mvh
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Enig! Den lyder forøvrig bra også ;)
    Det tror jeg på, skulle virkelig ha hørt de begge i en vanlig stue på skikkelig forsterkeri! (800 og 802)

    Demo rommet til Hifiklubben er håpløst ! :(
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Har kjøpt et par 803 Nautilius, skal hente de til uka :) gleder meg til å høre åssen De spiller sammen med EC AW180, EC EMC 1up, EC 4.8 og DP 2.3 ria og oracle delphi 5 :)
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Noen her som eier et par Nautilus?
    Hei jeg har kjøpt et par 803 Nautilius, men ikke fått henta de enda og er spent på åssen de spiller sammen med EC AW180, EC EMC 1up, EC 4.8, DP ria 2.3 og oracle Delphi :). Noem formening? Mvh Bjørn
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Har hørt de på AW180 før å synes det var knall, men ikke med alt det andre jeg har og ikke imitt rom. Får håpe det blir bra :)
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Det er vel ingen her som har et par 803d som de kunne tenke seg å selge? Eller 803n som kom før D-utgaven? Da er jeg i såfall interessert :). Mvh Bjørn
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Fikk forkjøpsrett på et par 803n, men han legger på prisen hver dag og nå er prisen snart oppe i hva 803d ligger på brukte. Så da kanskje det er like greit å gå for 803d og de er jo mye nyere. Hørte på dem i Oslo mandag som var og de låter utrolig :)
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Fikk forkjøpsrett på et par 803n, men han legger på prisen hver dag og nå er prisen snart oppe i hva 803d ligger på brukte. Så da kanskje det er like greit å gå for 803d og de er jo mye nyere. Hørte på dem i Oslo mandag som var og de låter utrolig :)
    Han er vel ikke tilfeldighvis svensk han som selger disse 803n?

    Hva med Diamond?
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Hei, nei han er ikke svensk. Men gjorde avtale på 19500 for 803n og skulle egentlig ha henta de sist helg, og da hadde jeg fått de for den prisen. Men nå skal han ha 25 000 for dem, veit ikke om 803n ligger så høyt i pris jeg? Hadde det vært S-utgaven så kanskje. Og har ikke noen 803d på hånd nå men leiter :) hvor mye ligger 803n på som ca nå? Noen som veit? Og må dra helt fra Hallingdal til Haugesund for å hente de og han har ikke orginalembalasje. Er takknemlig for alle svar, har ikke lyst til å gjøre et dårlig kjøp nå. Og det må vel dukke opp noen 803d på brukten også snart vil jeg tro. Og må bestemme meg til i morra. Så håper noen av dere veit hva som er fornuftig å betale for 803n :) mvh Bjørn
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.661
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hm - 803n begynner å dra endel på åra. 25k var kanskje litt i overkant? Føler 20k er litt mer riktig.
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Det er det jeg også føler, tror kanskje jeg angrer på å kjøre i 12 timer tur-retur for å gjøre et dårlig kjøp. Hvor mye ligger de første 803d modellene som kom på brukt ca da? Har sett de fra 30-40 000. Og det dukker vel opp noen etterhvert sikkert :). Han tilbydde meg også en pakkepris på Ec 4.7 og Ec xlr til 25 000 først, men han har fått bud på 25 000 på de sier han. Trodde vi hadde avtale på 19500 for høytalerene, men nå vil han ha 25 000. Det er vel sikkert like greit å smøre seg med litt tålmodighet og se om jeg kommer over 803d :). Det er jo en mye nyere og større høytaler og 20 000 dyrere i nypris, de 803n kosta vel 47 000 nye når de kom og de er jo gamle så jeg synes prisen er litt stiv. Over halv pris for så gamle høyttalere.. Men hva er en realistisk pris på brukte 803d da? Og er det vanskelig å komme over de brukt, lå jo noen ute for noen måneder siden. De ene til 30 000 og de andre til 35 000. Mvh Bjørn
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.661
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jeg solgte nettopp et par superstrøkne snell b minor for 6500. Det var det jeg klarte å få for de klassikerene. En eier etc. men nyprisen var litt lavere i 93... 25000kr. (Den strøkne ec4.7 som jeg også solgte fikk jeg 5000 for..... )

    Om du vil ha mitt råd.. Ha tålmodighet. Slike HT som du ønsker vil komme på bruktbørsen fra tid til annen.
    Kanskje det kan være lurt å legge inn en ønskes kjøpt annonse?
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Det er det jeg også føler, tror kanskje jeg angrer på å kjøre i 12 timer tur-retur for å gjøre et dårlig kjøp. Hvor mye ligger de første 803d modellene som kom på brukt ca da? Har sett de fra 30-40 000. Og det dukker vel opp noen etterhvert sikkert :). Han tilbydde meg også en pakkepris på Ec 4.7 og Ec xlr til 25 000 først, men han har fått bud på 25 000 på de sier han. Trodde vi hadde avtale på 19500 for høytalerene, men nå vil han ha 25 000. Det er vel sikkert like greit å smøre seg med litt tålmodighet og se om jeg kommer over 803d :). Det er jo en mye nyere og større høytaler og 20 000 dyrere i nypris, de 803n kosta vel 47 000 nye når de kom og de er jo gamle så jeg synes prisen er litt stiv. Over halv pris for så gamle høyttalere.. Men hva er en realistisk pris på brukte 803d da? Og er det vanskelig å komme over de brukt, lå jo noen ute for noen måneder siden. De ene til 30 000 og de andre til 35 000. Mvh Bjørn
    Sjekk ut HFK produktarkiv, der finner du hva dem lå på i nypris i siste salgsperioden.
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Har sjekka prisen og i 2003 lå de på 47 000. Og har ute annonse på at jeg ønsker å kjøpe 803d eller 803s, men ikke noen respons enda. Og begynner å lengte etter et par skikkelig høytalere igjen, er vel snart 4 måneder siden jeg solgte Forsman vss4. Og nå har jeg bare noen gamle jamo-høytalere og det er ikke akkurat noe som spiller imponerende sammen med resten av elektronikken min. Har Ec AW180, DP pre, Ec Emc 1up, DP 2.3 ria og Oracle Delphi 5 platespiller med DP 6 gold Mørch arm og benz wood puc. Så håper virkelig det dukker opp noe snart og har veldig lyst på B&W 803d eller event s-utgaven. Men selvsagt mest lyst på 803D. Noen som veit hva en må regne med å ut med for disse? Takker for alle svar :)
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Så da er dette ikke noe bra kjøp på 803n, som er over 10 år gamle? Synes det var greit med 19500, men synes det var litt drøyt med over halv pris på høytalere som er over 10 år gamle og ihvertfall slik markedet er nå. Og med kjøring helt til Haugesund vil disse komme på over 26 000 tilsammen. Og da er det jo litt å velge i til den prisen da, tror jeg heller vil legge på litt og kjøpe 803d :). De må vel dukke opp på bruktbørsen etterhvert :). Er takknemlig om noen har noen formeninger eller komentarer å komme med :). Mvh Bjørn
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Da sa jeg i fra meg kjøpet 803n for 25 000 og leiter videre etter 803d :). Tror jeg gjorde rette valget, da jeg synes prisen var for stiv. Og får nok en mye bedre høyttaler nå tror jeg :)
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Åssen kan jeg se forskjell på B&W 803n og 803s? Greit å vite så en ikke blir lurt, står det noe på dem eller er det et eller annet jeg må se etter? Mvh Bjørn
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.352
    Antall liker
    5.459
    Sted
    Moss
    Åssen kan jeg se forskjell på B&W 803n og 803s? Greit å vite så en ikke blir lurt, står det noe på dem eller er det et eller annet jeg må se etter? Mvh Bjørn
    På mine står serienr og modell bak ved inngangen for kabel, har 804S
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Hei :). Nå har jeg kommet over et par B&W 804s, de er like store som 803n og har like mange elementer. Er 20 000 en grei pris for disse? De er helt strøkne :). Dette må være de siste som kom før D-utgaven ettersom de er identiske med 803n. Og er disse grei lyd i? Rommet mitt er vel ca 30 kvadrat. Mvh Bjørn
     
    K

    Kafka

    Gjest
    Har hatt de rimelige utgavene av B&W: 602 s2, 603 og 705.
    Alle har hatt en alt for spiss/skarp diskant.

    Er alle B&W spisse/skarpe i diskanten, eller kan jeg forvente mindre problemer med dette hvis jeg forsøker andre modeller av B&W?

    Spør siden jeg forøvrig er begeistret for B&W og kan tenke meg en eller annen versjon av 805 i så tilfelle. Noen av dem som ikke er så skarpe i toppen?
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.352
    Antall liker
    5.459
    Sted
    Moss
    804 S vs 803 S

    Jeg er veldig fornøyd med 804S jeg eier, og de pleier å ligge i den prisleia der,
    når de er ute for salg. Er i grunn ikke så ofte sånne er ute på markedet,
    men det kommer ett parr nå og da.

    Det er nok flere her som har hatt både 803 og og de kan sikkert gi deg mere opplysninger,
    men jeg mener å huske at 803S har litt mere pondus i seg, men også tyngre å drive.

    Det hifiklubben sist solget disse for var 39 800,- /par. (Fant ikke datoen i farta)

    For øverig så har hifiklubben en kundeklubb, og der kan du komme til arkivet hvor du ser priser
    på ting de har solg tidligere, og hva de ble solgt for etc, i grunn litt kjekt :)
    Kundeklubbens link for registrering etc finner du her. :cool:

    Ellers så er det en her som er veldig glad i sine 802D :cool:


    Titter en litt nøye på siden hans der, så ser en virkelig en som er glad i annlegget sitt.

    /Arild
     
    Sist redigert:

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Takker så mye for svar og meninger :). Jeg tenker å kjøpe disse å ha dem ei stund for så å bytte til 802d eller 803d, venter på ei etterbetaling som vil gjøre at jeg får et helt annet budsjett :). Men regner med at disse spiller ganske pent og åpent, men er de for små for rommet mitt? Jeg har alltid hatt sansen for B&W 800-serien :). Men etter som jeg har lest er S-utgaven et løft fra N-serien :). Men de er vel kanskje litt spinkle i bassen? Men det er ikke det aller viktigste for meg. Men de er utrolig pene å se på og bør være noen hakk bedre lydmessig enn 803n regner jeg med og de er jo like store og akkurat like mange elementer :). Så håper disse er greie å bruke ei stund til jeg kommer over 802d eller 803d og har litt bedre budsjett :). Elsker den åpne fine lyden fra 800-serien. Håper jo at det er grei bass i dem også :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hei :). Nå har jeg kommet over et par B&W 804s, de er like store som 803n og har like mange elementer. Er 20 000 en grei pris for disse? De er helt strøkne :). Dette må være de siste som kom før D-utgaven ettersom de er identiske med 803n. Og er disse grei lyd i? Rommet mitt er vel ca 30 kvadrat. Mvh Bjørn
    I stedet for og kjøpe B&W 804s , har du sett på b&w sine B&W CM9 H?yttalere | Hi-Fi Klubben , Disse imponerer godt på 30 kvadratmeter. Jeg har psb sine image t6 på ca 30 kvadrat meter , og di spiller sykt bra på denne størrelsen til stue rom. Den fyller rommet mitt med lyd uten problemer og bassen er det sikkelig dyp punsh i :)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    803 er en større høyttaler med større elementer enn 804, om jeg ikke tar helt feil. 803N er også en bedre høyttaler enn 804S, men trenger også kraftigere og dyrere elektronikk. 804 kan fylle store rom med deilig trøkk i bassen, men da må du ha KRAFTIG effekttrinn, eller en integrert som Hegel H300 som minimum.

    Selv har jeg 703 som drives av god kraftig elektronikk, som jeg mener er på høyde med 804S. Ingen hardheter her, kun nydelig dunder og brak :)

    KAN sterkt anbefale 703, som ligger på ca 10 lapper på børsen. Legg så ALT du kan på GOD elektronikk og du vil overgå glatt 804S på GREI elektronikk.
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Har de på hånd de 804s, men de må sendes så viser det seg at han ikke har orginalembalasje og da blir jeg litt skeptisk. Er det forsvarlig å sende uten orginalembalasje? Mvh Bjørn
     

    B Wintersborg

    Medlem
    Ble medlem
    04.03.2013
    Innlegg
    6
    Antall liker
    3
    Har hatt de rimelige utgavene av B&W: 602 s2, 603 og 705.
    Alle har hatt en alt for spiss/skarp diskant.

    Er alle B&W spisse/skarpe i diskanten, eller kan jeg forvente mindre problemer med dette hvis jeg forsøker andre modeller av B&W?

    Spør siden jeg forøvrig er begeistret for B&W og kan tenke meg en eller annen versjon av 805 i så tilfelle. Noen av dem som ikke er så skarpe i toppen?
    Forsterkeren bestemmer mye hvor skarp diskanten skal være har DM 604S3 som kjøres av Doxa M74 og jeg har ikke skarp diskant. Da jeg testa Nad C272 så var diskanten veldig skarp og lyden mindre pen. Alle B&W må ha en kraftig forsterker for å vokne skikkelig til liv.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Har de på hånd de 804s, men de må sendes så viser det seg at han ikke har orginalembalasje og da blir jeg litt skeptisk. Er det forsvarlig å sende uten orginalembalasje? Mvh Bjørn
    De lar seg nok pakke forsvarlig - sånn i teorien - men så spørs det om så skjer, da. Jeg ville ikke ha tatt sjansen.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Har de på hånd de 804s, men de må sendes så viser det seg at han ikke har orginalembalasje og da blir jeg litt skeptisk. Er det forsvarlig å sende uten orginalembalasje? Mvh Bjørn
    De lar seg nok pakke forsvarlig - sånn i teorien - men så spørs det om så skjer, da. Jeg ville ikke ha tatt sjansen.
    Her er jeg enig med ulf-b dette har jeg ikke tatt sjansen på.
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Takk for svar, det jeg er mest redd for er diskanten som sitter på toppen, den er ganske skjør og utsatt og vil ikke ha noen riper eller skader på de. Så da blir det nok ikke noe av, får heller vente til jeg finner noe nærmere og med orginalembalasje :). Skjønner meg ikke på folk som kaster slikt, det er jo gull verdt når en evnt skal selge eller frakte de...
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.661
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Du vet det sikkert allerede men et par 804s til 18k i Oslo til salgs på finn.no.
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Hei, har et sett med EC AW180 med 250watts strømforsyning, vil disse greie å drive 802D? :). Mvh Bjørn :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hei, har et sett med EC AW180 med 250watts strømforsyning, vil disse greie å drive 802D? :). Mvh Bjørn :)
    Greie og drive di vil den nok gjøre , men og få ut av det beste i 802 trur jeg du trenger ein del meir power.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.661
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Skulle tro det. Mener 802D er en litt "lettere" HT å drive enn forgjengeren.
    Her er målinger av den
    B&W 802D loudspeaker Measurements | Stereophile.com
    I estimated the B&W 802D's voltage sensitivity as 89dB(B)/2.83V/m, within experimental error of the specified 90dB figure and usefully higher than the average of the more than 500 speakers I have measured in the past 16 years. The B&W's impedance plot (fig.1) reveals the speaker to be moderately difficult to drive, with a magnitude that drops to 3 ohms throughout the upper bass and an awkward combination of 4 ohms and –50° electrical phase angle at 60Hz. In addition, the very high peak between 2 and 3kHz, resulting from the tweeter/midrange crossover, will give a somewhat forward tonal balance with amplifiers having a significant source impedance; say, tube models.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn