Bowers & Wilkins hodetelefoner

Ringperm

Medlem
Ble medlem
04.01.2014
Innlegg
13
Antall liker
1
Sted
Stavanger
Nå har jeg kun brukt de hjemme. Men de stenger ute kjerringprat, barneskrik, nrk super og andre støykilder relativt effektivt.
Men det har nok mest med hvilken type musikk som blir spilt. Setter jeg på filmusikken til Interstellar, som er en noe roligere affære så mener jeg å huske at både fantorang og bjelleklang satte sine spor i musikkopplevelsen
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Ja da kan hende man må benytte noe med aktiv støykansellering.
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.950
Antall liker
1.314
Klaget på mine 3 år gamle P5 idag fordi limen bak putene hadde gått i oppløsning og tøt ut mellom headset og putene. Fikk ett par P5 s2 i bytte. :)
Merker ikke umiddelbart noen stor forskjell i lyden (det er 4 uker siden jeg har hørt på p5 da jeg kun bruker dem på jobb), men kvalitetsfølelsen har fått seg ett godt løft. Skinnet føles mykere og putene er mer behagelige. :)
 

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Fikk du de av B&W eller fra butikk?

Jeg merker jeg har blitt veldig glad i mine P7W altså, må nesten beholde disse for det er ganske greit med trådløse klokker til tider :) Hadde de med på en 1 time+ gåtur her en kveld også, og de isolerer svært godt i ytre omgivelser! Så lenge det er vindstille er disse fullt brukende til slikt altså. Batteritiden må også være opp mot de oppgitte 17 timene, for jeg har enda ikke gått tom siden jeg ladet de opp for første gang. Men batteriene i dag liker seg vel best når de ikke blir fullt utladet og står i lader hele veien :)
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.950
Antall liker
1.314
Fikk fra butikk, men utifra det jeg har lest rundt, har andre fått nye av B&W, denne limen som blir flytende uten å herde igjen er visst ett kjent problem.
 

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Så bra :) Kom jo godt ut av det da!
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.950
Antall liker
1.314
Det kan faktisk se ut som s2 er en degradering lydmessig:
500x340px-LL-6165440f_P5FRcompare.jpeg


S2 har ugjevn respons i "telefonområdet" 300-3000Hz, den har fått en ekstra dip på 8kHz og dipen rundt 10KHz er også mer bredbåndet. Utover dette har bassen blitt litt mer boomy.
I praksis er det ikke så farlig siden s2 byr på bedre comfort, men jeg er litt skuffet over at B&W har ofret frekvensrespons til fordel for mer bass.

Har kun prøvd dem fra telefonen foreløbig, så det blir spennende å prøve dem med Dacmagic xs.
 
Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.431
Antall liker
17.141
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Målinger er for så vidt greit nok det - som en statisk referanse.

Jeg byttet til Series 2 kort tid etter at de kom på markedet. Byttet ikke fordi jeg ikke var fornøyd med de forrige - og selv om de begynte å dra på årene (ble kjøpt rett etter lansering) opplevde jeg ikke dette problemet med limet. Byttet rett og slett fordi Series 2 lydmessig opplevdes bedre i forhold til mine preferanser relatert til den primære bruken. Jeg hadde i forkant av kjøp mulighet til å teste de mot hverandre.
 
S

svk

Gjest
Ser b&w sine hodetelefoner er opgitt til og tåle 50 milliwatt. Er ikke det veldig lite?
 
S

svk

Gjest
Ser at dragonfly black er oppgitt til 48mw i 32ohm. Så da er P7`s sine 50mw sikkert helt ok. Kjører jo ikke dragonflyn`n noe særlig over 50%
Forøvrig er mine beryerdynamic oppgitt til 100mw
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.950
Antall liker
1.314
P5 s2 er oppgitt til å spille 108db med 1v input. Det tilsvarer 45mW, det burde være nok for de fleste. ;)

Edit, ser nå at det handler om p7, den spiller 111db ved 45mW;-)
 
S

svk

Gjest
P5 s2 er oppgitt til å spille 108db med 1v input. Det tilsvarer 45mW, det burde være nok for de fleste. ;)

Edit, ser nå at det handler om p7, den spiller 111db ved 45mW;-)
har konkludert med at 50mW i p7/p5 så ryker hørselen :)
 
S

svk

Gjest
Spørr igjen :) hvilken dac/forsterker bruker dere?
Jeg bruker P7 sammen med dragonfly black. Lurer på om annen dac er prikken over i'n?
Kilde er apple music og cd ripp til flac/apple lossless
 
S

svk

Gjest
Har fått dirrelyd/skurring på hs. Varte ikke lenge dette gitt
 
Sist redigert av en moderator:
S

svk

Gjest
Da er de innlevert. Han ene på hifiklubben hørte lyden men ikke han andre. Ser de har merket servicelappen med : not confirmed in shop
 

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Innlegg
791
Antall liker
206
Torget vurderinger
19
Er visst en vanlig feil på P7. Håper det ikke gjelder P7 Wireless. Veldig godt fornøyd med de. En divisjon bedre enn Sennheiser Momentum II Wireless. :)
 
S

svk

Gjest
Disse er med tråd. Hører det kun ved lave frekvenser og middels volum. dragonfly black. V er helt fin.er nok en del bevegelse ved basstung musikk. Men kan ikke huske å ha hørt denne lyden før. Bør vel forvente mer enn dette i denne klassen?skulle til danmark. Frister å selge, nighthawk selges for 3500kr. Sony sine 70mm, kunne kanskje vært noe for meg. Jo større,jo bedre?
 
S

svk

Gjest
Wireless koster noe hundringser mer enn de uten. Hvor mye lyd går det an å få ut av de kronene? Hvordan spiller wireless med dragonfly kontra uten?
Ingen som har disse?
 
Sist redigert av en moderator:

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Jeg har ingen problemer med å bruke P7 Wireless med iPhone trådløst i hvertfall. Så er det selvsagt ikke noe problem å bruke disse kablet. Jeg liker lyden B&W ønsker å formidle med disse her, det er ikke mye nøytralt..men ett veldig behagelig og morsomt lydbilde. Veksler fint mellom disse og Audeze EL-8 TI :)

Kan du ikke bare stikke innom HIFI-klubben med DAC'en dine og teste utt ett par?
 
S

svk

Gjest
Jeg har ingen problemer med å bruke P7 Wireless med iPhone trådløst i hvertfall. Så er det selvsagt ikke noe problem å bruke disse kablet. Jeg liker lyden B&W ønsker å formidle med disse her, det er ikke mye nøytralt..men ett veldig behagelig og morsomt lydbilde. Veksler fint mellom disse og Audeze EL-8 TI :)

Kan du ikke bare stikke innom HIFI-klubben med DAC'en dine og teste utt ett par?
Ser en må resette hver gang en bytter mellom bt og kabel? Kontakten på klokkene er fortsatt bak ene puta.
Blir da veldig knotete. Men ser ikke ut til at det er så mange alternativer om en vil ha trådløse., der en er mest opptatt av lyd?
 

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Har brukt mine utelukkende trådløst, og om jeg en sjelden gang må av med puta, som jo går kjapt gråter jeg ikke av den grunn.

Om en liker lydsignaturen til B&W er jo noe en må ta stilling til, den er ikke for alle og det har jeg forståelse for.
 
S

svk

Gjest
Synes lyden er topp :)

Lyden var hvertfall topp i de jeg hadde,nå har da ikke jeg noe å sammenligne med heller. 2 uker siden jeg leverte inn til rep.
Ting tar tid.
 
Sist redigert av en moderator:

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Ja er veldig fornøyd selv! Komfortmessig må de rett og slett bare "gå seg til". Mine sitter som ett skudd over og rundt hodet nå og kan sitte der i timesvis uten ubehag :) Nå var de aldri særlig ubehagelig for min del i fra starten av uansett, men litt hodebunn verk og kjevepress va det jo i det lange løp.
 
Sist redigert:
S

svk

Gjest
Tror kanskje ikke det finnes noe bedre til under 4000kr. Vurderer å bytte til noe annet. Ikke pga lyden.
Men føler ikke den tekniske kvaliteten er på topp.
 
S

svk

Gjest
Da var de tilbake. Ser ut som begge driverene er byttet. Så da gir jeg de en ny tjangs.
Takk til hifiklubben for god service.
 

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Håper du får ett bedre inntrykk denne gangen :) Alltid kjedelig når en blir møtt med en defekt enhet, som var mitt første møte med Audeze og EL-8 :p
 
S

svk

Gjest
Har stort sett vært heldig med hifi utstyret mitt. Foruten 2 forsterkere så begynnte å tulle etter garantien gikk ut.
Husker jeg var veldig skuffet når den ene forsterkeren kom i retur fra rep og var lik.

Gleder meg til å ta de i bruk igjen. Ikke hørt på musikk hjem siden i mars en gang.
 
S

svk

Gjest
Lyden er hvertfall ikke dårligere enn før rep. Veldig usikker på om elementene er oppgraderte eller like de som var før. Veldig behagelig lyd. Snart leggetid, har ikke lyst å legge de ifra meg :)
 
Sist redigert av en moderator:
S

svk

Gjest
har en dragonfly black som ligger i skuffen og kjeder seg. savner litt mine B&W P7. tenkte kanskje c5 fra B&W kunne vært en god combo til DFB.

noen som har prøvd disse? hadde vært greit å hatt med seg noe som går i innerlomma når en skal ut på tur...


erfaringer?
 

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Innlegg
791
Antall liker
206
Torget vurderinger
19
DragonFly Red og B&W P9 Signature er ihvertfall en jævlig god combo. Sammen med den nye versjonen av USB Audio Player Pro på mobilen har jeg kost meg gløgg ihjel i påsken. :cool: Kanskje ikke helt nøytralt men utrolig nydelig lyd. :)
 
S

svk

Gjest
USB Audio Player Pro
Bruker du denne for at den gir bedre lyd?
 
S

svk

Gjest
Jeg bruker cloud player fra double twist.
Usikker på om den gir bedre lyd. Men er hverfall praktisk.
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
DragonFly Red og B&W P9 Signature er ihvertfall en jævlig god combo. Sammen med den nye versjonen av USB Audio Player Pro på mobilen har jeg kost meg gløgg ihjel i påsken. :cool: Kanskje ikke helt nøytralt men utrolig nydelig lyd. :)
Ja, synes også de spiller veldig engasjerende og flott. Nøytralt er det på ingen måte. Men de tar meg helt klart ut på en reise i musikken som få andre har gjort på farten. Byggekvaliteten er enorm.
 
Topp Bunn