BOWERS & WILKINS 802D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
omholt skrev:
I denne prisklassen finnes det mye snadder. En av de jeg ville ha testet selv i denne prisklassen er Gradient Active. Lettplasserte og med aktiv deling.
http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=3&produkt_type=1&merke=4&produkt_id=30

En annen spennende sak er Symphonic IV AMT. Billigere, men ikke sikkert man trenger å bruke mer.
http://www.patos.no/patos/page.php?14
Jeg benekter ikke at det er mange alternativer, langt derifra. Når jeg tenker på det så kommer jeg på en hel del selv.
Grunnen til at jeg nevnte KEF var et inntrykk jeg hadde om at den generelle spillestil og klangbalanse hos B&W forsåvidt falt i smak, men at man kunne tenkt seg mer engasjement, fokus og klarhet, og mindre romproblematikk. Da var KEF veldig nærliggende å nevne!

Hvordan de andre du nevner står seg på disse områdene ift KEF etc får andre svare på; som sagt så har jeg ikke engang hørt 205/2 eller 207/2; men håper at de er i hus temmelig snarlig for prøvelytt.

Mvh Vidar P
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
ikke engang hørt 205/2 eller 207/2; men håper at de er i hus temmelig snarlig for prøvelytt.

Mvh Vidar P
[/quote]

Har du bestilt disse for prøving Vidar.... er du skribent for ett blad eller noe slikt? ???
Du får gi tilbakemelding da.Håper de er nogenlunde gode da...

MVH Johnny
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
johnnygrandis skrev:
Har du bestilt disse for prøving Vidar.... er du skribent for ett blad eller noe slikt? ???
Du får gi tilbakemelding da.Håper de er nogenlunde gode da...

MVH Johnny
I øyeblikket tar ikke Akustikk inn 207/2 for demoformål har jeg hørt, dessverre!! Kun på bestilling. Det er synd, da de ellers i Europa er virkelig "the talk of the town".
Jeg er stadig på utkikk etter høyttalere som kan la meg meske meg i musikalske gleder enda mer enn mine Spendor'er (som er usannsynlig gode på det området), og derfor er de nye KEF'ene interessante å høre.

Jeg er i den heldige situasjon at min elektroniske bane er forutbestemt; så der er det ingen rom for tvil om hva som er og hva som vil bli. NAC552/NAP300 er antakelig Naims beste forsterkersett til "normalt" krevende høyttalere (NAP500 er kraftigere, men ikke nødvendigvis bedre til en slik grad at jeg bør bytte), så de blir værende. CDS3/XPS2 vil bli til CDS3/555PS etterhvert, og Audiolab 8000PPA riaa vil bli til Naim SuperLine riaa når den kommer på markedet (oktober er angitt). Naim HeadLine/NAPSC vil drive mine AKG K701. Naim HiLine/Chord Signature/Anthem2 er de beste kabler jeg har hørt noen gang, så ser ingen grunn til å ikke glemme de for all fremtid.

Derfor er høyttalere det eneste som jeg har lyst å prøve litt forskjellig av i tiden fremover også; og KEF 207/2 er hyperaktuelle siden a) jeg har digget KEF Reference siden 70-tallet, og b) 2xx/2-serien nå er genierklært så det holder. Gleder meg til å høre :D

Mvh Vidar P
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
554
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Vil bare si at jeg har lyttet masse til B&w det siste året,803D-802D samt 801D,
803D hadde jeg på hjemme lån en stund og det skal sies at lydbildet med Cary og Mcintosh,var noe av det bedre jeg har hørt,bassen var kanskje det beste jeg har hørt.Sammelignet også 803D og Ms4 på klubben i Trondheim,da synes jeg det var nesten klasse forskjell på disse to,både dybde perspektiv og ikke minst bass var bedre på 803D,Ms4 ble litt avrundet i bassen.
801D er kanskje den beste høyttaleren jeg har hørt,bass slammet og rommet den skapte var helt utrolig,men dette var imidletid hjemme hos en privat person,med litt bedre matchede komponenter enn Classe,personlig synes jeg Classe kan bli litt for analytisk og kjedelig(matching).
Synes mange har rett i kritikken mot klubben,slike kvalitets varer fortjener bedre plass enn i en stor hifi klubb butikk med ymse plassering og matching.
Skal likevell nevnes at jeg har hørt 803 og 802 i hifiklubben i drammen med hell,tror imidlertid at de har solg 802D paret de hadde der nå.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
X3 skrev:
Synes mange har rett i kritikken mot klubben,slike kvalitets varer fortjener bedre plass enn i en stor hifi klubb butikk med ymse plassering og matching.
Flere av de største London-butikkene, Grahams er et eksempel, demonstrerer 800D, 801D og 802D med Naim CDS3 og CD555 kilder, og Naim NAC282, NAC252, NAC552, NAP250, NAP300 og NAP500 forsterkere. Noe som angivelig skal ha boostet salget av B&W temmelig mye til folk som er ute etter en høyttaler med masse "live" musikalitet.
Classe blir jo litt "damplokomotiv" i den sammenhengen; påtakelig mangel på liv, kraft og energi ift de aller beste av konkurransen i prisklassen; det er vel en rimelig kritikk å dele ut.

Mvh Vidar P
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.317
Antall liker
16.397
Sted
Østfold
Vidar P skrev:
Blir ikke det en helt annen diskusjon...?
Det er mulig jeg misforstår deg, men min påstand er enkel; det ligger litt i sakens natur at jo mere kompleks, jo større, jo mer transparent en høyttaler er, desto vanskeligere blir det å få den til å yte opp mot sitt beste.
Egentlig ikke. Vi klasifiserer jo høyttalerne etter pris, men kompleksiteten i en konstruksjon som dette er jo identisk med kompleksiteten i omkring 1000-vis av ulike modeller i lavere prisklasser, eller for den saks skyld høyere.

Trådstarter spurte om hvordan han skulle tolke testresultatene så det jeg forsøkte å si var at han bør vurdere en hver skribent som ubevisst påvirket av situasjonen, derfor har dette med trådens tema å gjøre. Han bør vurdere produktets ytelser ut fra egne opplevelser i et oppsett som matcher produktet han tester.

Vidar P skrev:
Uansett prisklasse så bør det jo være et hensiktsmessig mål å forsøke å få det beste ut av produktet, altså realisere produktets fulle potensiale? Synes du ikke det? ;)
Jo, så absolutt, men tror du det er tilfellet for alle rimelige produkter som testes?

Vidar P skrev:
Hvor kommer rimeligere høyttalere inn i bildet her egentlig ? :)
Jo, i et moment kanskje; jeg har iallefall mer enn en gang hørt enklere/rimeligere høyttalere låte bedre enn dyrere mer komplekse i gitte settinger. Selv om den dyrere egentlig har et større klangmessig potensiale. Når det potensialet ikke blir realisert, så får man ikke det man hadde betalt for av godlyd, men har kjøpt seg plenty lydmessige problemer. Da er det duket for at man vil kunne skylde på høyttaleren, hvor dårlig den er og overpriset osv; men det er litt for enkelt mange ganger.

Mvh Vidar P
Man snakker om en slags klasse av høyttalere. Denne er så avgjort styrt av høyttalernes pris. Rent hypotetisk, hvordan hadde man klassifisert disse høyttalerne og hva hadde man kombinert dem med om de kostet 1 000 000kr, eller om de kostet 10 000kr?

Utgangspunktet burde jo være at man leter etter det best egnede produktet og ikke et produkt i en spesiell prisklasse. Så når du spør når rimeligere høyttalere ble en del av tråden må jeg spørre når de ble diskvalifisert.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Litt utenfor tema men:

Er det noen som har hørt disse enda?

The Neeper
 

Vedlegg

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
johnnygrandis skrev:
Hei.


Elektronikken som ble spilt på var Classe en eller annen surround forsterker til 100k på ytet2*200W i stereo konfigurasjon og Classe sin surround dekoder til ca 60k og Classe sin multimedia spiller til ca 50k.
(Litt usikker på prisene her men dette gir jo en pekepinn)


Så til 100 tusen kr spørsmålet hva er det som gjør at i mine ører disse "fantastiske HT" låter så jæ.... dårlig.

1. kan det være oppsettet (Classe surround)
2.kan det være rommet?(hvorfor er det ikke gjort tiltak for å hindre dette da?)
3.kan det være at hi.fi skribentene har vært fulle når de skrev om disse HT?
4.At oppsettet var på referanse nivå men at mine preferanser ikke stemmer med andres?


Håper at noen der ute har erfaringer/synspunkter på dette å setter selvfølgelig pris på all hjelp.

MVH Johnny
Når gadd ikke jeg å lese annet enn det første innlegget, så det jeg skriver kan være dekket tidligere i tråden, men;

Ut fra hva Jason Kennedy (hifi skribent) skrev om 802, så er dette en høytaler som krever svært mye av forsterkeriet. I en anmeldelse (av forsterkere) skrev han at hans 802 hadde fått fram betydlige begrensninger ved alt annet enn noen svært gromme kl A monoblokker som han hadde testet (+ BP rørforsterkerne som alle trodde hadde for lite krefter til å kunne håndtere B&W 802).

Personlig tro jeg Classè utstyret, selvfølgelig sammen med evt begrensninger i rommet, reduserte din opplevelse med disse ht.
 
M

marsboer

Gjest
Hei

Jeg er selv en svært fornøyd eier av 802D (oppsettet kan sees i signaturen min) og jeg tok faktisk turen til hifiklubben i Oslo i forrige uke nettopp for å høre 802D på Classé oppsettet siden jeg faktisk aldri har hørt 802D på denne elektronikken.
Vel, jeg ble heller ikke spesielt imponert for å si det slik. Det eneste som låt brukbart var Dalis demo cd, mens mer "normal" lydkvalitets musikk låt innesluttet og dørgende kjedelig i hvertfall i forhold til eget oppsett. Bassen var pløsete og uten punch, og det foregikk ingenting utenfor hver høytaler.

Jeg må bare si at jeg er glad jeg ikke hørte 802D på Classé før jeg kjøpte dem, for da hadde jeg aldri punget ut 100k for denne høytaleren. Jeg synes det er sørgelig at det er denne kombinasjonen den gemene hop får høre på messer, i butikk o.l, siden dette gir et dårlig inntrykk av både B&W og Classé fordi de passer så dårlig til hverandre (i mine ører i hvertfall). Dessverre har ikke hi-fi klubben noe high-end alternativ til Classé heller. Jeg synes faktisk det er ganske ironisk at Hi-Fi klubben selger høytalere i denne klassen uten å kunne tilby matchende elektronikk (Selv om betjeningen prøver å overbevise deg om at Classé er den perfekte partner til B&W)

Jeg synes at de tyngre EC blokkene passer meget bra til 800-serien, selv om jeg på langt nær kan si at eget oppsett låter perfekt (i hovedsak pga romproblemer i mellombassen). I eget oppsett gleder jeg meg over den utrolige live-følelsen, mens i Classé oppsettet satt jeg bare å tenkte "hva så??" Det fikk liksom ikke frem den gode følelsen på samme måte. Man ble en teknisk tilskuer i stedet for en deltaker på konserten.

Forøvrig så har jeg aldri angret et sekund på kjøpet av 802D. Men jeg kan bekrefte at disse ikke låter optimalt på "billig" elektronikk.
I begynnelsen kjørte jeg dem på Denon AVR-2807 som pre og NAD M25 7-kanals effekt i masterserien i bi-ampet modus (ja, jeg vet... synd og skam, banning i kirka osv osv). Dette er elektronikk til 35k og burde fungere ganske greit. Vel..dette var overhodet ikke i nærheten av hva EC-oppsettet presterer i det jeg tok til vettet, pælma ut surrounden og dedikerte meg til stereo. Dette skyldes nok ikke bare prisforskjellen, men i hovedsak mye bedre matching vil jeg tro.

Mye babbel det her, men jeg har prøvd litt av hvert med 802D selv, og jeg kan i hvertfall bekrefte at oppsettet i Oslo ikke får frem denne høytalerens beste sider. Om høytaleren er rett valg for deg fremdeles tør jeg ikke svare på, men mitt eget oppsett stilles til rådighet for demo om det ønskes, uten noe garanti for at du liker dette bedre. Jeg vet at JEG liker mitt eget oppsett mye bedre i allefall! :)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
marsboer skrev:
Hei


Jeg må bare si at jeg er glad jeg ikke hørte 802D på Classé før jeg kjøpte dem, for da hadde jeg aldri punget ut 100k for denne høytaleren. Jeg synes det er sørgelig at det er denne kombinasjonen den gemene hop får høre på messer, i butikk o.l, siden dette gir et dårlig inntrykk av både B&W og Classé fordi de passer så dårlig til hverandre (i mine ører i hvertfall). Dessverre har ikke hi-fi klubben noe high-end alternativ til Classé heller. Jeg synes faktisk det er ganske ironisk at Hi-Fi klubben selger høytalere i denne klassen uten å kunne tilby matchende elektronikk (Selv om betjeningen prøver å overbevise deg om at Classé er den perfekte partner til B&W)


Mye babbel det her, men jeg har prøvd litt av hvert med 802D selv, og jeg kan i hvertfall bekrefte at oppsettet i Oslo ikke får frem denne høytalerens beste sider. Om høytaleren er rett valg for deg fremdeles tør jeg ikke svare på, men mitt eget oppsett stilles til rådighet for demo om det ønskes, uten noe garanti for at du liker dette bedre. Jeg vet at JEG liker mitt eget oppsett mye bedre i allefall! :)
Slett ikke mye babbel her ..... :) Syntes dette var ett flott innspill og er akkurat det jeg var ute etter. Fint å se at andre føler det på samme måte som meg.Syntes som deg at lydbildet på 802 på klubben i oslo var flatt som pannekake?... Og en stund begynte jeg å lure på om det var noe feil med hørselen min. I og med at HT hadde fått så mye skryt for dypde/holografi
kunne jeg ikke skjønne dette helt.
Hadde vært utrolig morsomt å hørt anlegget ditt:marsboer hint hint.......... ;D

MVH Johnny
 
O

omholt

Gjest
Det som et litt paradoksalt er at B&W eier Classé. Nå er de som mener komboen er veldig god, men virker ut som enda flere som mener det motsatte. Det kommer vel litt ann på preferanser.

Ble nevnt at Hifi Klubben ikke har annen high-end enn Classé. Det må jeg si meg litt uenig i. Både Thule og Lyngdorf mener jeg har high-end kvaliteter. Jeg ville tippe at Thule kunne matche 802D bra, vel og merke hvis man liker litt varm lydsignatur. Har også hørt folk si at Lyngdorf matcher 802D bedre enn Classé.
 
A

Afterglow

Gjest
marsboer skrev:
Jeg må bare si at jeg er glad jeg ikke hørte 802D på Classé før jeg kjøpte dem, for da hadde jeg aldri punget ut 100k for denne høytaleren. Jeg synes det er sørgelig at det er denne kombinasjonen den gemene hop får høre på messer, i butikk o.l, siden dette gir et dårlig inntrykk av både B&W og Classé fordi de passer så dårlig til hverandre (i mine ører i hvertfall). Dessverre har ikke hi-fi klubben noe high-end alternativ til Classé heller. Jeg synes faktisk det er ganske ironisk at Hi-Fi klubben selger høytalere i denne klassen uten å kunne tilby matchende elektronikk (Selv om betjeningen prøver å overbevise deg om at Classé er den perfekte partner til B&W)
Er så enig, så enig. B&W og Classe passer dårlig sammen, rart ikke betjeningen på Hifi Klubben hører det selv? Egentlig når jeg tenker etter så har jeg vel aldri hørt Classe spille topp på noe som helst... F.eks hadde en kamerat av meg for en del år siden et Classe 350 watts effekttrinn som spilte meget sterilt og dårlig på en Dynaudio Confidence 5 ::)

Hifi Klubben her i Ålesund har i tillegg et helt elendig butikklokale når det gjelder akustikk, har gått der en del opp gjennom årene og hørt på merker som Electrocompaniet, Doxa og Classe + B&W og Dali (på høyttalersiden) men ennå til dags dato ikke opplevd noe som låt bra!
Det verste var for noen år siden, faktisk dagen etter at mr Doxa selv (Knut Ø. Lauvland) hadde hatt demo med to biampede Doxa Signature påkoblet B&W 805 Nautilus: Må beklage å måtte si det Lauvland, men betjeningen hadde nok gått surr i høyttalerkablene etterpå og byttet om + og - med dertil manglende stereolyd... uten at de hørte det selv...

Nei, hvis hobbyen vår skal få økt interesse så er vi avhengig av at butikkene kan jobben sin, dvs har egnet lokale men også personale som kan sette opp og matche et anlegg som gjør at folk som er innom kan få muligheten til å kunne høre hvor bra hermetisert musikk kan låte. Slik det er i dag er det bare sorgen.

(Ps: Er dette en jobbsøknad? Ja, hvorfor ikke? ;D Den kan egentlig gå til både Hifi Klubben og Hifi Centeret i Ålesund. Vel å merke dersom de ønsker personale som ikke er den døyt interessert i Surround.... Eller... La heller søknaden gå kun til Hifi Centeret da Hifi Klubben bare har to gode (faktisk meget gode) høyttalermerker i Dali og B&W, uten at de har elektronikk inne i samme høye klasse. Hifi Centeret er vel derfor den eneste av de som har komponenter i sortementet slik at man kan sette sammen noe til å låte skikkelig god og ekte high end, desverre... ::) )
 
O

omholt

Gjest
;D ;D ;D
Morsomt det med jobbsøknad.
Vil foreslå at disse kjedene slår seg sammen. Hifi Centeret har etter min mening ikke høyttalere i high-end klassen. JBL er for headbangere og Dynaudio har de knapt fått inn. McIntosh sammen med Dali eller B&W derimot, det hadde blitt saker.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.601
Antall liker
3.139
Torget vurderinger
0
FMG skrev:
1. Det verste var for noen år siden, faktisk dagen etter at mr Doxa selv (Knut Ø. Lauvland) hadde hatt demo med to biampede Doxa Signature påkoblet B&W 805 Nautilus: Må beklage å måtte si det Lauvland, men betjeningen hadde nok gått surr i høyttalerkablene etterpå og byttet om + og - med dertil manglende stereolyd... uten at de hørte det selv...

2. Nei, hvis hobbyen vår skal få økt interesse

3. så er vi avhengig av at butikkene kan jobben sin,
1. Er du ikke EGENTLIG litt stolt av dine audiofile evner - som avslører svakheter i et system så enkelt ;)

2. Er det høna eller egget som skal komme først? Hva ER egentlig det fascinerende med en audiofil hobby ??? (Forslag: Avsløre feilkoblinger i et demo-rom) ::)

3. En ekte audiofil savner muligheten til en god, gammeldags tvekamp(ordkløyveri) i en butikk - mot en JEVNBYRDIG og KUNNSKAPSRIK ekspeditør - det er nok der skoen trykker...............;)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
[/quote]


Nei, hvis hobbyen vår skal få økt interesse så er vi avhengig av at butikkene kan jobben sin, dvs har egnet lokale men også personale som kan sette opp og matche et anlegg som gjør at folk som er innom kan få muligheten til å kunne høre hvor bra hermetisert musikk kan låte. Slik det er i dag er det bare sorgen.

(Ps: Er dette en jobbsøknad? Ja, hvorfor ikke? ;D Den kan egentlig gå til både Hifi Klubben og Hifi Centeret i Ålesund. Vel å merke dersom de ønsker personale som ikke er den døyt interessert i Surround.... Eller... La heller søknaden gå kun til Hifi Centeret da Hifi Klubben bare har to gode (faktisk meget gode) høyttalermerker i Dali og B&W, uten at de har elektronikk inne i samme høye klasse. Hifi Centeret er vel derfor den eneste av de som har komponenter i sortementet slik at man kan sette sammen noe til å låte skikkelig god og ekte high end, desverre... ::) )

[/quote]

Så enig det går ann å bli...... ;D ;D
Hadde jeg drevet butikk for stereoentusiaster skulle du ha fått jobb for lenge siden.

Godt å høre det er flere som meg som etterlyser ordentlige lytterom,samt mennesker som jobber der som er i stand til å tilrettelegge/sette opp hi-end anlegg som får utnyttet sitt fulle potensiale.
Den følelsen jeg sitter igjen med nå etter å ha lyttet til 802 ene kunne jeg aldri ha lagt 100 store på bordet å kjøpt høytalerne.Men som sagt hadde oppsettet/rommet vært bedre kunne jeg muligens tenkt annerledes.

For å si det sånn:var glad etter endt lyttesesjon når jeg kunne konstantere at lyden var betraktelig bedre hjemme hos meg selv enn hos klubben ;D Heldighvis var det ikke hørselen min det var feil med allikevel....
Virker som om de dårlige lyttesesjonene/demoene går litt igjen til de forskjellige "klubbene"i Norge.

MVH Johnny
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.388
Antall liker
11.117
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Hei

Skal ikke uttale meg for hardt om hverken B&W eller Classe, men siden den første eier den andre, og selv mener at det er en god match så... HIFI+ testet 805 sammen med Classe og mente det matchet utmerket.

Jeg ville egentlig fortelle om det jeg opplever som noe lav interesse fra hifi klubben på å vise frem utstyret fra sin beste side. Endel ting virker litt tilfeldig sammensatt og oppstilt. Måten du blir tatt imot på som kunde er litt opp og ned.

En gang jeg var der for å se på en sølvskivespiller av det dyrere slaget, satte de på musikken jeg ønsket meg og gikk så ut. Det hørtes ikke dårlig ut, men direkte feil, når jeg tok opp dette med selgeren fant jeg etterhvert ut at det var mp3 filer han spilte. Han syntes ikke det var så mye å henge seg opp i...

jaja
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Flageborg skrev:
FMG skrev:
3. så er vi avhengig av at butikkene kan jobben sin,

3. En ekte audiofil savner muligheten til en god, gammeldags tvekamp(ordkløyveri) i en butikk - mot en JEVNBYRDIG og KUNNSKAPSRIK ekspeditør - det er nok der skoen trykker...............;)
3. Når en drar i en butikk som fører HT i 100 tusen kroners klassen forventer ihverfall jeg at de som skal selge har kunnskaper om produktet å har egnet elektronikk/rom for å få utnyttet potensiale i disse....det skal dog sies at selger i dette tilfellet hadde kunnskaper om HT,men da jeg pratet om hvordan matchinga mot mitt Sim Audio forsterkerset og Krell cd spiller ville virke, hadde han vel ikke så mye å si.

I tilfellet tvekamp i ordkløyveri er ikke dette så interessant for meg da jeg ser meg sjølv som en god lytter ihverfall hvis motparten vet hva han prater om :)

Det virker på meg som om det er de småe importørene/entusiastene som har grunnleggende egenskaper for å sette opp ordentlige anlegg.....vel vel ikke alltid her heller da men i større grad da.....

Å få god service hos Elkjøp,expert og generelt store bedrifter, der omsettinga og arbeidstempoet er høyt virker på meg som umulig idag.Visst en skal dra på Elkjøp å kjøpe seg ett "Abrahamsen"anlegg.......frister liksom ikke å få en demo med hundrevis av folk i lokalet + 3000 kvm åpent landskap og med en ekspeditør som har provisjon av hvor fort han selger..... ;D ;D

Ble litt mye her nå men pytt pytt........

MVH Johnny
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Burnt_Island skrev:
En gang jeg var der for å se på en sølvskivespiller av det dyrere slaget, satte de på musikken jeg ønsket meg og gikk så ut. Det hørtes ikke dårlig ut, men direkte feil, når jeg tok opp dette med selgeren fant jeg etterhvert ut at det var mp3 filer han spilte. Han syntes ikke det var så mye å henge seg opp i...

jaja
;D ;D ;D

MVH Johnny
 
O

OldBoy

Gjest
Problemet her er jo at disse hi-fi-butikkene har et begrenset sortiment, som ikke er blitt til av hensyn til produktmatching, men henger mer sammen med hvilke produkter de har greid å grabbe til seg salgsrettighetene til. Naturligvis bruker de av det sortimentet de har, når de skal demonstrere produktene sine. Menneskelig, det.

Hi-Fi-klubben har et begrenset med gode high-end-forsterkere. Classé er "greit nok" i mine ører, men er en dårlig match til B&W's største og dyreste høyttalere, inkludert 802D. I mine ører. Da må det jo bli nedtur, for dette er høyttalere som ikke nøyer seg med det nest beste. Knapt nok med det beste heller.

Hadde HI-Fi-Klubben vært tøffe nok, hadde de sagt at 802D er en av verdens beste høyttalere, men da må du spille den på xxx-elektronikk, og den må du til en annen butikk for å få kjøpt. Hadde de vært enda tøffere, hadde de naturligvis fylt opp butikken sin med egnede demobokser fra andre forhandlere, slik at de virkelig fikk vist frem potensialene. Dét hadde vært noe, det. De hadde sikkert solgt mange 802D på den måten.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
OldBoy skrev:
Hadde HI-Fi-Klubben vært tøffe nok, hadde de sagt at 802D er en av verdens beste høyttalere, men da må du spille den på xxx-elektronikk, og den må du til en annen butikk for å få kjøpt. Hadde de vært enda tøffere, hadde de naturligvis fylt opp butikken sin med egnede demobokser fra andre forhandlere, slik at de virkelig fikk vist frem potensialene. Dét hadde vært noe, det. De hadde sikkert solgt mange 802D på den måten.
ENIG ;D med deg..

Spørsmålet mitt blir da hvordan kan leverandøren (B&W) sitte å se på at HT deres blir nesten gjort til skamme med å stille dem opp i disse miljøene der de etter min mening spilte for jææ...
Det virker også som om det ikke bare er meg som syntes dette (ref. foregående innlegg)

En mulighet er jo at de kanskje ikke er klar over dette... (B&W)
Isåfall en stor tabbe spør du meg.

MVH Johnny
 
O

omholt

Gjest
Det hjelper lite med verdens beste matchende elektronikk når rommet er lite tilpasset god lyd og høyttalerne spiller mye med rommet. Rommet (og hvordan høyttalerne spiller med rommet) er den desidert hovedårsaken til at folk får en litt negativ opplevelse med 802D. I et godt rom ville 802D låte meget bra også med Classé, men sansynligvis enda bedre med annen elektronikk.
Synes mange legger for mye vekt på elektronikk og for lite på rommet.
 
O

OldBoy

Gjest
Enig med deg med hensyn til rommet. Dette kan imidlertid hi-fi-butikkene lett gjøre noe med. Kyndig akustisk demping pluss litt forhåndsmerking på gulvet som viser hvor de forskjellige høyttalerne bør stå, burde gjøre underverker i forhold til for eksempel HI-Fi-Klubbens nå så utskjelte betongbunker i Marcus Thranes gate.

Men selv om det blir gjort, tror jeg likevel at 802D vil avsløre ikke-fullgod elektronikk like nådeløst som før.
 
Topp Bunn