BorderPatrol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Da ha jeg blitt BP eier og søker likesinnede.
    Kjøpte Bård (bar) sin SE, som har stått og hvilt seg godt hjemme hos han en stund. Et par skjønnhetsfeil, som kan la seg rette etterhvert, lyden er det iallefall ikke noe å utsette på. Skal bytte litt driverrør og psurør i første omgang og tøffer innom Motron etter jobb imorgen.
    300B rør-tips tas imot med takk. Har så smått lest meg til at TJ Mesh eller Sophia kan være bra valg.

    Får takke Bård også for grei handel og innføring i biasjustering.

    /Per Olav
    Gratulerer med ny amp. Dette løfter vel hønna dine til et annet nivå enn med DRD 45 tenker jeg.
    Roger
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Da ha jeg blitt BP eier og søker likesinnede.
    Kjøpte Bård (bar) sin SE, som har stått og hvilt seg godt hjemme hos han en stund. Et par skjønnhetsfeil, som kan la seg rette etterhvert, lyden er det iallefall ikke noe å utsette på. Skal bytte litt driverrør og psurør i første omgang og tøffer innom Motron etter jobb imorgen.
    300B rør-tips tas imot med takk. Har så smått lest meg til at TJ Mesh eller Sophia kan være bra valg.

    Får takke Bård også for grei handel og innføring i biasjustering.

    /Per Olav
    Gratulerer med ny amp. Dette løfter vel hønna dine til et annet nivå enn med DRD 45 tenker jeg.
    Roger
    Takk for det Roger.
    DRD 45 skal du ikke kimse av gutt. Olaps har fått det til så jævlig bra, men jeg klarer ikke å dra det så langt som han har gjort. Trodde jeg skulle få det til med noen snarveier og litt enklere oppsett, men lommeboka stopper meg litt. Nå må jeg selge unna litt for kjerringa klager på opphopning av forsterkere.
    BP'en derimot skal jeg få til å rocke innenfor det jeg har til rådighet i ei ellers slunken lommebok :cool:.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Da ha jeg blitt BP eier og søker likesinnede.
    Kjøpte Bård (bar) sin SE, som har stått og hvilt seg godt hjemme hos han en stund. Et par skjønnhetsfeil, som kan la seg rette etterhvert, lyden er det iallefall ikke noe å utsette på. Skal bytte litt driverrør og psurør i første omgang og tøffer innom Motron etter jobb imorgen.
    300B rør-tips tas imot med takk. Har så smått lest meg til at TJ Mesh eller Sophia kan være bra valg.

    Får takke Bård også for grei handel og innføring i biasjustering.

    /Per Olav
    Gratulerer med ny amp. Dette løfter vel hønna dine til et annet nivå enn med DRD 45 tenker jeg.
    Roger
    Takk for det Roger.
    DRD 45 skal du ikke kimse av gutt. Olaps har fått det til så jævlig bra, men jeg klarer ikke å dra det så langt som han har gjort. Trodde jeg skulle få det til med noen snarveier og litt enklere oppsett, men lommeboka stopper meg litt. Nå må jeg selge unna litt for kjerringa klager på opphopning av forsterkere.
    BP'en derimot skal jeg få til å rocke innenfor det jeg har til rådighet i ei ellers slunken lommebok :cool:.
    Snarveier fungerer sjelden, men tøft at du er fornøyd så langt med BP. Er du fortsatt interessert i å teste mine amper?
    Roger
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Da ha jeg blitt BP eier og søker likesinnede.
    Kjøpte Bård (bar) sin SE, som har stått og hvilt seg godt hjemme hos han en stund. Et par skjønnhetsfeil, som kan la seg rette etterhvert, lyden er det iallefall ikke noe å utsette på. Skal bytte litt driverrør og psurør i første omgang og tøffer innom Motron etter jobb imorgen.
    300B rør-tips tas imot med takk. Har så smått lest meg til at TJ Mesh eller Sophia kan være bra valg.

    Får takke Bård også for grei handel og innføring i biasjustering.

    /Per Olav
    Gratulerer med ny amp. Dette løfter vel hønna dine til et annet nivå enn med DRD 45 tenker jeg.
    Roger
    Takk for det Roger.
    DRD 45 skal du ikke kimse av gutt. Olaps har fått det til så jævlig bra, men jeg klarer ikke å dra det så langt som han har gjort. Trodde jeg skulle få det til med noen snarveier og litt enklere oppsett, men lommeboka stopper meg litt. Nå må jeg selge unna litt for kjerringa klager på opphopning av forsterkere.
    BP'en derimot skal jeg få til å rocke innenfor det jeg har til rådighet i ei ellers slunken lommebok :cool:.
    Snarveier fungerer sjelden, men tøft at du er fornøyd så langt med BP. Er du fortsatt interessert i å teste mine amper?
    Roger
    Det er jeg helt klart Roger. Alltid moro å teste, har tenkt mye på å skaffe slike blokker selv.
    Audio Valven er havnet på service, både inn og utgangsrør på venstre kanal begynte å lyse opp som et juletre og spiste rør. Et par rør ble byttet hos Brynjar da vi først trodde det var noe feil på rørene. Men det bare fortsatte, så nå står den i Horten. Vi kan jo se til uka hvordan det går. Denne uka er jeg stort sett opptatt.

    Per Olav
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med BP i heimen:) fint hvis du tipser om hvilke rør du går for i psu'en. Selv har jeg tenkt å prøve psvane T1 300B.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Gratulerer med BP i heimen:) fint hvis du tipser om hvilke rør du går for i psu'en. Selv har jeg tenkt å prøve psvane T1 300B.
    Takk prnesse.
    Hvilke rør har du prøvd ut?
    Jeg får låne et par TJ Mesh, så jeg får prøve de først. Det var en av de som stod øverst på lista mi, sammen med Sophia.
    Psvane, er det det samme som Shuguang, bare i ny "drakt"?

    Lekker ramme du har fått deg forresten. Den gjorde seg bedre i blank sort.
     
    Sist redigert:

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med BP i heimen:) fint hvis du tipser om hvilke rør du går for i psu'en. Selv har jeg tenkt å prøve psvane T1 300B.
    Psvane, er det det samme som Shuguang, bare i ny "drakt"?
    Det er vel noenlunde de samme ja, men ikke helt like verken av utsende og lyd karakteristikk.
    Her er hjemmesiden deres med en del info om overtakelser av fabrikker, ledelse etc. : Psvane Audio Tubes, Caps and Amps | The Finest Chinese Tubes Audio Component
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Hvordan i all verden skal jeg vite hva slags bias jeg skal bruke på de forskjellige 300B?
    Feks TJ Mesh ?
    Finnes det noen tabeller eller utregninger noe sted?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gary anbefaler vel 0.65 til we og 0.7 til tj.

    ellers er det bare å prøve seg frem mellom 0.6 - 0.75 og slå seg til ro med det man liker best.

    (på p20 eller s20, som jobber med 2 stk 300b pr side, så dobles naturligvis verdien)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg har kjørt 0,75 på WE300B i årevis og synes det gir best drive og klang
    mvh
    Leif
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.013
    Torget vurderinger
    10
    Hei POB!
    Gratulerer med nydelig BP! Spennende produkter og ett godt valg.

    Mvh.
    SAL
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Noen BP brukere som har prøvd EmissionLabs sine 300B?
    Motron har noen Golden Dragon meshplates fra den "gamle" produksjonen. De er dyre, men skal være gode og ha lang levetid. Noen som har prøvd disse i BP ?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    man stiller seg i kø og håper de gjenopptar produksjonen
    ellers er alternativet den japanske kopien; 14KSEK hos svensk importør!
    desverre
    mvh
    Leif
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Alle synes å være tomme , og sånn har det vært i noen år. De som faktisk har noen tilsalgs, krever hysteriske priser. Sånn er det jo alltid. Spørsmålet er vel om WE ligger nede, eller om produksjonen noengang kommer opp igjen. Det har vært snakket om flere datoer,og forklaringen var vel i sin tid at fabrikken skulle flyttes...
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    kopien som psvane lager da? Eller er ikke den brukendes?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Det ligger et sett Audio Note 300B rør på Finn.no for BARE 10 lapper! Røverkjøp.....ehm
    :D

    edit: det er pokker ta meg High-End rør også jo
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.658
    Torget vurderinger
    23
    Jeg kastet to kasser med slike for noen år siden...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    sikkert:rolleyes:
    sammen med RX5000 :D
    et av dine mere intelligente trekk.........:cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.658
    Torget vurderinger
    23
    Veit da faen jeg, hva som er genialt... BorderPatrol synes jeg er i grenseland. God helg, Patrolers!
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Det er flere i ha som har prøvd den rimeligste varianten og som skryter av dem. Se i 300B tråden.
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Det er flere i ha som har prøvd den rimeligste varianten og som skryter av dem. Se i 300B tråden.
    Kommer til å bestille Psvane T varianten, en videreføring av Shuguang Treasure Z, har lest mye godt om den. De har den på tilbud også, bare $400. Det er et røverkjøp med en vanvittig estimert levetid på hele 3000 timer!!! Men de får gode omtaler mange steder og mange synes den er stabil.
    Hva er det WE har gjort som de andre ikke klarer med levetid på 20-40000 timer?
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Glemte selvsagt lappen som jeg hadde skrevet sikringsstørrelsene på psu S10exd. Men fint om noen kan bekrefte om det var: T350mA og T1.6A?
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Bekrefter meg selv, det var seff. T315mA og T1.6A. Så jeg kjøpte feil på vei hjem fra jobb, og da jeg så var hjemme og oppdaget det var butikken stengt.

    Den minste sikringen hadde altså gått, skiftet denne som var T400mA og satte på igjen. Da kom det et jævlig blått (tror jeg) lys fra det ene Sophia røret og den største sikringen gikk. Skiftet så denne sikringen og satte i WE rørene, problem løst. Så nå er jeg virkelig i tvil om jeg tørr å bruke Sophia rørene mer. Men likte godt bassen fra disse.
    Men har begynt å lure på om det er kanskje hadde vært en ide å forandre på hele bassoppsettet med tilhørende forsterkere, og heller få linjesignal fra pre i stedet fra høyttalerutgangen fra ampen?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Ikke så lett å få i pose & sekk.
    Det vil si den lyden du liker + stabilitet / holdbarhet.
    Sophia er ikke "beryktet" for det siste.

    POB: Det er et røverkjøp med en vanvittig estimert levetid på hele 3000 timer!!!

    Er dette tilfellet eller en skrivefeil?
    Ikke noe mer enn Biltema / IKEA garanterer for glødelamper.

    Hva anbefaler Mr. Dews?
    Tipper at salg av rør ikke er hans største inntekt og at han kan anbefale eller fraråde ganske fritt.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Han har vel ikke prøvd alt han heller, men mener at han foreslår å bruke EH, og for de bemidlede Takatsuki :)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Kan slenge på Psvane WE replica på lista over anbefalte rør. Låter fantastisk bra og er stabile hos meg ihvertfall. Billige er de ikke, men billigere enn Takatsuki og WE kjøpt nå til dags. Du er hjertelig velkommen til okka by for å høre og inspisere hvis det er interessant :) IMO må dette være det nærmeste du kommer "i pose og sekk". Vurderer sterkt å kjøpe et sett til for å ha i back up, og ja jeg har et par velfungerende WE rør også på lager, men de skal jeg spare på :) Jeg tror at jeg har falt ned på at jeg faktisk foretrekker Psvane rørene lydmessig.
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Ikke så lett å få i pose & sekk.
    Det vil si den lyden du liker + stabilitet / holdbarhet.
    Sophia er ikke "beryktet" for det siste.

    POB: Det er et røverkjøp med en vanvittig estimert levetid på hele 3000 timer!!!

    Er dette tilfellet eller en skrivefeil?
    Ikke noe mer enn Biltema / IKEA garanterer for glødelamper.

    Hva anbefaler Mr. Dews?
    Tipper at salg av rør ikke er hans største inntekt og at han kan anbefale eller fraråde ganske fritt.
    Gary foretrekker WE og Takatsuki.....litt ulike egenskaper.......i et overanalytisk system vil nok WE være litt mere tilgivende
    kommersielt bruker han EH
    mvh
    Leif
     

    Kurti

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    102
    Antall liker
    21
    Den største sikringen i strømforsyningen min var gått, så jeg satte inn ny og koblet satte på igjen strømmen, men etter noen få sek så gikk den igjen. Noen tips? Vil ikke tro det er feil på 300b-rørene, for disse har spilt max 200 timer.
    Mvh håpefull Kurti
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn