Bonussporet

Bonus

Ikke fullt så ivrig entusiast!
Ble medlem
23.09.2024
Antall liker
791
Sted
Trondheim
Har tidligere opprettet to tråder av dette slaget for så å slette dem igjen. Dette tredje forsøket ble trigget etter kjøp av FantOrang Divorced høyttalere fra Overn&Sand 🤩

Det har frekventert utallige hi-fi produkter hos meg siden 1993. Prøve- eller eie noe nytt har vært styrende, ikke nødvendigvis fra bra til bedre heller.

Min læring får bli at; Kunsten er å glede seg over det man har, denne galskapen er uforutsigbar og det er aldri ment at man skal komme i mål 😊 Å ikke erkjenne at man vil ha god lyd for musikken, har trigget nedgraderinger og av det følger oppgraderinger og "neste vers".... 🙃

Her gis ingen garantier for endringer fremover, men at FantOrangene forsvinner ut er usannsynlig så lenge jeg har plass til å rettferdiggjøre dem.

Rommet er en kjellerleilighet under renovering og måler 5,6 x 4,6m der ht er plassert mot lengste vegg foreløpig. De skal prøves mot kortveggen også. Første plassering har cc ht 2,45m, men er nå endret til 3m med ønsket utfall lydmessig. Avstand til sidevegg er nå 1,02m der jeg sitter 3m unna dem.
IMG_7234.jpeg
IMG_7235.jpeg
IMG_7227.jpeg

Sist redigert:

Einstein

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2014
Antall liker
5.250
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Alle gode ting er tre, sies det. Gratulerer med flotte høyttalere og ny tråd. :)

Bonus

Ble medlem
23.09.2024
Antall liker
791
Sted
Trondheim
Kona var innom rommet i går og lyttet til musikk, det skjer ikke så ofte. Hun er tydelig på hvordan hun ønsker musikken presentert og hun likte det hun hørte svært godt. At hun ble sittende lenger enn vanlig er vel et godt tegn.

Mitt foreløpige inntrykk av hvordan FantOrangene spiller sammen med Naim, i kjellerrommet. De er fysisk større enn hva jeg er vant til fra høyttalere jeg har hatt i hus. Når det er sagt er det som når man kjøper ny og større tv, størrelsen normaliseres etter en dag eller to, så også i dette tilfellet. Aller viktigst og kompenserende er kvaliteten på håndverket som er lagt til grunn og at de i stor grad fremstår som et vakkert møbel og @W.Sand for interiøret.

Mtp plassering står de ikke lenger ut fra frontvegg enn hva tidligere høyttalere har gjort i samme rom, men de har større avstand seg i mellom. FantOrangene forsvinner i lydbildet og de spiller veldig fint på lavt volum.

De spiller stort og mektig, med autoritet. 10 tommer er nytt for meg og gir meg en bass- mellomtone- opplevelse som er veldig lett å like.
Luftigheten og romfølelsen er også besnærende noe kona også påpekte. Musikken står mye mer frem i rommet enn hva jeg kan huske fra tidligere ht eierskap.

Foreløpig har jeg ikke rørt innstillingene til diskantene, men beholdt valgene som passet hos @inselwind.Her er kanskje mye å hente, tiden får vise.
Tror jeg avslutter med følgende konklusjon. Jeg var på hytta for hagearbeid forrige dagen, men valgte å reise hjem før tiden... for å se og lytte mer til de nye høyttalerne.

Så langt, etter få dager og i et relativt nakent rom gir de en enorm eierglede og musikken spilles framifrå 😊

IMG_7248.jpeg
IMG_7247.jpeg

IMG_7249.jpeg

Sist redigert:

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
32.806
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Rart at noen ”kasser” kan være pene, men det er de virkelig. Sammen med resten av rommet, er dette et nydelig oppsett. Håper og tror dette er en suksess😄👌

Bonus

Ble medlem
23.09.2024
Antall liker
791
Sted
Trondheim
Rart at noen ”kasser” kan være pene, men det er de virkelig. Sammen med resten av rommet, er dette et nydelig oppsett. Håper og tror dette er en suksess😄👌
Takk for det @Sevald troen på suksess har aldri vært større 😅 Nydelige møbler på alle måter

Topp Bunn