Bluesound node 2i - denne er jo knallgod!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Har hatt Node 2i et par uker nå. Må si at jeg er overrasket over hvor bra dette funker! (y)

    DSC02758.jpg
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Ny modell for Node 2i på gang? Ser at Hi-Fi Klubben har satt ned prisen med 700. Også satt ned i Storbritannia.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som denne muligheten er fjernet med siste oppdateringa.
    MEN: muligheten for å caste til Node'n fra Tidal-appen på samme måte som Spotify Connect oppveier dette en høy gang. Endelig slipper en å håndtere tidal-innhold på flere steder.
    "Do we like this shiiiiit? Yeeeess."
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Da har de gjort det mulig å slå den av på gamlemåten igjen. Selv om han kimser av dette er nok også @AOC lettet...
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt min node 2i i 2 uker, meget god brukervennlighet. Jeg bruker ekstern dac. Når jeg kobler laptop via usb til dac synes jeg diskant og mellomtone er mer åpen på mine Harbeth. Lyden er mer behagelig å lytte til for å si det enkelt. Jeg har ethernet inn i noden. Jeg bruker Tidal hifi. Er det noen innstillinger som bør gjøres for at den skal låte best mulig? Mange her inne er så fornøyd. Tror denne går i retur hos meg. Jeg lar alle komponenter stå påslått hele døgnet. Mvh Erik
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Døgnet rundt? Storkar!
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Døgnet rundt? Storkar!
    Nei, ikke storkar men en som vil ha best mulig kvalitet på musikken. Jeg har selvfølgelig ikke rørutstyr og alt har godt med luft rundt seg.
    Forresten låter Noden bedre nå, den spiller nå musikk kontinuerlig. Kanskje den trenger innspillingstid som alt annet, det hadde jeg ikke tenkt på. Tror jeg beholder den likevel. Noen som vet noe om neste versjon?
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Nei, ikke storkar men en som vil ha best mulig kvalitet på musikken. Jeg har selvfølgelig ikke rørutstyr og alt har godt med luft rundt seg.
    Forresten låter Noden bedre nå, den spiller nå musikk kontinuerlig. Kanskje den trenger innspillingstid som alt annet, det hadde jeg ikke tenkt på. Tror jeg beholder den likevel. Noen som vet noe om neste versjon?
    Dét var et ordspill, ettersom jeg selv fikk tittelen Storkar siden jeg selv aldri slår av noden.
     

    Abraham

    Medlem
    Ble medlem
    09.09.2016
    Innlegg
    15
    Antall liker
    4
    Jeg har hatt min node 2i i 2 uker, meget god brukervennlighet. Jeg bruker ekstern dac. Når jeg kobler laptop via usb til dac synes jeg diskant og mellomtone er mer åpen på mine Harbeth. Lyden er mer behagelig å lytte til for å si det enkelt. Jeg har ethernet inn i noden. Jeg bruker Tidal hifi. Er det noen innstillinger som bør gjøres for at den skal låte best mulig? Mange her inne er så fornøyd. Tror denne går i retur hos meg. Jeg lar alle komponenter stå påslått hele døgnet. Mvh Erik
    Når jeg kjøpte min Node 2, stod tonekontroller på som default. Jeg vurderte også å returnere, helt til jeg slo av tonekontroller.
     

    Roger Waters

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.05.2008
    Innlegg
    88
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    4
    Det kom oppdatering i går som fikser at du kan slå av bluesound som før, dvs holde playknappen inne. :)
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.721
    Antall liker
    4.395
    Sted
    Nøtterøy
    Når jeg kjøpte min Node 2, stod tonekontroller på som default. Jeg vurderte også å returnere, helt til jeg slo av tonekontroller.
    Jeg bruker tonekontrollene på min, demper både bass og diskant. Blir fort litt too much hos meg.
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker tonekontrollene på min, demper både bass og diskant. Blir fort litt too much hos meg.
    Tonekontroll kan være veldig nyttig. Jeg har en RME Adi2 dac som har tonekontroller, evt kan jeg bruke innebygget equaliser til å justere helt nøyaktig. Dette går ikke ut over lyden. Noden er koblet til denne. Anbefales.
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    113
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    med Fare for å banne i kirka, lurer jeg på om noen har oppgradert fra Node 2i med positive erfaringer på bedre kvalitet på digitalt ut. Veldig fornøyd med grensesnittet, men mye vil ha mer.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    med Fare for å banne i kirka, lurer jeg på om noen har oppgradert fra Node 2i med positive erfaringer på bedre kvalitet på digitalt ut. Veldig fornøyd med grensesnittet, men mye vil ha mer.
    Interessert i dette jeg også. Det skal jo ha noe å si, kvaliteten på den digitale utgangsdelen, men har selv Ikke hørt forskjell på det jeg har foret dac'en med så langt, chromecast audio, Cambridge audio cxn v2 og nåværende node 2. Mye vil ha mer ja ;)
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    913
     

    terrawa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    26
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    1
    Leser mye positivt om Node 2i og vurderer å kjøpe denne for å heve lydkvaliteten. I dag streamer jeg med Spotify appen for Apple Tv videre til ekstern Mcintosh dac. Er forsåvidt godt fornøyd med funksjonalitet og lyd, men mye vil ha mer😊 Vil lyden bli bedre med en bluesound node 2i? Noen som har testet mot hverandre og evt kan si noe om det er verd investeringen.
     
    Sist redigert:

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Leser mye positivt om Node 2i og vurderer å kjøpe denne for å heve lydkvaliteten. I dag streamer jeg med Spotify appen for Apple Tv videre til ekstern Mcintosh dac. Er forsåvidt godt fornøyd med funksjonalitet og lyd, men mye vil ha mer😊 Vil lyden bli bedre med en bluesound node 2i? Noen som har testet mot hverandre og evt kan si noe om det er verd investeringen.
    Jeg har testet endel «budsjettstreaming». Begynte med Apple tv. Så over til apple airport express. Deretter en Simple Audio roomplayer. Så en Bluesound Node 2i.Opp i mellom disse produktene har jeg også spilt på Chromecast audio. Jeg benyttet alltid Tidal når jeg benyttet nevnte produkter. Litt om mine oppfatninger. Syntes Airport låt bedre enn apple tv i sin tid, men dette begynner å bli noen år siden, og jeg er ikke så teknisk at jeg kan si noe om formater og den slags. Det var nok en av de første Apple tv som kom på merkedet. Låt bedre gjorde ihvertfall airport express.
    For ikke lenge siden testet jeg Node2i opp mot min Simple Audio roomplayer. Disse to streamerne slet jeg voldsomt med å høre forskjell på, selv om Roomplayeren er noen år, og aldri oppdatert programvare. Node2i var derimot en drøm når det kom til brukervennlighet.
    For moro skyld koblet jeg også opp airport express. Må nevne at denne «testingen» ble gjort med ekstern dac (LM32 dac). Airporten låt mindre opløst enn Node2i og Roomplayeren. Ekstreme forskjeller var det ikke, men også bedre bedre lyd overall. Testet også på gøy en chromecast jeg hadde liggende. Denne var mer på nivå med AE, og etter min oppfatning ett hakk under Roomplayer og Node2i.
    Så hvis du spør meg, er det verdt investeringen å bytte ut apple tv, med en Node2 eller 2i. Denne vurderingen er også fordi en Node2/node2i er såpass billige. Jeg hadde ikke betalt 10-20000 for denne lille lydoppgraderingen, for å si det sånn. De to sistnevnte har jeg også testet side by side, og der klarte ikke jeg å høre forskjell. Derfor gikk Node2i i retur til hifiklubben😅
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    995
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Leser mye positivt om Node 2i og vurderer å kjøpe denne for å heve lydkvaliteten. I dag streamer jeg med Spotify appen for Apple Tv videre til ekstern Mcintosh dac. Er forsåvidt godt fornøyd med funksjonalitet og lyd, men mye vil ha mer😊 Vil lyden bli bedre med en bluesound node 2i? Noen som har testet mot hverandre og evt kan si noe om det er verd investeringen.
    Jeg har også testet de mot hverandre med ekstern dac(LM32 dac). Ikke mulig å høre forskjellen. Node2i gikk i retur og Node2 ble beholdt.
     

    terrawa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    26
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    1
    Tok turen til HFK, i går og tok med en Node 2i hjem. Har fått testet litt i morgentimene, og får et mer oppløst lydbilde med node 2i vs Apple T4 med Spotify. En hyggelig overraskelse😊🎼 Det skal sies at det ikke var noe vanvittig forskjell, men det låter litt mer fyldig og detaljert.
     
    Sist redigert:

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Tok turen til HFK, i går og tok med en Node 2i hjem. Har fått testet litt i morgentimene, og får et mer oppløst lydbilde med node 2i vs Apple T4 med Spotify. En hyggelig overraskelse😊🎼 Det skal sies at det ikke var noe vanvittig forskjell, men det låter litt mer fyldig og detaljert.
    Så bra😊. Er vel i korte trekk det jeg også oppfattet. Noen små forbedringer over all.
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Hva med:
    Fremdeles avhengig av å få gjemt unna mest mulig hifi dessverre. Hadde jeg hatt stua for meg selv hadde nok mange valg vært annerledes ... :)
     

    Abraham

    Medlem
    Ble medlem
    09.09.2016
    Innlegg
    15
    Antall liker
    4
    Artig, blir spennende å få min på plass.

    Hva mener du var største forbedring?
    Jeg var litt redd for det spørsmålet:) Det er en stund siden den blei montert, men det første jeg hørte, sansylig vis fordi jeg hadde lest om denne effekten, var at bassen virket litt "fullere nedover". Men jeg synes det blir mer dybde og kontraster i lyden. Antar det er på grunn av mindre støy?
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var litt redd for det spørsmålet:) Det er en stund siden den blei montert, men det første jeg hørte, sansylig vis fordi jeg hadde lest om denne effekten, var at bassen virket litt "fullere nedover". Men jeg synes det blir mer dybde og kontraster i lyden. Antar det er på grunn av mindre støy?
    Ja det er vel ikke lenge til noen spretter frem i tråden og forklarer at det du opplevde ikke er mulig siden de ikke har målt det og digitalt er digitalt, ingen forskjell på 1 og 0 ekstern strømforsyning eller ei... 😂🤪
     

    Abraham

    Medlem
    Ble medlem
    09.09.2016
    Innlegg
    15
    Antall liker
    4
    Ja det er vel ikke lenge til noen spretter frem i tråden og forklarer at det du opplevde ikke er mulig siden de ikke har målt det og digitalt er digitalt, ingen forskjell på 1 og 0 ekstern strømforsyning eller ei... 😂🤪
    Jaggu godt jeg har blitt så gammel at jeg ikke orker å bry meg..;-) Kanskje vi skulle ha venta til Fredagen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn